Guerilla marketing

Michal Henych Zpět do kategorie Marketing

14.10.2012 0 komentářů

Dneska se podíváme podrobněji na jednu z forem marketingové komunikace – Guerilla marketing. Pojem už jste určitě slyšeli, ale mám zkušenost, že manažeři o něm často mají mlhavou představu. Dokonce ho považují za něco „nekalého“. Tak tomu ale rozhodně není.

Jinak se mu také říká partizánská propagace. Termín guerilla se totiž používá pro malou partizánskou jednotku, která se snaží čelit většinou lépe vyzbrojené přesile. Pojem byl v marketingu poprvé použit v 80. minulého století, kdy se malé firmy snažily najít takové formy propagace, které by zasáhly větší množství potencionálních zákazníků, než jaké jim dovolovaly omezené prostředky. Definice Guerilla marketingu zní: „nekonvenční marketingová kampaň, jejímž účelem je dosažení maximálního efektu s minimem zdrojů". Potřebujete tedy hlavně nápad, kreativitu, představivost, možná i drzost a odvahu. Dále potřebujete mít jasný prostor (trh) a cíl. V okamžiku, kdy cíle dosáhnete, tak se doporučuje rychle se stáhnout. Při Guerilla marketingu nejde o maximalizaci prodeje, jde o maximalizaci zisku-efektu.

Povedenou guerillou může být například rozdávání tašek s logem vaší organizace v blízkosti obchodů konkurence, nebo vyslání desítek studentů do ulic v tričku s vaším logem, vystavení „šokujícího" předmětu s vaším logem na místě, kde by ho nikdo neočekával apod. Mnoho příkladů guerillových kampaní najdete například zde.

TCBS Weblog - Guerilla marketing

S rozvojem technologií je možné Guerilla marketing použít i na internetu - např. šířením videa, či zpráv. Někdy je tento druh marketingu považován za agresivní, neetický, či nekalý, ale nikdy tak nebyl myšlen. Kdo by se chtěl o Guerilla marketingu dozvědět další podrobnosti, zde je výborný článek.

Přečtěte si i navazující článek Guerilla marketing podruhé

 

Proč má smysl studovat MBA?

Studium na TC Business School mi zásadně změnilo pohled na řízení firmy a na způsob, jak dosáhnout trvalého růstu. Za zmínku stojí, že prakticky tři roky za sebou, dosahujeme navýšení výkonu firmy o 40 %.

Lubomír Dvořák, DVOŘÁK – svahové sekačky s.r.o., Česká hlava 

A co přinese MBA studium Vám?

Ověřte si přínos již v květnu, kdy pořádáme  Den otevřených dveří programu MBA 2018

 



Zajímá nás Váš názor

RSS kanál komentářů k tomuto článku


Přihlášení k odběru zpravodaje

Přihlašte se k odběru zpravodaje a my vám budeme pravidelně posílat shrnutí nových příspěvků z weblogu na váš email

V souladu se zákonem o některých službách informační společnosti č. 480/2004 Sb. souhlasím s využitím mého výše uvedeného elektronického kontaktu (e-mail) TC Business School, k zasílání obchodních sdělení a informací souvisejících se studiem, programy a jinými poskytovanými službami a to i v případě, že se nestanu studentem, nebo i po ukončení studia. Souhlas s využitím mého elektronického kontaktu (e-mail) uděluji ode dne potvrzení tohoto prohlášení až do jeho odvolání. Více na stránce ZOOU.