Kdo je firmě odpovědný?
14.03.2013 0 komentářů
Kdo je firmě odpovědný? Čím to je, že – jak říkají manažeři, v některých firmách lidé „za firmu dýchají“ a v jiných se nedaří takového stavu dosáhnout? Jak je tedy vlastně odpovědnost v organizacích rozložena? V mnoha firmách konstruktéři vymýšlejí nový produkt, výrobáci vyrábějí, obchodníci prodávají. A manažeři? Většinou se snaží udržet všechno pohromadě
Realita však často vypadá tak, že ředitel prodává nebo vyvíjí, mistr svařuje.... A výsledkem je, že podívat se na firmu jako na celek dokáže občas porada vedení, ale jinak se každý zabývá každý „svou miskou rýže". Na „držení pohromadě", neboli na diskuse s lidmi napříč firmou o společných cílech nějak nezbyde čas.
Od soustruhu či z konstrukční kanceláře je ale těžké zkoumat konkrétního zákazníka a stejně těžký je i opačný pohled: když prezentujete zákazníkovi produkt, jen stěží budete současně myslet na to, že soustruh právě potřebuje údržbu. A tak se důležitou částí vedení lidí, tedy práce manažerů stává právě ono zprostředkování souvislostí mezi provozem, obchodem a strategií firmy. Téměř vždy se jeví jako nejúčinnější, když je manažer schopen organizovat setkání, na nichž lidé z různých částí firmy dokonale pochopí postupy těch „na druhém konci", tedy výrobák pochopí trh, konstruktér údržbu... Takové rozhovory jsou zásadní součástí manažerské práce. Když budou věcné a úspěšné, manažeři mají naději, že lidé převezmou odpovědnost za takovou část celku, jakou pochopili.
Jak manažeři propojují cíle jednotlivých částí firmy u vás?
Články weblogu na podobná témata:
Milan Hodovský

„Do studia jsem šel s tím, že mi pomůže zlepšit manažerské dovednosti. Výsledek však předčil má očekávání. Studium na TC Business School mě „donutilo“ od základu změnit pohled na management a na mě jako na manažera.“
Milan Hodovský
Head of Project Management Department, ANECT a.s.
Zajímá nás Váš názor
RSS kanál komentářů k tomuto článku