Jak zlepšit porady
15.08.2012 0 komentářů
Jak jste spokojeni s pracovními poradami ve vašem podniku? Na takovou otázku asi málokdo odpoví „naprosto“. Spíš naopak. I tam, kde je systém schůzí zaběhaný a funkční, je co zlepšovat. Porady, jak známo, probíhají vždycky úplně jinak, než jste čekali. Když chcete něco důležitého řešit, nezbude na to čas, nebo to nikoho nezajímá. Případně to zaujme právě toho, kdo na vašich nápadech nenechá nit suchou. Není divu, že porady jsou často malými bitvami.
Taky to tak máte? Nejste sami. Mnoho pracovních skupin vede dlouhé, únavné diskuse, z nichž většina účastníků odchází nespokojena. Tolik sil a drahocenného času, a přitom to důležité zůstává nevyřešeno. Čím to je? V každé skupině budou důvody trochu jiné, někde vládne chaos, jinde nekompromisní byrokracie, ale často se hlavní problém skrývá v přehlížených drobnostech.
Každá firma potřebuje řešit něco jiného. Co konkrétně potřebuje ta vaše? Nejlepší je zeptat se na zdroj obtíží přímo účastníků daného pracovního jednání. Nedávno jsme se tak ptali u nás, a byli jsme překvapeni, jak se naši manažeři shodli. Tak třeba odbíhání od tématu vadilo všem, včetně chronických „odbíhačů". Možná došlo ke shodě právě proto, že jsme si o tom prostě jen začali povídat. V případě souhlasu všech se novinka samozřejmě zavádí snáze.
Někdy stačí ke zlepšení málo. Když například zavedete po každých 45 minutách přestávku, lidé budou ochotněji respektovat zákaz telefonování v průběhu jednání, protože budou vědět, že naléhavé věci stihnou vyřešit v pauze. I zdánlivě nepatrná změna může vést k pozoruhodným výsledkům - ke kvalitnějšímu rozhodování, k úspoře času nebo třeba jen k větší spokojenosti účastníků. A to může být nečekaně důležité.
Přečtěte si také navazující článek Jak zlepšit porady (část 2)
Články weblogu na podobná témata:
Milan Hodovský

„Do studia jsem šel s tím, že mi pomůže zlepšit manažerské dovednosti. Výsledek však předčil má očekávání. Studium na TC Business School mě „donutilo“ od základu změnit pohled na management a na mě jako na manažera.“
Milan Hodovský
Head of Project Management Department, ANECT a.s.
Zajímá nás Váš názor
RSS kanál komentářů k tomuto článku