B2B marketing – jak hodnotí zákazník dodavatele
25.07.2011 0 komentářů
Pokud se snažíte pochopit pohled firemních (B2B) zákazníků na vás, mohla by vám pomoci znalost klasifikace, podle které profesionální nákupčí hodnotí svoje dodavatele. Pomocí této klasifikace můžete zvolit vhodnou strategii vůči vašim zákazníkům a nabídnout jim přesně ten způsob spolupráce, který hledají.
Ke klasifikaci dodavatelů se často používá model, který vymyslel Peter Kraljic, konzultant z McKinsey, což je globální firma, která má jako jednu z hlavních součástí nabídky vytváření strategicky orientovaného dodavatelského řetězce.
Model dělí dodavatele do čtyř skupin podle toho, jak moc ovlivňují ziskovost a jak velká rizika jsou s jejich dodávkami spojena:
U každé kategorie dodavatelů také model doporučuje, jaký způsob spolupráce nastavit.
Víte, do jaké kategorie dodavatelů vás vaši zákazníci podle tohoto pohledu řadí?
Máte jasně stanovené, na který typ dodávek zákazníkům se chcete orientovat?
Našli byste podle doporučeného způsobu spolupráce nějaká zlepšení, která byste mohli zákazníkům nabídnout?
Články ze seriálu B2B marketing:
- S jakým cílem zákazníci nakupují
- Základní typy B2B zákazníků
- Rozhodování o nákupu v organizacích
- Na co se zaměřit, když je vaším zákazníkem firma
Milan Hodovský

„Do studia jsem šel s tím, že mi pomůže zlepšit manažerské dovednosti. Výsledek však předčil má očekávání. Studium na TC Business School mě „donutilo“ od základu změnit pohled na management a na mě jako na manažera.“
Milan Hodovský
Head of Project Management Department, ANECT a.s.
Zajímá nás Váš názor
RSS kanál komentářů k tomuto článku