Jaké pojetí marketingu máte?

Michal Henych Zpět do kategorie Marketing

03.06.2012 0 komentářů

Už jste určitě slyšeli, že přístupu k marketingu může být mnoho. Dnes se podíváme na dvě nejčastější pojetí marketingu ve firmě a trochu rozebereme jejich rozdíl. Každá totiž vychází z úplně jiných principů a také má jiné dopady na to, co se ve firmě děje.

Seriál nejen pro manažer/ky - ONLINE a ZDARMA!

PROČ BYSTE MĚLI SERIÁLU VĚNOVAT ČAS?

  • Během několika dnů se vám otevře nový pohled na vedení týmů a firem.
  • Nečeká vás žádné akademické teoretizování. Ukážeme vám, jak rozpoznat manažerské problémy a jak postupovat při jejich zvládání.
  • Pochopíte, proč se některé potíže stále opakují a jak tomu předcházet.
  • Uvědomíte si, že zásadní rozdíl mezi skutečným úspěchem firmy a jejím pouhým přežíváním nejčastěji tkví jinde než v geniálních nápadech jednotlivce.
  • Přečtete si reálné příběhy podnikatelů a majitelů firem.
  • Díky novým poznatkům můžete zvednout hlavu z každodenní operativy, získáte nadhled pro přemýšlení o dalším rozvoji firmy a prostoru pro rodinu a koníčky.

>> PŘIHLASTE SE ZDE <<

Jako jakýkoliv jiný obor managementu, tak i marketing prošel různými stádii vývoje. Z dnešního pohledu je asi nejstarší pojetí, které marketing redukuje pouze na reklamu, jako prostředek odlišení se. Říká se mu prodejní koncepce a vlastně říká:

  • Je potřeba zákazníka zaujmout, že náš výrobek je ten nejlepší

Někdy v 90. letech se ale objevuje opravdu marketingové pojetí vycházející z výrazně odlišného principu:

  • Nejprve je třeba pochopit, jaký problém potřebuje zákazník řešit a pak navrhnout ten správný výrobek/službu

Rozdíl obou přístupů je obrovský. Zatímco první se snaží prodat již vyrobené, druhý vyrábí prodejné. Výrobu berte s trochu nadhledu. U služeb to samozřejmě lze aplikovat také. Tam „vyrobené" znamená to, co se firma naučila a teď to opakovaně bez větších změn dodává.

Marketingová nebo prodejní koncepce
Každé z těchto pojetí má své výhody a nevýhody a hodně firem si mezi nimi nemůže vybrat. Když už jednou něco začaly vyrábět, rádi by to vyráběly co nejdéle a „umořily investice". Na druhou stranu zákazníkovi to nemusí moc vyhovovat (prodejní koncepce). Pak je třeba zlevňovat, prát se s konkurenty...


Je zajímavé vyvíjet neustále něco nového, firma tím vlastně nemá konkurenci, jenže co když se to nepovede (marketingová koncepce)? Pak je třeba se rychle učit, neustále upravovat to, co děláme... Víc, než na reklamu, je třeba se soustředit na detailnější poznání zákazníkových potřeb.


A jaké pojetí marketingu převládá u Vás?


Články weblogu na podobná témata:

 

Workshop: Agilní firma, aneb snazší cesta....

Svět se strašně rychle a hlavně nepředvídatelně mění. Včerejší jistoty v průběhu noci dávno roztály a ráno se vynořují nové příležitosti i hrozby. Přijďte 24. června 2020 od 9h na WORKSHOP do hotelu Modrá Růže na Praze 1 (metro Můstek) a připravte firmu i sebe na zvraty v chaotickém prostředí. Firmy v něm potřebují...zde

 



Zajímá nás Váš názor

RSS kanál komentářů k tomuto článku


Přihlášení k odběru zpravodaje

Přihlašte se k odběru zpravodaje a my vám budeme pravidelně posílat shrnutí nových příspěvků z weblogu na váš email

V souladu se zákonem o některých službách informační společnosti č. 480/2004 Sb. souhlasím s využitím mého výše uvedeného elektronického kontaktu (e-mail) TC Business School, k zasílání obchodních sdělení a informací souvisejících se studiem, programy a jinými poskytovanými službami a to i v případě, že se nestanu studentem, nebo i po ukončení studia. Souhlas s využitím mého elektronického kontaktu (e-mail) uděluji ode dne potvrzení tohoto prohlášení až do jeho odvolání. Více na stránce ZOOU.