Když to nejde silou...

Jirka Černý Zpět do kategorie Management obecně

06.01.2014 0 komentářů

Při mé manažerské práci se mi často vybavuje v mysli úryvek z jedné písničky, kterou zpívá skupina, na jejíž název si nevzpomínám, možná ji nezpívá skupina, možná ji nezpívá nikdo a možná to ani není písnička.

Seriál nejen pro manažer/ky - ONLINE a ZDARMA!

PROČ BYSTE MĚLI SERIÁLU VĚNOVAT ČAS?

  • Během několika dnů se vám otevře nový pohled na vedení týmů a firem.
  • Nečeká vás žádné akademické teoretizování. Ukážeme vám, jak rozpoznat manažerské problémy a jak postupovat při jejich zvládání.
  • Pochopíte, proč se některé potíže stále opakují a jak tomu předcházet.
  • Uvědomíte si, že zásadní rozdíl mezi skutečným úspěchem firmy a jejím pouhým přežíváním nejčastěji tkví jinde než v geniálních nápadech jednotlivce.
  • Přečtete si reálné příběhy podnikatelů a majitelů firem.
  • Díky novým poznatkům můžete zvednout hlavu z každodenní operativy, získáte nadhled pro přemýšlení o dalším rozvoji firmy a prostoru pro rodinu a koníčky.

>> PŘIHLASTE SE ZDE <<

Ten úryvek zní „…když to nejde silou, tak to zkusíme ještě větší silou…“ 

Tento způsob uvažování často pozoruji u lidí ve svém okolí. Člověk nastoupí do zaměstnání, chvíli tápe, rozkoukává se, zjišťuje jak ve firmě co chodí, kdo, co a jak dělá a většinou se ani nezajímá, proč se ve firmě dělá právě tohle a proč zrovna tímto způsobem.

Postupně se zařadí, převezme zaběhané postupy a neustálým opakováním si je osvojí. Stanou se pro něj přirozené a zároveň pohodlné. Takto zapracovaný člověk cítí „jistotu“, dělá práci, kterou zná, je odborníkem a nemusí se již nic dalšího učit. On přece ví, jak se má to a to dělat.

Postoj „já vím“ se zdá být s postupem času stále nebezpečnější, jak na to poukazují tzv. učící se organizace…

Určitě totiž přijde situace, kdy zaběhané postupy nepostačí. Může se objevit nová konkurence, která nám přetáhne část zákazníků, a nám klesají tržby, přestože vyrábíme stále stejně. Hromadí se výrobky ve skladu, odbyt klesá. Náš pracovník zavelí: „Musíme konkurenci přetlačit“. Budeme vyrábět levněji, snížíme náklady, budeme „efektivnější“. Do určité míry to může pomoci omezit nadbytečné výdaje, kterým jsme do té doby nevěnovali pozornost, ale za touto hranicí přichází značné riziko snižování kvality.

Výsledky se nezlepšují a náš pracovník to zkouší větší a větší silou. Dál omezuje náklady a tím ztrácí nejen kvalitu, ale i know how – začnou mu odcházet lidé a odnesou si s sebou znalosti. Jedním ze způsobů, jak se vysvobodit z této spirály může být změna myšlení: „Když to nejde navyklými způsoby, zkusme to dělat nějak jinak“. Nebo z druhého konce: „Proč to děláme právě takhle? Nešlo by to jinak a s lepšími výsledky?

 

Workshop: Agilní firma - aby vás nepřekvapil...

Svět se strašně rychle a hlavně nepředvídatelně mění. Včerejší jistoty v průběhu noci dávno roztály a ráno se vynořují nové příležitosti i hrozby. Přijďte 31. března 2020 od 9h (zájemce budeme informovat o náhradním termínu) na WORKSHOP do hotelu Modrá Růže na Praze 1 (metro Můstek) a připravte firmu i sebe na zvraty v chaotickém prostředí. Firmy v něm potřebují...zde

 



Zajímá nás Váš názor

RSS kanál komentářů k tomuto článku


Přihlášení k odběru zpravodaje

Přihlašte se k odběru zpravodaje a my vám budeme pravidelně posílat shrnutí nových příspěvků z weblogu na váš email

V souladu se zákonem o některých službách informační společnosti č. 480/2004 Sb. souhlasím s využitím mého výše uvedeného elektronického kontaktu (e-mail) TC Business School, k zasílání obchodních sdělení a informací souvisejících se studiem, programy a jinými poskytovanými službami a to i v případě, že se nestanu studentem, nebo i po ukončení studia. Souhlas s využitím mého elektronického kontaktu (e-mail) uděluji ode dne potvrzení tohoto prohlášení až do jeho odvolání. Více na stránce ZOOU.