Obchodníci v B2B firmách a spolupráce

Honza Bloudek Google+ Zpět do kategorie Seriál-B2B Marketing

06.03.2013 0 komentářů

Práce obchodníka je ve firmách někdy vnímána jako úkol pro osamělého lovce, který má zásobovat firmu čerstvými úlovky – novými objednávkami od zákazníků. V B2B firmách je ale prodej často spojený s poskytováním konzultací, návrhem řešení nebo vytvářením systémů, a to většinou vyžaduje dobře koordinovanou týmovou spolupráci.

Seriál nejen pro manažer/ky - ONLINE a ZDARMA!

PROČ BYSTE MĚLI SERIÁLU VĚNOVAT ČAS?

  • Během několika dnů se vám otevře nový pohled na vedení týmů a firem.
  • Nečeká vás žádné akademické teoretizování. Ukážeme vám, jak rozpoznat manažerské problémy a jak postupovat při jejich zvládání.
  • Pochopíte, proč se některé potíže stále opakují a jak tomu předcházet.
  • Uvědomíte si, že zásadní rozdíl mezi skutečným úspěchem firmy a jejím pouhým přežíváním nejčastěji tkví jinde než v geniálních nápadech jednotlivce.
  • Přečtete si reálné příběhy podnikatelů a majitelů firem.
  • Díky novým poznatkům můžete zvednout hlavu z každodenní operativy, získáte nadhled pro přemýšlení o dalším rozvoji firmy a prostoru pro rodinu a koníčky.

>> PŘIHLASTE SE ZDE <<

Michael Hammer tento problém zajímavě popisuje v knize Agenda 21. Prodejní činnost podle něj dnes zahrnuje:

  • Analýzu potřeb zákazníka
  • Navrhování alternativních řešení
  • Pečlivé zkoumání nákladů
  • Vytváření a zavádění systémů

Podle Hammera je takovýto prodej složitou operací, která vyžaduje strukturovaný přístup, disciplínu a koordinaci několika lidí. Obchodní zástupci nemohou pracovat stylem osamělých vlků, ale musí organizovat proces v týmech s dalšími specialisty a potlačit improvizaci.

Zažil jsem situaci, kdy příliš individualistický přístup obchodníků, kteří se odmítali domlouvat s kolegy z logistiky a nákupu o plánování dodávek zákazníkům, způsobil jejich firmě obrovské ztráty. Tato firma měla obrat téměř deset miliard, ale protože zde chyběla koordinace a spolupráce, malá prodejní marže nestačila na pokrytí často chaotické logistiky velkého množství různorodých dodávek.

Weblog TCBS - Obchodníci v B2B firmách

V řadě firem je patrný trend přesouvání obchodu ze samostatného oddělení a jeho zapojení do procesů spojených například s marketingovými činnostmi, návrhem řešení, projektováním nebo službami zákazníkům. Obchodníci tak spolupracují s ostatními lidmi, kteří se podílejí na zakázkách. Propojení obchodu s ostatními procesy většinou firmám přináší lepší konkurenceschopnost a méně nesplnitelných slibů zákazníkům.

Jakým způsobem máte propojený obchod s marketingem, přípravou a realizací zakázek u vás? Podařily se vám nějaké změny v organizaci obchodu, které zlepšily výkon firmy? Podělte se v diskusi o svoje zkušenosti.

 

 

Workshop: Agilní firma, aneb snazší cesta....

Svět se strašně rychle a hlavně nepředvídatelně mění. Včerejší jistoty v průběhu noci dávno roztály a ráno se vynořují nové příležitosti i hrozby. Přijďte 24. června 2020 od 9h na WORKSHOP do hotelu Modrá Růže na Praze 1 (metro Můstek) a připravte firmu i sebe na zvraty v chaotickém prostředí. Firmy v něm potřebují...zde

 



Zajímá nás Váš názor

RSS kanál komentářů k tomuto článku


Přihlášení k odběru zpravodaje

Přihlašte se k odběru zpravodaje a my vám budeme pravidelně posílat shrnutí nových příspěvků z weblogu na váš email

V souladu se zákonem o některých službách informační společnosti č. 480/2004 Sb. souhlasím s využitím mého výše uvedeného elektronického kontaktu (e-mail) TC Business School, k zasílání obchodních sdělení a informací souvisejících se studiem, programy a jinými poskytovanými službami a to i v případě, že se nestanu studentem, nebo i po ukončení studia. Souhlas s využitím mého elektronického kontaktu (e-mail) uděluji ode dne potvrzení tohoto prohlášení až do jeho odvolání. Více na stránce ZOOU.