Marketingová strategie a kultura organizace

Honza Bloudek Google+ Zpět do kategorie Marketing

06.03.2013 0 komentářů

Postup, jakým se vytváří marketingová strategie vypadá na první pohled poměrně strukturovaně nebo ho tak alespoň většina marketingových knih popisuje. Pokud má být marketingová strategie úspěšná, potřebujeme dosáhnout toho, že zákazníci ocení nejen jedinečnost naší nabídky, ale že v nich zároveň vyvoláme i pozitivní emoce. Lze toho ale dosáhnout strukturovanými postupy?

Seriál nejen pro manažer/ky - ONLINE a ZDARMA!

PROČ BYSTE MĚLI SERIÁLU VĚNOVAT ČAS?

  • Během několika dnů se vám otevře nový pohled na vedení týmů a firem.
  • Nečeká vás žádné akademické teoretizování. Ukážeme vám, jak rozpoznat manažerské problémy a jak postupovat při jejich zvládání.
  • Pochopíte, proč se některé potíže stále opakují a jak tomu předcházet.
  • Uvědomíte si, že zásadní rozdíl mezi skutečným úspěchem firmy a jejím pouhým přežíváním nejčastěji tkví jinde než v geniálních nápadech jednotlivce.
  • Přečtete si reálné příběhy podnikatelů a majitelů firem.
  • Díky novým poznatkům můžete zvednout hlavu z každodenní operativy, získáte nadhled pro přemýšlení o dalším rozvoji firmy a prostoru pro rodinu a koníčky.

>> PŘIHLASTE SE ZDE <<

Tvorba marketingové strategie obvykle začíná průzkumy, pomocí kterých se snažíme co nejlépe pochopit potřeby zákazníků na trhu, dozvědět se o nich co nejvíce a rozdělit zákazníky do skupin podle jejich preferencí. Pak vybíráme, u kterých skupin zákazníků máme největší šanci uspět, kam se zaměřit, abychom dosáhli co nejlepších výsledků. Nakonec rozhodujeme, jaké přínosy vybraným zákazníkům nabízet, aby se rozhodli právě pro naši nabídku.

Celá konstrukce vypadá poměrně logicky a jasně, dokud nedojde na hlavní křižovatku: zákazníkovo rozhodování. Při rozhodování o koupi? vstupuje do hry možná více emocí, než si jsme ochotni připustit.

Jeden majitel velkoobchodu mi vyprávěl, jak se po dlouhém uvažování a zkoumání technických parametrů rozhodl ke koupi manažerského vozu BMW. Přišel k dealerovi, kde ho nechali tři čtvrtě hodiny čekat a nikdo si ho nevšímal. Heslem BMW je „Radost z jízdy", ale chování personálu vyvolalo v zákazníkovi takovou zlost, že si ještě ten den objednal auto od Mercedesu.

TC Business School pracuje na strategickém marketingu 2019Příklad ukazuje, že nestačí pomocí průzkumů najít ty správné zákazníky a nabízet jim ty nejvhodnější přínosy. Aby zákazník vaší nabídce uvěřil, potřebujete ho přesvědčit i po emocionální stránce: chováním personálu, firemní kulturou i celkovým dojmem, kterým na něj vaše organizace zapůsobí.

Pokud vám například vyjde, že vybranou skupinu zákazníků nejlépe přesvědčíte nabídkou flexibilního řešení na míru, musí být vaši zaměstnanci tvořiví a nadšení při prozkoumávání netradičních postupů. Flexibilita musí být v tomto případě součástí vaší kultury, neflexibilní nebo konzervativní zaměstnanci vám mohou působit škody. Nesmí se stát, že by u vás zákazník narazil na těžkopádné postupy a personál prosazující šablonovitá řešení.

Protože emoce hrají v rozhodování zákazníků důležitou roli, je chování personálu i celkový dojem, který organizace na zákazníky dělá, stejně důležitý jako „technické" parametry nabídky. Marketingovou strategii je proto nutné vyvíjet v souladu a často společně s kulturou, kterou organizace má. Kulturu je tedy potřeba co nejvíce přizpůsobovat přínosům, pomocí kterých se chcete na trhu uplatnit?.

 

Workshop: Agilní firma, aneb snazší cesta....

Svět se strašně rychle a hlavně nepředvídatelně mění. Včerejší jistoty v průběhu noci dávno roztály a ráno se vynořují nové příležitosti i hrozby. Přijďte 24. června 2020 od 9h na WORKSHOP do hotelu Modrá Růže na Praze 1 (metro Můstek) a připravte firmu i sebe na zvraty v chaotickém prostředí. Firmy v něm potřebují...zde

 



Zajímá nás Váš názor

RSS kanál komentářů k tomuto článku


Přihlášení k odběru zpravodaje

Přihlašte se k odběru zpravodaje a my vám budeme pravidelně posílat shrnutí nových příspěvků z weblogu na váš email

V souladu se zákonem o některých službách informační společnosti č. 480/2004 Sb. souhlasím s využitím mého výše uvedeného elektronického kontaktu (e-mail) TC Business School, k zasílání obchodních sdělení a informací souvisejících se studiem, programy a jinými poskytovanými službami a to i v případě, že se nestanu studentem, nebo i po ukončení studia. Souhlas s využitím mého elektronického kontaktu (e-mail) uděluji ode dne potvrzení tohoto prohlášení až do jeho odvolání. Více na stránce ZOOU.