B2B marketing – jak hodnotí zákazník dodavatele

Honza Bloudek Google+ Zpět do kategorie Marketing

25.07.2011 0 komentářů

Pokud se snažíte pochopit pohled firemních (B2B) zákazníků na vás, mohla by vám pomoci znalost klasifikace, podle které profesionální nákupčí hodnotí svoje dodavatele. Pomocí této klasifikace můžete zvolit vhodnou strategii vůči vašim zákazníkům a nabídnout jim přesně ten způsob spolupráce, který hledají.

Ke klasifikaci dodavatelů se často používá model, který vymyslel Peter Kraljic, konzultant z McKinsey, což je globální firma, která má jako jednu z hlavních součástí nabídky vytváření strategicky orientovaného dodavatelského řetězce.

Model dělí dodavatele do čtyř skupin podle toho, jak moc ovlivňují ziskovost a jak velká rizika jsou s jejich dodávkami spojena:
B2B Marketing - Kraljic

U každé kategorie dodavatelů také model doporučuje, jaký způsob spolupráce nastavit.

Víte, do jaké kategorie dodavatelů vás vaši zákazníci podle tohoto pohledu řadí?
Máte jasně stanovené, na který typ dodávek zákazníkům se chcete orientovat?
Našli byste podle doporučeného způsobu spolupráce nějaká zlepšení, která byste mohli zákazníkům nabídnout?


Články ze seriálu B2B marketing:

 

Proč má smysl studovat MBA?

Studium na TC Business School mi zásadně změnilo pohled na řízení firmy a na způsob, jak dosáhnout trvalého růstu. Za zmínku stojí, že prakticky tři roky za sebou, dosahujeme navýšení výkonu firmy o 40 %.

Lubomír Dvořák, DVOŘÁK – svahové sekačky s.r.o., Česká hlava 

A co přinese MBA studium Vám?

kontaktujte nás

 



Zajímá nás Váš názor

RSS kanál komentářů k tomuto článku


Přihlášení k odběru zpravodaje

Přihlašte se k odběru zpravodaje a my vám budeme pravidelně posílat shrnutí nových příspěvků z weblogu na váš email

V souladu se zákonem o některých službách informační společnosti č. 480/2004 Sb. souhlasím s využitím mého výše uvedeného elektronického kontaktu (e-mail) TC Business School, k zasílání obchodních sdělení a informací souvisejících se studiem, programy a jinými poskytovanými službami a to i v případě, že se nestanu studentem, nebo i po ukončení studia. Souhlas s využitím mého elektronického kontaktu (e-mail) uděluji ode dne potvrzení tohoto prohlášení až do jeho odvolání. Více na stránce ZOOU.