Jak jsme připraveni čelit stresu

Viktor Bosák Zpět do kategorie Rozvoj osobnosti manažéra

23.12.2013 0 komentářů

Zkuste si krátký test, který vám pomůže zjistit, jaké jsou vaše dispozice vůči stresu.

Seriál nejen pro manažer/ky - ONLINE a ZDARMA!

PROČ BYSTE MĚLI SERIÁLU VĚNOVAT ČAS?

  • Během několika dnů se vám otevře nový pohled na vedení týmů a firem.
  • Nečeká vás žádné akademické teoretizování. Ukážeme vám, jak rozpoznat manažerské problémy a jak postupovat při jejich zvládání.
  • Pochopíte, proč se některé potíže stále opakují a jak tomu předcházet.
  • Uvědomíte si, že zásadní rozdíl mezi skutečným úspěchem firmy a jejím pouhým přežíváním nejčastěji tkví jinde než v geniálních nápadech jednotlivce.
  • Přečtete si reálné příběhy podnikatelů a majitelů firem.
  • Díky novým poznatkům můžete zvednout hlavu z každodenní operativy, získáte nadhled pro přemýšlení o dalším rozvoji firmy a prostoru pro rodinu a koníčky.

>> PŘIHLASTE SE ZDE <<

Už vícekrát jsem dostal zpětnou vazbu o tom, že Dotazník dispozice ke stresu (autorů L.H. Mülera a A.D. Smithové z Lékařského střediska Bostonské univerzity) je užitečným nástrojem. A to jak z pohledu toho, jak stresu předcházet, tak i z toho úhlu, jak se ze stresem, zvláště dlouhodobým, vypořádat".

Můj známý manažer mi nedávno třeba řekl, že vždycky, když se cítí být delší dobu „pod tlakem", tak si dotazník vezme, poctivě ho vyplní - a hned prý ví, kde je „problém". Dotazník je velmi krátký a dostatečně návodný. Možná bude k užitku i Vám.

Instrukce: Přečtěte si každé z níže uvedených tvrzení. Rozhodněte, nakolik pro Vás platí, a podle škály přidělte číslo. Čísla si zapisujte.

Škála: Tvrzení pro mě platí:

  • téměř vždy = 1 bod
  • častěji ano = 2 body
  • někdy = 3 body
  • spíše ne = 4 body
  • nikdy = 5 bodů

Tvrzení:

  1. Alespoň jednou denně sním teplé jídlo odpovídající zásadám zdravé výživy.
  2. Alespoň 4 dny v týdnu spím 6 - 8 hodin.
  3. Jsem v kontaktu s někým, kdo mě má rád a koho mám rád i já.
  4. V okruhu 75 km mám alespoň jednoho příbuzného, na kterého se můžu spolehnout.
  5. Alespoň 2x týdně cvičím do zapocení.
  6. Vykouřím méně než 10 cigaret denně.
  7. Za týden vypiji méně než 7 dcl vína (nebo ekvivalentu pro pivo či tvrdý alkohol).
  8. Mám váhu odpovídající výšce.
  9. Mám peníze na svoje základní výdaje.
  10. Zaujetí pro činnost mně dává sílu pro zdolávání překážek na cestě k cíli.
  11. Pravidelně navštěvuji společenská zařízení (klub, divadlo,...).
  12. Mám okruh lidí, které můžu označit za přátele.
  13. Mám alespoň jednoho člověka, které můžu svěřit důvěrné osobní záležitosti.
  14. Můj duševní i tělesný stav můžu označit jako dobrý (i zrak, sluch a chrup).
  15. Když mám vztek nebo zlost, můžu o tom mluvit.
  16. S lidmi, se kterými žiji, pravidelně mluvím o svých denních problémech.
  17. Alespoň jednou týdně dělám něco čistě pro svoji zábavu.
  18. Dokážu si účelně zorganizovat svůj čas.
  19. Vypiji méně než 3 šálky kávy za den.
  20. Během dne si najdu chvilku, o které jsem schopen říct, že to byla opravdu chvíle klidu.

Zapsané body sečtěte. Od součtu pak odečtěte 10 bodů.

Výsledky:

Čím hlouběji POD 30 BODŮ, tím menší důsledky působení stresorů jsou na vás znát. Asi se většinou cítíte dobře a vážné zdravotní problémy se vám vyhýbají.

NAD 30 BODŮ: Dispozice ke stresu je u vás na znatelné úrovni. S každým bodem navíc se riziko zdravotních důsledků stresu zvyšuje.

50 - 70 BODŮ: U většiny lidí, kteří získají tento počet bodů, půjde o vážnou dispozici ke problémům v důsledku stresu. Je na místě se zamyslet a učinit účinné kroky ke změně životního stylu.

NAD 75 BODŮ: Velmi vážná dispozice, v případě potíží vyhledat odbornou pomoc.

Máte-li chuť si udělat ještě jiné testy, které se týkají stresu, jeho zvládání atp., tak v češtině můžu doporučit například publikaci Vojtěcha ČernéhoJak překonat stres - testy a cvičení".

 

Workshop: Agilní firma, aneb snazší cesta....

Svět se strašně rychle a hlavně nepředvídatelně mění. Včerejší jistoty v průběhu noci dávno roztály a ráno se vynořují nové příležitosti i hrozby. Přijďte 24. června 2020 od 9h na WORKSHOP do hotelu Modrá Růže na Praze 1 (metro Můstek) a připravte firmu i sebe na zvraty v chaotickém prostředí. Firmy v něm potřebují...zde

 



Zajímá nás Váš názor

RSS kanál komentářů k tomuto článku


Přihlášení k odběru zpravodaje

Přihlašte se k odběru zpravodaje a my vám budeme pravidelně posílat shrnutí nových příspěvků z weblogu na váš email

V souladu se zákonem o některých službách informační společnosti č. 480/2004 Sb. souhlasím s využitím mého výše uvedeného elektronického kontaktu (e-mail) TC Business School, k zasílání obchodních sdělení a informací souvisejících se studiem, programy a jinými poskytovanými službami a to i v případě, že se nestanu studentem, nebo i po ukončení studia. Souhlas s využitím mého elektronického kontaktu (e-mail) uděluji ode dne potvrzení tohoto prohlášení až do jeho odvolání. Více na stránce ZOOU.