Marketing? Co to je?

Honza Bloudek Google+ Zpět do kategorie Marketing

04.11.2010 0 komentářů

Co to vlastně je marketing? Jak může vypadat v různých firmách a jaká je jeho hlavní úloha? V příspěvku najdete základní principy, na kterých je disciplína marketingu postavena.

Seriál nejen pro manažer/ky - ONLINE a ZDARMA!

PROČ BYSTE MĚLI SERIÁLU VĚNOVAT ČAS?

  • Během několika dnů se vám otevře nový pohled na vedení týmů a firem.
  • Nečeká vás žádné akademické teoretizování. Ukážeme vám, jak rozpoznat manažerské problémy a jak postupovat při jejich zvládání.
  • Pochopíte, proč se některé potíže stále opakují a jak tomu předcházet.
  • Uvědomíte si, že zásadní rozdíl mezi skutečným úspěchem firmy a jejím pouhým přežíváním nejčastěji tkví jinde než v geniálních nápadech jednotlivce.
  • Přečtete si reálné příběhy podnikatelů a majitelů firem.
  • Díky novým poznatkům můžete zvednout hlavu z každodenní operativy, získáte nadhled pro přemýšlení o dalším rozvoji firmy a prostoru pro rodinu a koníčky.

>> PŘIHLASTE SE ZDE <<

Jeden ředitel pobočky rodinné firmy z Německa mi kdysi tvrdil: „Marketing u nás má na starosti Václav. Zadává inzeráty do novin, doplňuje kontakty na cedulích u silnice a stará se ve firmě o nástěnky."

Známý z velké nadnárodní společnosti mi nabízel u sklenice piva jinou definici: „Marketing, to je čtvrté patro na naší centrále, zamčené na magnetickou kartu. Sedí tam ti dobře placení borci, co se o nich proslýchá, že za 10-15% provizi přidělují desítky miliónů z reklamního budgetu svým kamarádům z golfu."

Uvedené příklady jen podtrhují, jak nejasné bývá chápání marketingu. Velice často se marketing ztotožňuje s prodejem nebo s reklamou, případně se o něm mluví jako o tajuplné magii plné záhadných triků, kterým rozumí jen odborníci.

Asi nejpřesnější definici marketingu nabízí Americká Marketingová Asociace. Pro praktické použití se ale může zdát příliš komplikovaná.

Přitom celý marketing se dá jednoduše popsat jako hledání odpovědí na tři otázky:

  1. Na jaké typy zákazníků je pro nás nejvhodnější se zaměřit? (segmentace)
  2. Na jaké přínosy se zaměřit, aby naše nabídka byla pro zákazníky atraktivnější, než nabídky konkurence? (pozicování)
  3. Jak nejlépe namíchat všechny součásti takové nabídky? (marketingový mix: produkt, cena, distribuce, propagace - případně i lidé, prostředí a procesy)

A to je vše. Hledání správných odpovědi může znamenat roky práce, ale na konci musí být vždy měřitelný výsledek, který odpovídá vynaloženému úsilí.

A čím je marketing pro vás? Napište svůj názor do komentáře.

 

Workshop: Agilní firma, aneb snazší cesta....

Svět se strašně rychle a hlavně nepředvídatelně mění. Včerejší jistoty v průběhu noci dávno roztály a ráno se vynořují nové příležitosti i hrozby. Přijďte 24. června 2020 od 9h na WORKSHOP do hotelu Modrá Růže na Praze 1 (metro Můstek) a připravte firmu i sebe na zvraty v chaotickém prostředí. Firmy v něm potřebují...zde

 



Zajímá nás Váš názor

RSS kanál komentářů k tomuto článku


Přihlášení k odběru zpravodaje

Přihlašte se k odběru zpravodaje a my vám budeme pravidelně posílat shrnutí nových příspěvků z weblogu na váš email

V souladu se zákonem o některých službách informační společnosti č. 480/2004 Sb. souhlasím s využitím mého výše uvedeného elektronického kontaktu (e-mail) TC Business School, k zasílání obchodních sdělení a informací souvisejících se studiem, programy a jinými poskytovanými službami a to i v případě, že se nestanu studentem, nebo i po ukončení studia. Souhlas s využitím mého elektronického kontaktu (e-mail) uděluji ode dne potvrzení tohoto prohlášení až do jeho odvolání. Více na stránce ZOOU.