Firemní kultury – Deal a Kennedy

Michal Henych Zpět do kategorie Seriál-Kultura organizace

21.10.2010 0 komentářů

V dnešním článku zase navážeme na seriál o firemních kulturách. Podíváme se na model, který můžeme použít k jejich popisu. Určitě ale není cílem kulturu jen popsat. Popis nám může hlavně pomoci kulturu pochopit a zjistit, kde nám to drhne. Teprve potom se můžeme pustit do řízených změn kultury.

Seriál nejen pro manažer/ky - ONLINE a ZDARMA!

PROČ BYSTE MĚLI SERIÁLU VĚNOVAT ČAS?

  • Během několika dnů se vám otevře nový pohled na vedení týmů a firem.
  • Nečeká vás žádné akademické teoretizování. Ukážeme vám, jak rozpoznat manažerské problémy a jak postupovat při jejich zvládání.
  • Pochopíte, proč se některé potíže stále opakují a jak tomu předcházet.
  • Uvědomíte si, že zásadní rozdíl mezi skutečným úspěchem firmy a jejím pouhým přežíváním nejčastěji tkví jinde než v geniálních nápadech jednotlivce.
  • Přečtete si reálné příběhy podnikatelů a majitelů firem.
  • Díky novým poznatkům můžete zvednout hlavu z každodenní operativy, získáte nadhled pro přemýšlení o dalším rozvoji firmy a prostoru pro rodinu a koníčky.

>> PŘIHLASTE SE ZDE <<

V předchozích článcích ze seriálu o firemních kulturách jsme popisovali různé dimenze národních kultur. To nám mělo hlavně sloužit k získání schopnosti popsat jednotlivé rysy kultur. Dnes se podíváme na jeden z modelů, kterým se dá firemní kultura popsat.

Je trochu staršího data a pochází od pánů Deala a Kennedyho. Model si všímá dvou aspektů organizace:

  • Zda má na svoje počínání rychlou, nebo pomalou zpětnou vazbu. To souvisí hlavně s produktem/službou, kterou dodává. Zpětná vazba na prodej rohlíků bude asi výrazně rychlejší, než na prodej informačního systému
  • Zda je s podnikáním spojeno malé, nebo velké riziko. To má taky vazbu na produkt, ale i na to, jak moc organizace „vsadila na jednoho koně" a na rychlost změn v prostředí.

Kombinací obou aspektů vzniknou 4 druhy typických kultur:

Deal a Kennedy

Zajímavé na tomto modelu je, že již barvité názvy kultur vám asociují chování lidí uvnitř organizace. Dokonce si lze celkem dobře představit konkrétní firmy, či odvětví, pro které budou kultury vhodné.

Nevýhodou je, že hlavně osa rizika se s turbulentním prostředím dá celkem špatně odhadovat i u dříve stabilních odvětví. Nevýhodou taky je, že model je pouze popisný a s konkrétní změnou kultury nám moc nepomůže.


Další články weblogu ze seriálu "Kultura organizace":

 

 

 

Workshop: Agilní firma, aneb snazší cesta....

Svět se strašně rychle a hlavně nepředvídatelně mění. Včerejší jistoty v průběhu noci dávno roztály a ráno se vynořují nové příležitosti i hrozby. Přijďte 24. června 2020 od 9h na WORKSHOP do hotelu Modrá Růže na Praze 1 (metro Můstek) a připravte firmu i sebe na zvraty v chaotickém prostředí. Firmy v něm potřebují...zde

 



Zajímá nás Váš názor

RSS kanál komentářů k tomuto článku


Přihlášení k odběru zpravodaje

Přihlašte se k odběru zpravodaje a my vám budeme pravidelně posílat shrnutí nových příspěvků z weblogu na váš email

V souladu se zákonem o některých službách informační společnosti č. 480/2004 Sb. souhlasím s využitím mého výše uvedeného elektronického kontaktu (e-mail) TC Business School, k zasílání obchodních sdělení a informací souvisejících se studiem, programy a jinými poskytovanými službami a to i v případě, že se nestanu studentem, nebo i po ukončení studia. Souhlas s využitím mého elektronického kontaktu (e-mail) uděluji ode dne potvrzení tohoto prohlášení až do jeho odvolání. Více na stránce ZOOU.