Dá se důvěra měřit?

Michal Henych Zpět do kategorie Rozvoj osobnosti manažéra

19.01.2009 0 komentářů

Důvěra určitě zásadně ovlivňuje efektivitu managementu. Lze ji ale také měřit? Autor příspěvku se snaží najít inspiraci v nové knize Stephena M.R. Coveyho "Důvěra, jediná věc, která dokáže změnit vše".

Seriál nejen pro manažer/ky - ONLINE a ZDARMA!

PROČ BYSTE MĚLI SERIÁLU VĚNOVAT ČAS?

  • Během několika dnů se vám otevře nový pohled na vedení týmů a firem.
  • Nečeká vás žádné akademické teoretizování. Ukážeme vám, jak rozpoznat manažerské problémy a jak postupovat při jejich zvládání.
  • Pochopíte, proč se některé potíže stále opakují a jak tomu předcházet.
  • Uvědomíte si, že zásadní rozdíl mezi skutečným úspěchem firmy a jejím pouhým přežíváním nejčastěji tkví jinde než v geniálních nápadech jednotlivce.
  • Přečtete si reálné příběhy podnikatelů a majitelů firem.
  • Díky novým poznatkům můžete zvednout hlavu z každodenní operativy, získáte nadhled pro přemýšlení o dalším rozvoji firmy a prostoru pro rodinu a koníčky.

>> PŘIHLASTE SE ZDE <<

Při diskuzi o měřitelných cílech projektu zavedení informačního systému s manažerem, který studuje MBA, vyšlo najevo, že svým projektem by hlavně potřeboval zvýšit důvěru v informace, která bude tento systém poskytovat. Při otázce, proč to tedy neměří, se na mě podíval a udiveně se zeptal: „Copak to jde?".

V knize „Důvěra, jediná věc, která dokáže změnit vše" uvádí Stephen M.R. Covey (syn Stephena Coveyho, autora knihy „7 návyků skutečně efektivních lidí") jednoduchý vzorec z něhož plyne, že důvěra je měřitelná velmi jednoduše:

  • vyšší důvěra = kratší čas a menší náklady

nebo opačně:

  • čím nižší je důvěra, tím vyšší jsou náklady a delší čas na realizaci

Jako příklad tohoto tvrzení uvádí např. důkladné (drahé a dlouhé) kontroly na letištích před každým letem, které po událostech 11.9.2001 způsobilo snížení důvěry ve společnosti a důvěry v bezpečnost letecké přepravy. Když se zamyslíte, určitě každý najdete svoje příklady z každodenního života, že vzorec platí.

I po seznámení se s tímto principem se manažer trochu zdráhal. Měření času a nákladů si samozřejmě představit dovedl, ale trochu se vnitřně bránil tomu, že cílem projektu by mělo být něco tak „nehmatatelného", jako je vyšší důvěra.

Je zajímavé, jak velké máme sklony považovat za důkazy úspěšných projektů věci lehce zjistitelné i když tušíme, že o skutečné úspěšnosti projektů v soukromém, či pracovním životě rozhodují věci mnohem měkčí, na první pohled neměřitelné (důvěra, motivace, ...). Jaké jsou vaše zkušenosti?

Mimochodem téma důvěry Covey v knize rozebírá tak důkladně a zajímavě, že se k němu rozhodně v některém z dalších příspěvků vrátím.

 

 

Workshop: Agilní firma, aneb snazší cesta....

Svět se strašně rychle a hlavně nepředvídatelně mění. Včerejší jistoty v průběhu noci dávno roztály a ráno se vynořují nové příležitosti i hrozby. Přijďte 24. června 2020 od 9h na WORKSHOP do hotelu Modrá Růže na Praze 1 (metro Můstek) a připravte firmu i sebe na zvraty v chaotickém prostředí. Firmy v něm potřebují...zde

 



Zajímá nás Váš názor

RSS kanál komentářů k tomuto článku


Přihlášení k odběru zpravodaje

Přihlašte se k odběru zpravodaje a my vám budeme pravidelně posílat shrnutí nových příspěvků z weblogu na váš email

V souladu se zákonem o některých službách informační společnosti č. 480/2004 Sb. souhlasím s využitím mého výše uvedeného elektronického kontaktu (e-mail) TC Business School, k zasílání obchodních sdělení a informací souvisejících se studiem, programy a jinými poskytovanými službami a to i v případě, že se nestanu studentem, nebo i po ukončení studia. Souhlas s využitím mého elektronického kontaktu (e-mail) uděluji ode dne potvrzení tohoto prohlášení až do jeho odvolání. Více na stránce ZOOU.