Marketing Word of Mouth
21.10.2012 0 komentářů
Do třetice navážeme na předchozí články a podíváme se trochu detailněji na formu marketingové komunikace, která se označuje zkratkou WOM – Word of Mouth. Najdeme zde trochu podobnosti s minule zmíněnou formou – virovým marketingem, protože využívá stejné formy šíření. Spoléháte totiž na lidi mimo vaši organizaci.
Jak lze Word of Mouth vlastně přeložit, abychom vystihli jeho podstatu? Šuškanda? O čem se mluví? Ústně šířená pověst? ... ono je to vlastně jedno. Jeho princip je stejný, jako u virálního marketingu s tím rozdílem, že se nešíří žádná konkrétní zpráva, či video. Ta se maximálně použije pouze jako spouštěč a samotné sdělení se nechává na šiřitelích - lidech.
Samozřejmě WOM může být jak umělý (sami ho vyvoláte nějakým výše zmíněným spouštěčem), tak spontánní. Jako spouštěč můžete použít jeden z následujících šesti typů informací, protože ty se šíří mezi lidmi rychleji, než jiné typy informací:
- Pobuřující
- Neobvyklé
- Veselé
- Tabu
- Tajemné
- Pozoruhodné
- ...
Efektivita WOM souvisí s tím, že každý z nás má určitě tendenci podléhat doporučením (kladným i záporným) od lidí, které zná a kterým důvěřuje. Těmto doporučením pak věří více, než přímé marketingové komunikaci organizace, která nabízí své produkty, či služby. WOM je natolik populární, že má dokonce svoji asociaci WOMMA-Word of Mouth Marketing Association.
Články weblogu na podobná témata:
Milan Hodovský

„Do studia jsem šel s tím, že mi pomůže zlepšit manažerské dovednosti. Výsledek však předčil má očekávání. Studium na TC Business School mě „donutilo“ od základu změnit pohled na management a na mě jako na manažera.“
Milan Hodovský
Head of Project Management Department, ANECT a.s.
Zajímá nás Váš názor
RSS kanál komentářů k tomuto článku