B2B marketing – s jakým cílem zákazníci nakupují

Honza Bloudek Google+ Zpět do kategorie Marketing

24.07.2011 0 komentářů

Úkolem B2B marketingu je vytvořit nabídku, která bude zákazníka motivovat k nákupu tím, že mu nabídne maximum výhod v poměru k nákladům. Aby nabídka byla u zákazníků úspěšná a pro nás zisková, je potřeba zjistit, na jaké výhody se naši zákazníci orientují. Důležitá zde bývá role nákupčích a způsob, jakým při rozhodování nabídku posuzují.

Seriál nejen pro manažer/ky - ONLINE a ZDARMA!

PROČ BYSTE MĚLI SERIÁLU VĚNOVAT ČAS?

  • Během několika dnů se vám otevře nový pohled na vedení týmů a firem.
  • Nečeká vás žádné akademické teoretizování. Ukážeme vám, jak rozpoznat manažerské problémy a jak postupovat při jejich zvládání.
  • Pochopíte, proč se některé potíže stále opakují a jak tomu předcházet.
  • Uvědomíte si, že zásadní rozdíl mezi skutečným úspěchem firmy a jejím pouhým přežíváním nejčastěji tkví jinde než v geniálních nápadech jednotlivce.
  • Přečtete si reálné příběhy podnikatelů a majitelů firem.
  • Díky novým poznatkům můžete zvednout hlavu z každodenní operativy, získáte nadhled pro přemýšlení o dalším rozvoji firmy a prostoru pro rodinu a koníčky.

>> PŘIHLASTE SE ZDE <<

Marketing by měl být schopný rozlišit základní typy orientace zákazníkova nákupu a podle nich vytvářet nabídku, kterou pak zákazník vyhodnotí jako nejlepší.

B2B Marketing
Jako pomůcku přitom lze využít například 3 typy nákupní orientace firem, které popisují James C. Anderson a James A. Narus v knize Business Market Management :

  • Orientace na koupi - cílem je dosáhnout od dodavatelů co nejnižší cenu za danou úroveň kvality. Nákupčí většinou využívají více krátkodobých dodavatelů, které mezi sebou nechávají soupeřit.
  • Orientace na obstarávání - nákupčí hledají zlepšení kvality a snížení nákladů. S dodavateli vytvářejí dlouhodobé vztahy, jejich cílem je zlepšovat řízení dodávek. Zapojují je do řízení zásob, plánování, návrhu výrobků apod..
  • Orientace na řízení logistického řetězce - nákup je zde součástí firemní strategie a snaží se především zvyšovat přidanou hodnotu. Nákupčí spolupracují s marketingem, vývojem .. a jejich cílem je vytváření a řízení řetězce propojených firem, které zajišťují vše od nákupu surovin, subdodávek až po dodání ke konečnému zákazníkovi.

Články ze seriálu B2B marketing:

 

Workshop: Agilní firma, aneb snazší cesta....

Svět se strašně rychle a hlavně nepředvídatelně mění. Včerejší jistoty v průběhu noci dávno roztály a ráno se vynořují nové příležitosti i hrozby. Přijďte 24. června 2020 od 9h na WORKSHOP do hotelu Modrá Růže na Praze 1 (metro Můstek) a připravte firmu i sebe na zvraty v chaotickém prostředí. Firmy v něm potřebují...zde

 



Zajímá nás Váš názor

RSS kanál komentářů k tomuto článku


Přihlášení k odběru zpravodaje

Přihlašte se k odběru zpravodaje a my vám budeme pravidelně posílat shrnutí nových příspěvků z weblogu na váš email

V souladu se zákonem o některých službách informační společnosti č. 480/2004 Sb. souhlasím s využitím mého výše uvedeného elektronického kontaktu (e-mail) TC Business School, k zasílání obchodních sdělení a informací souvisejících se studiem, programy a jinými poskytovanými službami a to i v případě, že se nestanu studentem, nebo i po ukončení studia. Souhlas s využitím mého elektronického kontaktu (e-mail) uděluji ode dne potvrzení tohoto prohlášení až do jeho odvolání. Více na stránce ZOOU.