Guerilla marketing
14.10.2012 1 komentář
Dneska se podíváme podrobněji na jednu z forem marketingové komunikace – Guerilla marketing. Pojem už jste určitě slyšeli, ale mám zkušenost, že manažeři o něm často mají mlhavou představu. Dokonce ho považují za něco „nekalého“. Tak tomu ale rozhodně není.
Jinak se mu také říká partizánská propagace. Termín guerilla se totiž používá pro malou partizánskou jednotku, která se snaží čelit většinou lépe vyzbrojené přesile. Pojem byl v marketingu poprvé použit v 80. minulého století, kdy se malé firmy snažily najít takové formy propagace, které by zasáhly větší množství potencionálních zákazníků, než jaké jim dovolovaly omezené prostředky. Definice Guerilla marketingu zní: „nekonvenční marketingová kampaň, jejímž účelem je dosažení maximálního efektu s minimem zdrojů". Potřebujete tedy hlavně nápad, kreativitu, představivost, možná i drzost a odvahu. Dále potřebujete mít jasný prostor (trh) a cíl. V okamžiku, kdy cíle dosáhnete, tak se doporučuje rychle se stáhnout. Při Guerilla marketingu nejde o maximalizaci prodeje, jde o maximalizaci zisku-efektu.
Povedenou guerillou může být například rozdávání tašek s logem vaší organizace v blízkosti obchodů konkurence, nebo vyslání desítek studentů do ulic v tričku s vaším logem, vystavení „šokujícího" předmětu s vaším logem na místě, kde by ho nikdo neočekával apod. Mnoho příkladů guerillových kampaní najdete například zde.
S rozvojem technologií je možné Guerilla marketing použít i na internetu - např. šířením videa, či zpráv. Někdy je tento druh marketingu považován za agresivní, neetický, či nekalý, ale nikdy tak nebyl myšlen. Kdo by se chtěl o Guerilla marketingu dozvědět další podrobnosti, zde je výborný článek.
Přečtěte si i navazující článek Guerilla marketing podruhé
Milan Hodovský

„Do studia jsem šel s tím, že mi pomůže zlepšit manažerské dovednosti. Výsledek však předčil má očekávání. Studium na TC Business School mě „donutilo“ od základu změnit pohled na management a na mě jako na manažera.“
Milan Hodovský
Head of Project Management Department, ANECT a.s.
Michal Henych
Napište autoroviGuerillová reklama musí být v maximální možné míře originální, jinak jen těžko zaujme stále náročnější spotřebitele. Dobrý nápad také dokáže posunout kampaň do další roviny, kdy se vygenerovaný obsah virálně šíří i mimo původní cílovou skupinu a začíná žít vlastním životem. Viz: https://www.eway-crm.com/cs/blog/podnikani/guerilla-marketing-kdyz-napad-nahrazuje-penize/
Jan 31.05.2019 16:04
Zajímá nás Váš názor
RSS kanál komentářů k tomuto článku