Guerilla marketing

Michal Henych Zpět do kategorie Marketing

14.10.2012 1 komentář

Dneska se podíváme podrobněji na jednu z forem marketingové komunikace – Guerilla marketing. Pojem už jste určitě slyšeli, ale mám zkušenost, že manažeři o něm často mají mlhavou představu. Dokonce ho považují za něco „nekalého“. Tak tomu ale rozhodně není.

Agilní firma - aby vás nepřekvapil žádný průšvih!

Svět se strašně rychle a hlavně nepředvídatelně mění. Včerejší jistoty v průběhu noci dávno roztály a ráno se vynořují nové příležitosti i hrozby. Přijďte 31. března 2020 od 9h na WORKSHOP do hotelu Modrá Růže na Praze 1 (metro Můstek) a připravte firmu i sebe na zvraty v chaotickém prostředí. Firmy v něm potřebují...zde

Jinak se mu také říká partizánská propagace. Termín guerilla se totiž používá pro malou partizánskou jednotku, která se snaží čelit většinou lépe vyzbrojené přesile. Pojem byl v marketingu poprvé použit v 80. minulého století, kdy se malé firmy snažily najít takové formy propagace, které by zasáhly větší množství potencionálních zákazníků, než jaké jim dovolovaly omezené prostředky. Definice Guerilla marketingu zní: „nekonvenční marketingová kampaň, jejímž účelem je dosažení maximálního efektu s minimem zdrojů". Potřebujete tedy hlavně nápad, kreativitu, představivost, možná i drzost a odvahu. Dále potřebujete mít jasný prostor (trh) a cíl. V okamžiku, kdy cíle dosáhnete, tak se doporučuje rychle se stáhnout. Při Guerilla marketingu nejde o maximalizaci prodeje, jde o maximalizaci zisku-efektu.

Povedenou guerillou může být například rozdávání tašek s logem vaší organizace v blízkosti obchodů konkurence, nebo vyslání desítek studentů do ulic v tričku s vaším logem, vystavení „šokujícího" předmětu s vaším logem na místě, kde by ho nikdo neočekával apod. Mnoho příkladů guerillových kampaní najdete například zde.

TCBS Weblog - Guerilla marketing

S rozvojem technologií je možné Guerilla marketing použít i na internetu - např. šířením videa, či zpráv. Někdy je tento druh marketingu považován za agresivní, neetický, či nekalý, ale nikdy tak nebyl myšlen. Kdo by se chtěl o Guerilla marketingu dozvědět další podrobnosti, zde je výborný článek.

Přečtěte si i navazující článek Guerilla marketing podruhé

 

Seriál nejen pro manažer/ky - ONLINE a ZDARMA!

  • Prozkoumáte 3 nepostradatelné oblasti managementu.
  • Ověříte si, jestli účinně vedete lidi ve firmě.
  • Zjistíte, jak kolem sebe vytvořit tým skutečných spolupracovníků.
  • Přijdete na to, jak předcházet napětí a konfliktům v týmech.
  • Pochopíte, co je skutečné učení se a proč se ho už nikdy nebude chtít vzdát.

>> PŘIHLASTE SE ZDE <<

 



Zajímá nás Váš názor

RSS kanál komentářů k tomuto článku

Guerillová reklama musí být v maximální možné míře originální, jinak jen těžko zaujme stále náročnější spotřebitele. Dobrý nápad také dokáže posunout kampaň do další roviny, kdy se vygenerovaný obsah virálně šíří i mimo původní cílovou skupinu a začíná žít vlastním životem. Viz: https://www.eway-crm.com/cs/blog/podnikani/guerilla-marketing-kdyz-napad-nahrazuje-penize/

Jan 31.05.2019 16:04



Přihlášení k odběru zpravodaje

Přihlašte se k odběru zpravodaje a my vám budeme pravidelně posílat shrnutí nových příspěvků z weblogu na váš email

V souladu se zákonem o některých službách informační společnosti č. 480/2004 Sb. souhlasím s využitím mého výše uvedeného elektronického kontaktu (e-mail) TC Business School, k zasílání obchodních sdělení a informací souvisejících se studiem, programy a jinými poskytovanými službami a to i v případě, že se nestanu studentem, nebo i po ukončení studia. Souhlas s využitím mého elektronického kontaktu (e-mail) uděluji ode dne potvrzení tohoto prohlášení až do jeho odvolání. Více na stránce ZOOU.