Jak fungují marketingové průzkumy

Michal Henych Zpět do kategorie Marketing

01.10.2011 0 komentářů

Jsou průzkumy v marketingu důležité? Asi ano, ale dají se vůbec zjistit zákaznické potřeby? A jak se potom zákazníci rozhodují přímo při nákupu? Jednoznačnou odpověď asi nenajdeme, jisté ale je, že nakonec se rozhodnutí děje přímo v hlavě každého člověka - v mozku. A jak ten funguje?

Seriál nejen pro manažer/ky - ONLINE a ZDARMA!

PROČ BYSTE MĚLI SERIÁLU VĚNOVAT ČAS?

  • Během několika dnů se vám otevře nový pohled na vedení týmů a firem.
  • Nečeká vás žádné akademické teoretizování. Ukážeme vám, jak rozpoznat manažerské problémy a jak postupovat při jejich zvládání.
  • Pochopíte, proč se některé potíže stále opakují a jak tomu předcházet.
  • Uvědomíte si, že zásadní rozdíl mezi skutečným úspěchem firmy a jejím pouhým přežíváním nejčastěji tkví jinde než v geniálních nápadech jednotlivce.
  • Přečtete si reálné příběhy podnikatelů a majitelů firem.
  • Díky novým poznatkům můžete zvednout hlavu z každodenní operativy, získáte nadhled pro přemýšlení o dalším rozvoji firmy a prostoru pro rodinu a koníčky.

>> PŘIHLASTE SE ZDE <<

Podle výzkumů fungování mozku se při tvorbě rozhodnutí (tedy včetně rozhodnutí, zda nakoupíme, nebo ne) 10% řídí racionálním myšlením. Zbylých 90% se děje iracionálně, neboli jak píše George Loewenstein (ekonom zabývající se chováním lidí): „Spíše než promyšleně, pracuje lidský mozek v větší části automaticky". Neboli „z větší části svého života jedeme na autopilota".

Marketingové průzkumy
Tuto pasáž jsem si půjčil z knihy Nákup.ologie Martina Lindstroma (resp. z předmluvy Josefa Vojty z United People), protože její důsledky do marketingu mohou být obrovské. Dokonce díky tomu vznikla nová disciplína „neuromarketing". V podstatě jde o to, že lidé vám v průzkumech něco řeknou, ale v 90% případů se pak stejně zachovají úplně jinak.


Určitě to neznamená, že průzkumy nemají smysl, to by byl příliš přímočarý závěr. Spíš to chce přijmout jako fakt a jinak je číst. Taky bude důležité nesoustředit se jen na soulad služby či výrobku s potřebami zákazníků (jestli je vůbec umí říct), ale i na ovlivnění nákupního chování. Tedy momentu, kdy opravdu přijdou do vaší organizace, či do vašeho obchodu a chtějí nákup uskutečnit.


Články weblogu na podobná témata:

 

Workshop: Agilní firma, aneb snazší cesta....

Svět se strašně rychle a hlavně nepředvídatelně mění. Včerejší jistoty v průběhu noci dávno roztály a ráno se vynořují nové příležitosti i hrozby. Přijďte 24. června 2020 od 9h na WORKSHOP do hotelu Modrá Růže na Praze 1 (metro Můstek) a připravte firmu i sebe na zvraty v chaotickém prostředí. Firmy v něm potřebují...zde

 



Zajímá nás Váš názor

RSS kanál komentářů k tomuto článku


Přihlášení k odběru zpravodaje

Přihlašte se k odběru zpravodaje a my vám budeme pravidelně posílat shrnutí nových příspěvků z weblogu na váš email

V souladu se zákonem o některých službách informační společnosti č. 480/2004 Sb. souhlasím s využitím mého výše uvedeného elektronického kontaktu (e-mail) TC Business School, k zasílání obchodních sdělení a informací souvisejících se studiem, programy a jinými poskytovanými službami a to i v případě, že se nestanu studentem, nebo i po ukončení studia. Souhlas s využitím mého elektronického kontaktu (e-mail) uděluji ode dne potvrzení tohoto prohlášení až do jeho odvolání. Více na stránce ZOOU.