Nedaří se vám najít ty správné lidi?

Tomáš Bujna Google+ Zpět do kategorie Řízení lidských zdrojů

28.01.2014 0 komentářů

Manažeři, kteří do svých organizací hledají nové lidi, si v dnešním stavu trhu práce často můžou vybírat z přehršle kandidátů. Nejednou se jim daří najít pracovníky, kteří svým výkonem po dlouhou dobu přispívají k výsledkům organizace. Je však až s podivem, kolik manažerů se naopak nechává slyšet, že se jim opakovaně nedaří sehnat pracovníky, které opravdu potřebují.

Seriál nejen pro manažer/ky - ONLINE a ZDARMA!

PROČ BYSTE MĚLI SERIÁLU VĚNOVAT ČAS?

  • Během několika dnů se vám otevře nový pohled na vedení týmů a firem.
  • Nečeká vás žádné akademické teoretizování. Ukážeme vám, jak rozpoznat manažerské problémy a jak postupovat při jejich zvládání.
  • Pochopíte, proč se některé potíže stále opakují a jak tomu předcházet.
  • Uvědomíte si, že zásadní rozdíl mezi skutečným úspěchem firmy a jejím pouhým přežíváním nejčastěji tkví jinde než v geniálních nápadech jednotlivce.
  • Přečtete si reálné příběhy podnikatelů a majitelů firem.
  • Díky novým poznatkům můžete zvednout hlavu z každodenní operativy, získáte nadhled pro přemýšlení o dalším rozvoji firmy a prostoru pro rodinu a koníčky.

>> PŘIHLASTE SE ZDE <<

Jedna z možných příčin někdy bývá už v začátečných krocích, kdy si manažeři uvědomí, že potřebují nového člověka a stanoví, jaké kompetence pro výkon své pracovní role potřebuje. Obvykle však zvažují spíše kompetence odborné – tedy to, jestli umí postavit rovnou zeď, ovládá SAP nebo mluví anglicky. Na konci výběrového procesu pak získají člověka, který možná je vynikajícím odborníkem, ale obě strany – organizace i pracovník – spíše jenom matně tuší, jestli si navzájem „sednou“ – jestli jsou si navzájem kulturně kompatibilní. Míra souladu kulturního nastavení přitom nakonec rozhodne, jestli lidé své kompetence dají organizaci dlouhodobě k dispozici. 

Mnoho organizací si už dává záležet na tom, aby poznaly osobnostní nastavení uchazečů o práci. Není to však ani lehké ani příliš levné, zvláště pokud se najednou na jednu pozici sejdou desítky kandidátů. Jednodušší se tak zdá být zkoumání kulturní kompatibility jenom u uchazečů, kteří si o kultuře organizace již alespoň nějakou představu udělali a sami zvážili, do jaké míry je jejich hodnotové nastavení v souladu s kulturou nového místa, což jim dává možnost (i kus odpovědnosti) si zvolit, jestli pro organizaci pracovat chtějí, či nikoliv.

Známe případy, kdy se organizacím podařilo svoje kulturní nastavení zprostředkovat i nad rámec jejich běžné marketingové komunikace. Některé publikovali pracovní inzerát, ve kterém se soustředili na zprostředkování klíčových hodnot více než na běžný popis požadavků a benefitů. Jiné ke své nabídce práce připojili krátké video(1) , ve kterém reálný člověk z firmy mluví o své práci v organizaci. Další si vybrali komunikační kanál specifický jenom pro skupinu lidí, kteří organizaci alespoň trochu znají, např. výrobce vybavení pro paragliding svoji pracovní nabídku rozeslal komunitě lidí, které se tomuto sportu věnují nebo je zajímá.

Společným rysem těchto případů bylo, že na nabídku reagovalo relativně málo, ale velmi relevantních uchazečů. Někdy se organizacím podařilo vybrat vhodného kandidáta napoprvé, jindy si výběr zopakovaly, ale tvrdí, že nakonec si v porovnání s předchozími pokusy celkem rychle našli pracovníky, kteří se v průběhu následujících dvou - tří let stali skutečnými „tahouny“.

[1] Příklad videa je z videoknihovny neziskového projektu corobim.sk

 

 

Workshop: Agilní firma, aneb snazší cesta....

Svět se strašně rychle a hlavně nepředvídatelně mění. Včerejší jistoty v průběhu noci dávno roztály a ráno se vynořují nové příležitosti i hrozby. Přijďte 24. června 2020 od 9h na WORKSHOP do hotelu Modrá Růže na Praze 1 (metro Můstek) a připravte firmu i sebe na zvraty v chaotickém prostředí. Firmy v něm potřebují...zde

 



Zajímá nás Váš názor

RSS kanál komentářů k tomuto článku


Přihlášení k odběru zpravodaje

Přihlašte se k odběru zpravodaje a my vám budeme pravidelně posílat shrnutí nových příspěvků z weblogu na váš email

V souladu se zákonem o některých službách informační společnosti č. 480/2004 Sb. souhlasím s využitím mého výše uvedeného elektronického kontaktu (e-mail) TC Business School, k zasílání obchodních sdělení a informací souvisejících se studiem, programy a jinými poskytovanými službami a to i v případě, že se nestanu studentem, nebo i po ukončení studia. Souhlas s využitím mého elektronického kontaktu (e-mail) uděluji ode dne potvrzení tohoto prohlášení až do jeho odvolání. Více na stránce ZOOU.