Motivace a peníze

Michal Henych Zpět do kategorie Řízení lidských zdrojů

30.04.2011 0 komentářů

V dnešním článku se budeme věnovat další dvojici často zaměňovaných slov. Tentokrát je to „motivace“ a „peníze“. Trochu podobné téma bylo v jednom z předchozích pokračování, rozebírali jsme „hodnocení“ a „odměňování“, nicméně význam dnešních dvou slov někdy tak splývá, že určitě stojí za to se na rozdíl podívat.

Seriál nejen pro manažer/ky - ONLINE a ZDARMA!

PROČ BYSTE MĚLI SERIÁLU VĚNOVAT ČAS?

  • Během několika dnů se vám otevře nový pohled na vedení týmů a firem.
  • Nečeká vás žádné akademické teoretizování. Ukážeme vám, jak rozpoznat manažerské problémy a jak postupovat při jejich zvládání.
  • Pochopíte, proč se některé potíže stále opakují a jak tomu předcházet.
  • Uvědomíte si, že zásadní rozdíl mezi skutečným úspěchem firmy a jejím pouhým přežíváním nejčastěji tkví jinde než v geniálních nápadech jednotlivce.
  • Přečtete si reálné příběhy podnikatelů a majitelů firem.
  • Díky novým poznatkům můžete zvednout hlavu z každodenní operativy, získáte nadhled pro přemýšlení o dalším rozvoji firmy a prostoru pro rodinu a koníčky.

>> PŘIHLASTE SE ZDE <<

Vztah motivace a peněz jsme zde již několikrát při různých příležitostech popisovali. Nicméně je až zarážející, pro kolik manažerů je slovo peníze synonymem pro motivaci. Proto tato dvojice slov patří do našeho seriálu „často zaměňovaných slov" víc než právem. Skoro se divím, že jsem s ní nezačal :).


Motivace je „důvod, proč se lidé zvednout a jdou něco dělat". Psychologové říkají, že takových důvodů je až sedm a ne vždy je člověk umí vůbec zformulovat. Tento důvod vzniká v hlavě každého z nás. Ano, je pravda, že většina manažerů si myslí, že jsou to jen peníze...ale stejně tak většina podřízených ví, že to tak není. Viz statistika z jednoho staršího článku.


Pro definici peněz jsem se vypravil do wikipedie. Trochu jsem ji ale upravil: „peníze slouží jako prostředek, jímž nepřímo realizujeme směnu jedné věci za druhou".


Peníze mají z hlediska managementu jednu nepříjemnou vlastnost - jsou dobře vyčíslitelné a dobře představitelné. Co z toho plyne? Velmi často se ukazuje, že pokud pracovník říká, že chce více peněz, pak tím ve skutečnosti chce říct: „štve mě to tu, tak mi aspoň zaplať".


Další „past peněz" číhá v kombinaci omezených schopností nás manažerů naslouchat podřízeným a přílišné víře, že svět je racionální a logický. Pak tedy příliš věříme tomu, že skutečně chtějí jen více peněz a nezkoumáme dále, co jiného by je motivovalo.

Peníze a motivace
Samozřejmě občas to je skutečně tak, že motivaci více peněz zvedne, ale často tomu tak není. Navíc ukazuje se, že i když motivaci peníze zvednou, tak vždy je to časově velmi omezené...no a za pár týdnů/měsíců stojíte před naprosto stejným problémem.


Články weblogu na podobná témata:

Články weblogu ze seriálu "Často zaměňovaná slova":

 

Workshop: Agilní firma, aneb snazší cesta....

Svět se strašně rychle a hlavně nepředvídatelně mění. Včerejší jistoty v průběhu noci dávno roztály a ráno se vynořují nové příležitosti i hrozby. Přijďte 24. června 2020 od 9h na WORKSHOP do hotelu Modrá Růže na Praze 1 (metro Můstek) a připravte firmu i sebe na zvraty v chaotickém prostředí. Firmy v něm potřebují...zde

 



Zajímá nás Váš názor

RSS kanál komentářů k tomuto článku


Přihlášení k odběru zpravodaje

Přihlašte se k odběru zpravodaje a my vám budeme pravidelně posílat shrnutí nových příspěvků z weblogu na váš email

V souladu se zákonem o některých službách informační společnosti č. 480/2004 Sb. souhlasím s využitím mého výše uvedeného elektronického kontaktu (e-mail) TC Business School, k zasílání obchodních sdělení a informací souvisejících se studiem, programy a jinými poskytovanými službami a to i v případě, že se nestanu studentem, nebo i po ukončení studia. Souhlas s využitím mého elektronického kontaktu (e-mail) uděluji ode dne potvrzení tohoto prohlášení až do jeho odvolání. Více na stránce ZOOU.