Guerilla marketing podruhé

Michal Henych Zpět do kategorie Marketing

26.11.2012 0 komentářů

Dnes ještě jednou navážeme na téma Guerilla marketingu, předchozí článeček jsme končili poznámkou, že někdy je považován za něco nekalého, neetického a to i přesto, že tomu tak vůbec není.

Seriál nejen pro manažer/ky - ONLINE a ZDARMA!

PROČ BYSTE MĚLI SERIÁLU VĚNOVAT ČAS?

  • Během několika dnů se vám otevře nový pohled na vedení týmů a firem.
  • Nečeká vás žádné akademické teoretizování. Ukážeme vám, jak rozpoznat manažerské problémy a jak postupovat při jejich zvládání.
  • Pochopíte, proč se některé potíže stále opakují a jak tomu předcházet.
  • Uvědomíte si, že zásadní rozdíl mezi skutečným úspěchem firmy a jejím pouhým přežíváním nejčastěji tkví jinde než v geniálních nápadech jednotlivce.
  • Přečtete si reálné příběhy podnikatelů a majitelů firem.
  • Díky novým poznatkům můžete zvednout hlavu z každodenní operativy, získáte nadhled pro přemýšlení o dalším rozvoji firmy a prostoru pro rodinu a koníčky.

>> PŘIHLASTE SE ZDE <<

V knize Thomase Patatase Guerilla marketing najdete desatero guerillových přikázání:

  • Nepůjdete lidem na nervy
  • Nebudete mrhat prostředky
  • Nebudete nudit
  • Ve svých kampaních nebudete diskriminovat osoby ani zvířata
  • Nebudete kopírovat druhé
  • Nezalžete
  • Schránky svých bližních nebudete zahlcovat reklamou
  • Budete dráždit
  • Budete bavit
  • Budete se lišit od ostatních

Když se na ně podíváte, zjistíte, že hlavním cílem Guerilla marketingu je opravdu být odlišný, zaujmout a to spíše nevšedním, než „nekalým“ způsobem. Dokonce se mi zdá, že desatero je vhodné obecně pro jakoukoliv kampaň, nejen guerillovou.

Guerilla marketing se stal natolik populární, že na jeho základě se vyvinuly další formy. Příkladem můžou být třeba:

  • Ambush marketing – parazitování na marketingu konkurence, např. reklamou, kterou umístíte blízko konání jejich akce, billboardem v záběru kamer apod.
  • Ambientní marketing – jeho principem je snaha zastihnout cílovou skupinu tam, kde se nachází – v předsálí kina, v restauracích, plakáty na toaletách apod.
  • Sensation marketing – vytvoření nějaká senzace - fingované akce, která upoutá pozornost médií a zajistí vám sekundární publicitu.
  • Affiliate marketing – snaží se získat zákazníky na internetových stránkách prostřednictvím partnerů, jejich stránky vaši zákazníci pravděpodobně také navštíví. Je to vlastně elektronický ambientní marketing.

Články weblogu na podobná témata:

 

Workshop: Agilní firma, aneb snazší cesta....

Svět se strašně rychle a hlavně nepředvídatelně mění. Včerejší jistoty v průběhu noci dávno roztály a ráno se vynořují nové příležitosti i hrozby. Přijďte 24. června 2020 od 9h na WORKSHOP do hotelu Modrá Růže na Praze 1 (metro Můstek) a připravte firmu i sebe na zvraty v chaotickém prostředí. Firmy v něm potřebují...zde

 



Zajímá nás Váš názor

RSS kanál komentářů k tomuto článku


Přihlášení k odběru zpravodaje

Přihlašte se k odběru zpravodaje a my vám budeme pravidelně posílat shrnutí nových příspěvků z weblogu na váš email

V souladu se zákonem o některých službách informační společnosti č. 480/2004 Sb. souhlasím s využitím mého výše uvedeného elektronického kontaktu (e-mail) TC Business School, k zasílání obchodních sdělení a informací souvisejících se studiem, programy a jinými poskytovanými službami a to i v případě, že se nestanu studentem, nebo i po ukončení studia. Souhlas s využitím mého elektronického kontaktu (e-mail) uděluji ode dne potvrzení tohoto prohlášení až do jeho odvolání. Více na stránce ZOOU.