Na marketing selským rozumem
14.10.2010 0 komentářů
Marketing je příliš složitý, ten, kdo se mu chce věnovat musí mít spoustu teoretických, ale i praktických znalostí, ... Tohle slýcháváme celkem často. Jenže v marketingu, stejně jako v celém managementu často vystačíte s "normálním selským rozumem". Přečtěte si následující článek a sami uvidíte.
Loni k vánocům jsme dostali krmítko pro ptáky. Hned jsme ho nadšeně vyvěsili na zahradu a těšili se na pozorování přilétajících ptáčků. Bohužel až do konce zimy nepřiletěl ani jeden, slunečnicová semínka uvnitř zůstala netknuta.
Trochu mě to zarazilo, proto jsem šel za kolegyní a ta mi říká: „Ale vždyť to je jak marketing, musíš sypat zrní už na podzim, kdy mají potravy dost. Ptáčci si musí zvyknout, že krmítko existuje a je stále plné".
Tuto zimu jsme dali krmítko na zahradu už v říjnu a ono to opravdu fungovalo. Dokonce tak skvěle, že jsme nestačili kupovat zrní. Jenže zhruba v půlce ledna to fungovat přestalo. Hejna zmizela, a i když venku je spousta sněhu a zima, ptáčci vypadají, že nemají hlad...
Dneska se manželka vrátila z procházky a povídá: „Už je mi jasné, co se stalo. V lese, kam chodí na procházku spousta lidí, mají ptáčci nasypáno na každém druhém pařezu. Zrní je tam dost a navíc tam nefouká, určitě se tam cítí bezpečněji."
A co z toho plyne pro marketing? Za zmínku určitě stojí minimálně dvě věci:
- Pokud nezačnete s marketingem dostatečně dopředu, uprostřed sezóny vám už nic nepomůže, a to ani skvělé, dostupné a laciné zrní.
- Dokud nevylezete ze své krabice (baráku, firmy, produktů, ...) nemáte šanci se dozvědět, proč zákazníci vaše výrobky nechtějí, i když přece vypadají tak báječně a chtít by je měli.
Články weblogu na podobná témata:
- Marketing v době změn - co s cenou produktu?
- Marketing v době změn
- Marketing - Co to je
- Tak co že je to ten marketing?
Milan Hodovský

„Do studia jsem šel s tím, že mi pomůže zlepšit manažerské dovednosti. Výsledek však předčil má očekávání. Studium na TC Business School mě „donutilo“ od základu změnit pohled na management a na mě jako na manažera.“
Milan Hodovský
Head of Project Management Department, ANECT a.s.
Zajímá nás Váš názor
RSS kanál komentářů k tomuto článku