Co pálí dnešní firmy? (Ne)pružnost a vyjeté koleje

Karolina Čiklová Zpět do kategorie Management obecně

16.10.2019 0 komentářů

Popis manažera jako osoby, která ve firmě rozhoduje rychle, správně a sama patří do pravěku. Současná neustále se měnící situace na trhu, chaoticky přicházející podněty a potřeba inovovat vyžadují vysokou agilitu celých týmů. Téma TC CLUBu, který se konal 26. září v pražském Hotelu Modrá růže, bylo tedy nasnadě: Konkurenceschopnost i ve slotě, sněhu a mrazu?

Seriál nejen pro manažer/ky - ONLINE a ZDARMA!

PROČ BYSTE MĚLI SERIÁLU VĚNOVAT ČAS?

  • Během několika dnů se vám otevře nový pohled na vedení týmů a firem.
  • Nečeká vás žádné akademické teoretizování. Ukážeme vám, jak rozpoznat manažerské problémy a jak postupovat při jejich zvládání.
  • Pochopíte, proč se některé potíže stále opakují a jak tomu předcházet.
  • Uvědomíte si, že zásadní rozdíl mezi skutečným úspěchem firmy a jejím pouhým přežíváním nejčastěji tkví jinde než v geniálních nápadech jednotlivce.
  • Přečtete si reálné příběhy podnikatelů a majitelů firem.
  • Díky novým poznatkům můžete zvednout hlavu z každodenní operativy, získáte nadhled pro přemýšlení o dalším rozvoji firmy a prostoru pro rodinu a koníčky.

>> PŘIHLASTE SE ZDE <<

Dvacítka českých a slovenských manažerek a manažerů, kteří TC Business School právě studují, nebo dříve studovali, diskutovala ve dvou skupinách o možnostech firem reagovat na transformaci společnosti. Debaty moderovali lektoři TCBS Sláva Kubátová, Tomáš Bujna, Honza Bloudek a Michal Bugár.

„Nikdo neví, jak dopadne Brexit, instituce ztrácejí důvěryhodnost, klimatická změna posouvá pohled na veškeré lidské konání. To je jen pár příkladů velkých otazníků, které se lidem usazují v hlavách. Manažeři dnes velmi intenzivně cítí potřebu hledat ve svých firmám smysluplný směr a rozlišit, co je příležitost a co hrozba,“ vysvětluje T. Bujna.

Na TC CLUBu mimo jiné zaznělo, že vyjeté koleje mohou firmy vést do hrobu a že schopnost učit se dokáže zvyšovat toleranci vůči nejistotě. „Jenom blbec má radost, když dělá pořád dokola stejné věci stejným způsobem,“ říká S. Kubátová s tím, že současné firmy potřebují především strategii opírající se o konkurenceschopnost.

Během skupinové práce se účastníci zaměřili na to, proč je nutné podnikat strategické změny v konkrétní vybrané firmě, a hledali kroky, jakými lze zajistit zvýšení celkové agility organizace. V závěrečných prezentacích jmenovali manažeři mezi faktory bránící agilitě například rodinnou kulturu, odpor ke změně, setrvačnost a pohodlnost nebo hru na vlastním písečku. Ke zvýšení agility vede podle nich spolupráce na tvorbě strategie, posilování pocitu odpovědnosti za firmu, učení se v týmech i třeba zvyšování důvěry a otevřenosti.

Pokud vás agilní konkurenceschopnost zajímá, přihlaste se na workshop, který pořádáme 26. listopadu 2019.

 

Workshop: Agilní firma - aby vás nepřekvapil...

Svět se strašně rychle a hlavně nepředvídatelně mění. Včerejší jistoty v průběhu noci dávno roztály a ráno se vynořují nové příležitosti i hrozby. Přijďte 31. března 2020 od 9h (zájemce budeme informovat o náhradním termínu) na WORKSHOP do hotelu Modrá Růže na Praze 1 (metro Můstek) a připravte firmu i sebe na zvraty v chaotickém prostředí. Firmy v něm potřebují...zde

 



Zajímá nás Váš názor

RSS kanál komentářů k tomuto článku


Přihlášení k odběru zpravodaje

Přihlašte se k odběru zpravodaje a my vám budeme pravidelně posílat shrnutí nových příspěvků z weblogu na váš email

V souladu se zákonem o některých službách informační společnosti č. 480/2004 Sb. souhlasím s využitím mého výše uvedeného elektronického kontaktu (e-mail) TC Business School, k zasílání obchodních sdělení a informací souvisejících se studiem, programy a jinými poskytovanými službami a to i v případě, že se nestanu studentem, nebo i po ukončení studia. Souhlas s využitím mého elektronického kontaktu (e-mail) uděluji ode dne potvrzení tohoto prohlášení až do jeho odvolání. Více na stránce ZOOU.