(Ne)skrytý význam slov

Rudolf Hauzer Zpět do kategorie Management obecně

10.06.2012 0 komentářů

V umeleckých kruhoch prevláda názor, že pri pohľade na nejaký obraz majstra sa nemusíme zákonite pozerať priamo na umenie, tak ako pri pozeraní, respektíve počúvaní koncertu hudby. Umenie potrebuje k tomu, aby bolo umením: diváka, poslucháča, „konzumenta...“ Inak povedané, že oné umenie vzniká akoby v priestore niekde medzi, ani nie priamo a bezvýhradne v hlave diváka a ani priamo a bezvýhradne na plátne, či na pódiu. Obdobne to bude fungovať pri komunikácii.

Seriál nejen pro manažer/ky - ONLINE a ZDARMA!

PROČ BYSTE MĚLI SERIÁLU VĚNOVAT ČAS?

  • Během několika dnů se vám otevře nový pohled na vedení týmů a firem.
  • Nečeká vás žádné akademické teoretizování. Ukážeme vám, jak rozpoznat manažerské problémy a jak postupovat při jejich zvládání.
  • Pochopíte, proč se některé potíže stále opakují a jak tomu předcházet.
  • Uvědomíte si, že zásadní rozdíl mezi skutečným úspěchem firmy a jejím pouhým přežíváním nejčastěji tkví jinde než v geniálních nápadech jednotlivce.
  • Přečtete si reálné příběhy podnikatelů a majitelů firem.
  • Díky novým poznatkům můžete zvednout hlavu z každodenní operativy, získáte nadhled pro přemýšlení o dalším rozvoji firmy a prostoru pro rodinu a koníčky.

>> PŘIHLASTE SE ZDE <<

Pochopenie, respektíve zosúladenie sa, alebo naladenie sa dvoch, prípadne viacerých účastníkov komunikácie na „spoločnú strunu" sa udeje tiež niekde medzi, ani v jednej z hláv protagonistov izolovane. Najskôr v oboch. Ak chcete v spoločnom vedomí. Alebo v spoločnom podvedomí.


Už vieme, že pri komunikácii je dôležité vedieť jasne formulovať to, čo chceme povedať, odovzdať, informovať a na druhej strane je dôležité to vedieť prijať, zachytiť, pochopiť nielen počúvaním, ale hlavne načúvaním.


Bolo by to však veľmi jednoduché, ak by to bolo práve a len takto. Keďže sme však zložité bytosti, tak aj zložito komunikujeme a okrem hovorených slov vysielame rôzne signály: gestá, mimické zmeny (ak prežívame neistotu, tak sa podvedome poškrabeme za uchom, alebo si skrčíme nohy pod seba atď....).

Oproti komunikačnej zložitosti máme možno v genetickej výbave určité istoty potrebné pre prežitie. Napríklad, že prvé slová dieťaťa vo väčšine sveta je podobné slovu mama (máma, mamma, mum, maa, ...) a tak nás určite neprekvapí ani výsledok prieskumu, kedy takmer všade sa odpovede pýtaných zhodovali v slovách Takete a Maluma.

Takete a Maluma

Mali totiž ľudia z rôznych kútov sveta priradiť jedno z geometrických tvarov buď ku slovu Takete, alebo ku slovu Maluma. A odpovede boli takmer totožné: prvý obrázok ľudia priraďovali zhodne ku slovu Maluma...Voľné asociácie už nechám na Vás.

 

Workshop: Agilní firma - aby vás nepřekvapil...

Svět se strašně rychle a hlavně nepředvídatelně mění. Včerejší jistoty v průběhu noci dávno roztály a ráno se vynořují nové příležitosti i hrozby. Přijďte 31. března 2020 od 9h (zájemce budeme informovat o náhradním termínu) na WORKSHOP do hotelu Modrá Růže na Praze 1 (metro Můstek) a připravte firmu i sebe na zvraty v chaotickém prostředí. Firmy v něm potřebují...zde

 



Zajímá nás Váš názor

RSS kanál komentářů k tomuto článku


Přihlášení k odběru zpravodaje

Přihlašte se k odběru zpravodaje a my vám budeme pravidelně posílat shrnutí nových příspěvků z weblogu na váš email

V souladu se zákonem o některých službách informační společnosti č. 480/2004 Sb. souhlasím s využitím mého výše uvedeného elektronického kontaktu (e-mail) TC Business School, k zasílání obchodních sdělení a informací souvisejících se studiem, programy a jinými poskytovanými službami a to i v případě, že se nestanu studentem, nebo i po ukončení studia. Souhlas s využitím mého elektronického kontaktu (e-mail) uděluji ode dne potvrzení tohoto prohlášení až do jeho odvolání. Více na stránce ZOOU.