Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

V pořádku

4. Typy studijních programů, metody výuky

9 KAPITOL, KTERÉ VÁS PROVEDOU DŽUNGLÍ MBA VZDĚLÁVÁNÍ Úvod
  1. Definice, historie, formy studia MBA
  2. Poslání MBA programů, profil absolventa
  3. Podmínky přijetí do programů MBA
  4. Typy studijních programů, metody výuky
  5. Nejčastější obsah studia MBA
  6. Možnosti akreditací programů MBA
  7. Ceny programů MBA
  8. Na co si dát při výběru MBA studia pozor
  9. Co je studium DBA

Nemáte teď dost klidu ke čtení? Pošleme vám všechny kapitoly i s bonusovým testem MBA programů rovnou do e-mailu. Můžete se k nim kdykoli vrátit.

Studenti MBA programů jsou zpravidla pracující lidé. Kurzy se proto ve většině případů uskutečňují mimo běžnou pracovní dobu. Existují však i programy takzvaně full-time nebo accelerated. V České republice se častěji organizují kurzy part-time nebo distance learning.

Základní typy studijních programů

  Délka studia Počet reálných hodin s lektorem Specifika
Full-time 2 roky min. 500, obvykle kolem 800 V ČR výjimečně - typicky se tímto způsobem vyučuje v USA, kapacitně nelze zkombinovat s plným pracovním úvazkem.
Accelerated 1 rok min. 500, obvykle kolem 900 Nutná intenzivní příprava a fyzická účast, kapacitně nelze zkombinovat téměř s žádným pracovním úvazkem - v ČR se tímto způsobem nevyučuje.
Part-time Více než 2 roky min. 500 Kurzy mimo obvyklý pracovní čas, případně ve vícedenních blocích. Vhodné pro pracující manažery.
Distance learning Více než 2 roky min. 100, často jenom přes Skype nebo jiné elektronické kanály Dostupné kdykoli elektronickou formou, ale bez přímé interakce s lektorem.

Specializované studijní programy

Některé subjekty v České republice nabízejí velice úzce zaměřené programy – například finanční MBA, MBA řízení lidských zdrojů, MBA Public Relations a komunikace.

Nelze jednoznačně říct, zda takto jednostranně postavené kurzy naplňují potřebu studentů pochopit širší souvislosti, které v managementu fungují.

Možnosti a metody výuky

Trendy ve výuce se mění. Lekce studia MBA čím dál častěji upouštějí od klasických přednášek, pasivního čtení a opakování textu. K rozvoji klíčových kompetencí se začínají používat reálné situace ze životů firem a studentů.

Běžně i méně často používané metody výuky:

  • Frontální výuka – transfer vědomostí z hlavy učitele do hlavy žáka; klasické přednášky jednoho vyučujícího; aplikace v praxi je přítomna jen okrajově a v teoretické rovině; běžně používaná metoda
  • Webinář – on-line způsob přenosu informací pomocí videa; výhodou je možnost věnovat se studiu nezávisle na ostatních studentech nebo přednášejícím, nevýhodou ztráta kontaktu se skupinou i lektorem; méně často používaná metoda
  • Teoretická esej – samostudium; analýza pramenné literatury nebo jiných zdrojů studentem; běžně používaná metoda
  • Řešení modelových situací – vypracování řešení na základě zadání problému lektorem; často používaná metoda
  • Case studies – analýza případu reálné firmy; zadání připravuje lektor; studenti zkoumají učebnicové problémy a navrhují možná řešení; méně často používaná metoda
  • Action Learning – samostatné řešení problémů vlastní organizace učením se z vlastních chyb i úspěchů skupiny nebo jednotlivých členů kurzu; protiklad akademického typu vzdělávání; soustředění na realizaci projektů a zkoumání jejich výsledků i možností zlepšení; práci se skupinou lektorují 2 aktivní manažeři; méně často používaná metoda

Vaší pozornosti doporučujeme také výčet nejobvyklejších předmětů MBA kurzů. Najdete ho v následující kapitole.


Kontaktní formulář

Máte zájem o studium, nebo se jen potřebujete na něco zeptat? Vyplňte formulář níže a my se vám rádi ozveme.

Položky označené hvězdičkou * jsou povinné.

V souladu se zákonem o některých službách informační společnosti č. 480/2004 Sb. souhlasím s využitím mého výše uvedeného elektronického kontaktu (e-mail) TC Business School, k zasílání obchodních sdělení a informací souvisejících se studiem, programy a jinými poskytovanými službami a to i v případě, že se nestanu studentem, nebo i po ukončení studia. Souhlas s využitím mého elektronického kontaktu (e-mail) uděluji ode dne potvrzení tohoto prohlášení až do jeho odvolání. Více na stránce ZOOU.

MENU