Guerilla marketing podruhé

Michal Henych Zpět do kategorie Marketing

26.11.2012 0 komentářů

Dnes ještě jednou navážeme na téma Guerilla marketingu, předchozí článeček jsme končili poznámkou, že někdy je považován za něco nekalého, neetického a to i přesto, že tomu tak vůbec není.

Online kurz pro podnikatele a majitele firem

Během šesti dnů poodhalíte, jak restrukturalizovat firmu, nastartovat její růst a získat více času pro strategické plánování i osobní život.

Prozkoumejte s námi 6 ukázkových témat MBA studia.

>> PŘIHLASTE SE DO KURZU ZDARMA <<

V knize Thomase Patatase Guerilla marketing najdete desatero guerillových přikázání:

  • Nepůjdete lidem na nervy
  • Nebudete mrhat prostředky
  • Nebudete nudit
  • Ve svých kampaních nebudete diskriminovat osoby ani zvířata
  • Nebudete kopírovat druhé
  • Nezalžete
  • Schránky svých bližních nebudete zahlcovat reklamou
  • Budete dráždit
  • Budete bavit
  • Budete se lišit od ostatních

Když se na ně podíváte, zjistíte, že hlavním cílem Guerilla marketingu je opravdu být odlišný, zaujmout a to spíše nevšedním, než „nekalým“ způsobem. Dokonce se mi zdá, že desatero je vhodné obecně pro jakoukoliv kampaň, nejen guerillovou.

Guerilla marketing se stal natolik populární, že na jeho základě se vyvinuly další formy. Příkladem můžou být třeba:

  • Ambush marketing – parazitování na marketingu konkurence, např. reklamou, kterou umístíte blízko konání jejich akce, billboardem v záběru kamer apod.
  • Ambientní marketing – jeho principem je snaha zastihnout cílovou skupinu tam, kde se nachází – v předsálí kina, v restauracích, plakáty na toaletách apod.
  • Sensation marketing – vytvoření nějaká senzace - fingované akce, která upoutá pozornost médií a zajistí vám sekundární publicitu.
  • Affiliate marketing – snaží se získat zákazníky na internetových stránkách prostřednictvím partnerů, jejich stránky vaši zákazníci pravděpodobně také navštíví. Je to vlastně elektronický ambientní marketing.

Články weblogu na podobná témata:

 

Ukázkové lekce MBA - ONLINE a ZDARMA

"Za necelý rok od zahájení studia, tedy ještě v jeho průběhu, jsem byla povýšena do pozice marketingové manažerky. Navíc bez výraznějších manažerských zkušeností..."

Helena Rösslerová, Marketingová ředitelka, Lundbeck ČR

A co přinese MBA studium Vám?

VYZKOUŠEJTE SI MINIKURZ PRO MANAŽERY

 



Zajímá nás Váš názor

RSS kanál komentářů k tomuto článku


Přihlášení k odběru zpravodaje

Přihlašte se k odběru zpravodaje a my vám budeme pravidelně posílat shrnutí nových příspěvků z weblogu na váš email