Naslouchání a management

Viktor Bosák Zpět do kategorie Rozvoj osobnosti manažéra

19.01.2009 0 komentářů

K čemu potřebujeme naslouchání v managementu? A je nutno se naslouchání učit? Podívejte se na příspěvek, který je inspirován problémy s nasloucháním jednoho manažera v IT firmě.

Seriál nejen pro manažer/ky - ONLINE a ZDARMA!

PROČ BYSTE MĚLI SERIÁLU VĚNOVAT ČAS?

  • Během několika dnů se vám otevře nový pohled na vedení týmů a firem.
  • Nečeká vás žádné akademické teoretizování. Ukážeme vám, jak rozpoznat manažerské problémy a jak postupovat při jejich zvládání.
  • Pochopíte, proč se některé potíže stále opakují a jak tomu předcházet.
  • Uvědomíte si, že zásadní rozdíl mezi skutečným úspěchem firmy a jejím pouhým přežíváním nejčastěji tkví jinde než v geniálních nápadech jednotlivce.
  • Přečtete si reálné příběhy podnikatelů a majitelů firem.
  • Díky novým poznatkům můžete zvednout hlavu z každodenní operativy, získáte nadhled pro přemýšlení o dalším rozvoji firmy a prostoru pro rodinu a koníčky.

>> PŘIHLASTE SE ZDE <<

Nedávno se na mě obrátil manažer jedné menší IT firmy s tím, zda by si se mnou nemohl promluvit. V roli vedoucího byl zhruba čtvrt roku (předtím převážně programoval) a moc se mu nedařilo. Jeho lidé totiž „furt nedělají, co jim říká“. A on už moc neví, co s tím.

Na našem rozhovoru byla od začátku nápadná jedna věc. Bývalý programátor jakoby ignoroval všechno, co jsem řekl. A to určitě nelze říct, že bych mu nedal prostor – téměř hodinu jsem ho de facto jen poslouchal. Asi po jedné a půl hodině jsem to „nevydržel“ a skočil mu do řeči s otázkou, jak naslouchá svým pracovníkům. A tentokrát jsem se nenechal „odbýt“. Manažer reagoval s jistým podrážděním. „Jak naslouchám? Já jim mám přece říkat, co maj dělat, a oni…“

Když v rámci studia MBA Basics začínáme modul Interpersonálních dovednosti Nasloucháním, občas se setkáme s obdobně udivenými reakcemi. „My se budem učit naslouchat? Proč?“

Jak dokládá Stephen Covey ve svém bestseleru „7 návyků skutečně efektivních lidí“, bez toho, abychom někomu porozuměli, pochopili ho, jej jen stěží skutečně účinně ovlivníme. A porozumět někomu, aniž bychom mu s upřímným zájmem naslouchali, snad ani nejde. A to nemluvě o tom, že naslouchání je nejlepší způsob, jak získat od svého týmu informace, které jsou pro úspěch společného projektu obvykle nezbytné. Argumentů, které podtrhují důležitost naslouchání pro manažery (a nejen pro ně), je řada.

Bývalému programátorovi jsem je jistě všechny nepředložil. Přesto se změna dostavila. Asi za 2 týdny mi volal s tím, že „to asi funguje“. Sice si vyslechl i leccos, co se mu dvakrát nelíbilo, ale „ledy se pohnuly“, a on už ví, jak dál. Včetně toho, že se bude učit naslouchat.

 

Workshop: Agilní firma - aby vás nepřekvapil...

Svět se strašně rychle a hlavně nepředvídatelně mění. Včerejší jistoty v průběhu noci dávno roztály a ráno se vynořují nové příležitosti i hrozby. Přijďte 31. března 2020 od 9h (zájemce budeme informovat o náhradním termínu) na WORKSHOP do hotelu Modrá Růže na Praze 1 (metro Můstek) a připravte firmu i sebe na zvraty v chaotickém prostředí. Firmy v něm potřebují...zde

 



Zajímá nás Váš názor

RSS kanál komentářů k tomuto článku


Přihlášení k odběru zpravodaje

Přihlašte se k odběru zpravodaje a my vám budeme pravidelně posílat shrnutí nových příspěvků z weblogu na váš email

V souladu se zákonem o některých službách informační společnosti č. 480/2004 Sb. souhlasím s využitím mého výše uvedeného elektronického kontaktu (e-mail) TC Business School, k zasílání obchodních sdělení a informací souvisejících se studiem, programy a jinými poskytovanými službami a to i v případě, že se nestanu studentem, nebo i po ukončení studia. Souhlas s využitím mého elektronického kontaktu (e-mail) uděluji ode dne potvrzení tohoto prohlášení až do jeho odvolání. Více na stránce ZOOU.