Jsou české firmy připraveny na konec konjunktury?
22.10.2018 0 komentářů
Setkání manažerů českých a slovenských firem, kteří absolvovali či studují MBA program u TC Business School, se uskutečnilo 10. října 2018 v pražském Hotelu Modrá růže. V rámci tradičního TC CLUBu si připomněli 20leté výročí vzdělávací instituce, zároveň se věnovali diskuzím na téma firemních strategií.
“K myšlence otevřít v České republice program MBA mě v roce 1997 přivedli holandský kolega, lektor Joris de Bie a ředitel Business School Nederland Marcel van der Ham. V té době byl po kvalitním, systematickém a akreditovaném manažerském vzdělávání velký hlad, což ostatně odpovídá i dnešní situaci. Současně se zdá, že od té doby stále stoupá poptávka po jiném modelu vzdělávání, než nabízí tradiční a stále převládající metoda frontálních přednášek a testů,” popsala vznik TC Business School (TCBS) zakladatelka a lektorka Sláva Kubátová. Díky partnerství s Business School Nederland, která si v tomto roce připomíná 30 let od svého vzniku, získávají absolventi TCBS titul MBA ověřený mezinárodní akreditací a postavený na koncepci učících se organizací.
Absolventy a studenty MBA zve TCBS dvakrát ročně na pracovní TC CLUB. “Manažerům nabízíme prostor k výměně zkušeností napříč firmami i obory. Tentokrát si zvolili téma firemní strategie,” vysvětluje lektor Tomáš Bujna s tím, že se mluvilo především o ne/připravenosti českých firem na konec současné konjunktury, rizicích ovlivňujících vývoj trhu a struktuře strategického procesu.
“Ukazuje se,” podotýká T. Bujna, “že manažeři o možném propadu ekonomiky vážně přemýšlejí. K jeho překonání hledají nejrůznější strategie, často však narážejí na limity. Myšlení lidí je stále více fragmentované, nouze o věrohodné vize stoupá, spolupráce v týmech bývá čím dál náročnější. Jedním z možných nástrojů řešení se tak jeví aktivní zapojení většího množství lidí do tvorby strategií a posouvání hranic odpovědnosti pracovníků směřující k celku firmy.”
Během dvou dekád prošly TCBS tisíce českých a slovenských manažerů, lektoři spolupracovali a dlouhodobě spolupracují se stovkami firem. V rámci programů rozvoje managementu se například věnovali speciálním workshopům o strategii a kultuře organizace, vedení a motivaci lidí ve firmách jako ZAT, CK Alpina, SZÚ, Sapeli, Dvořák sekačky, Balóny Kubíček, Glass Service a mnoha dalších.
“V České republice momentálně neexistuje legislativní rámec, který by do školského systému zahrnoval MBA studium a stanovoval podmínky pro jeho akreditaci. Náš program manažerského vzdělávání je akreditován Akreditační organizací Nizozemska a Vlámska NVAO i nizozemským ministerstvem školství, kde je součástí tamní soustavy postgraduálního vzdělávání. Zároveň je akreditován americkým Accreditation Council for Business Schools and Programs ACBSP a Švýcarskou akreditační organizací EDUQUA,” dodává S. Kubátová.
Milan Hodovský

„Do studia jsem šel s tím, že mi pomůže zlepšit manažerské dovednosti. Výsledek však předčil má očekávání. Studium na TC Business School mě „donutilo“ od základu změnit pohled na management a na mě jako na manažera.“
Milan Hodovský
Head of Project Management Department, ANECT a.s.
Zajímá nás Váš názor
RSS kanál komentářů k tomuto článku