Marketing a marketingová komunikace

Michal Henych Zpět do kategorie Marketing

02.02.2012 0 komentářů

V prvním letošním článku navážeme na volný seriál často zaměňovaných slov v managementu. Když se řekne marketing, většina lidí si představí to, co je z marketingu nejviditelnější – inzeráty, reklamy, billboardy…jenže to je jen špička ledovce...

Seriál nejen pro manažer/ky - ONLINE a ZDARMA!

PROČ BYSTE MĚLI SERIÁLU VĚNOVAT ČAS?

  • Během několika dnů se vám otevře nový pohled na vedení týmů a firem.
  • Nečeká vás žádné akademické teoretizování. Ukážeme vám, jak rozpoznat manažerské problémy a jak postupovat při jejich zvládání.
  • Pochopíte, proč se některé potíže stále opakují a jak tomu předcházet.
  • Uvědomíte si, že zásadní rozdíl mezi skutečným úspěchem firmy a jejím pouhým přežíváním nejčastěji tkví jinde než v geniálních nápadech jednotlivce.
  • Přečtete si reálné příběhy podnikatelů a majitelů firem.
  • Díky novým poznatkům můžete zvednout hlavu z každodenní operativy, získáte nadhled pro přemýšlení o dalším rozvoji firmy a prostoru pro rodinu a koníčky.

>> PŘIHLASTE SE ZDE <<

Kdo by mohl být povolanější k definici marketingu, než Americká marketingová asociace (AMA), která říká, že:

Marketing je aktivita, soubor institucí a procesů pro vytváření, komunikování, dodávání a výměnu nabídek, které mají hodnotu pro zákazníky, klienty, partnery a celou společnost.

Přeloženo do srozumitelného jazyka to znamená, že do marketingu patří nejen zmíněné viditelné aktivity (tedy marketingová komunikace), ale v podstatě kompletní uspořádání firmy tak, aby produkovala něco, co zákazníci „koupí". Tedy ne jednorázově, ale pokud možno opakovaně. A za zákazníka se považují i třeba majitelé, dodavatelé, nebo dokonce i zaměstnanci. Proto je to „koupí" v uvozovkách.

Pokud zredukujete marketing na marketingovou komunikaci, pak ledovec přestane stát na solidních základech. Začne být vratký a velmi nevyzpytatelně se pohybovat. Když se rozhlédnete okolo sebe, najdete mnoho takových příkladů. Firmy, kde jejich „geniální markeťáky" napadne každý měsíc jiný slogan. A tak jsou jednou levní, podruhé kvalitní a potřetí je to ta nejsprávnější volba...

Ledovec marketing

Bohužel si neuvědomují, že každý z těchto sloganů bude přitahovat úplně jinou (každý měsíc jinou) skupinu zákazníků. Neboli úplně vynechali část marketingu, které se říká marketing strategický, soustředili se na komunikaci (tedy taktický marketing) a diví se, že to nefunguje...


 

Články weblogu ze seriálu "Často zaměňovaná slova":

 

Workshop: Agilní firma, aneb snazší cesta....

Svět se strašně rychle a hlavně nepředvídatelně mění. Včerejší jistoty v průběhu noci dávno roztály a ráno se vynořují nové příležitosti i hrozby. Přijďte 24. června 2020 od 9h na WORKSHOP do hotelu Modrá Růže na Praze 1 (metro Můstek) a připravte firmu i sebe na zvraty v chaotickém prostředí. Firmy v něm potřebují...zde

 



Zajímá nás Váš názor

RSS kanál komentářů k tomuto článku


Přihlášení k odběru zpravodaje

Přihlašte se k odběru zpravodaje a my vám budeme pravidelně posílat shrnutí nových příspěvků z weblogu na váš email

V souladu se zákonem o některých službách informační společnosti č. 480/2004 Sb. souhlasím s využitím mého výše uvedeného elektronického kontaktu (e-mail) TC Business School, k zasílání obchodních sdělení a informací souvisejících se studiem, programy a jinými poskytovanými službami a to i v případě, že se nestanu studentem, nebo i po ukončení studia. Souhlas s využitím mého elektronického kontaktu (e-mail) uděluji ode dne potvrzení tohoto prohlášení až do jeho odvolání. Více na stránce ZOOU.