Osobní rozvoj aneb, kdo chce být nejlepší?

Lucka Kolomazníková Google+ Zpět do kategorie Ostatní

02.09.2014 3 komentáře

Nezáleží na tom, jestli používáme zrovna název osobní rozvoj nebo osobní růst nebo třeba seberealizace. Určitě se denně setkáváte s tímto v současnosti tak populárním tématem a možná také přemýšlíte, jak být lepší.

Je potřeba se zlepšovat?
Dnes už asi většina lidí chápe, že s vývojem světa neustále roste potřeba  zvyšovat své schopnosti a že s tím, co se kdysi naučili ve škole, prostě nevydrží až do konce svého profesního života. Osobní rozvoj je jakýmsi celoživotním procesem – cestou, která nikde nekončí. 

Jak ukazují výsledky Platového průzkumu společnosti Hays pro rok 2014, je více než zřejmé, že lidem velmi záleží na možnosti osobního rozvoje a vzdělávání a upřednostňují jej před ostatními benefity, které jim zaměstnavatelé mohou nabízet. Možnost dalšího profesního vzdělávání a odborných školení a osobního růstu patří podle průzkumu mezi hlavní “motivátory”.

Co přináší lidem studium, školení a další možnosti vlastního rozvíjení? Proč právě tento benefit je tak žádán a proč si jej lidé tolik cení? 

Mezi hlavní důvody patří třeba:
•    hlubší porozumění oboru 
•    prohloubení a rozšíření profesních schopností
•    získání nových technických schopností a dovedností
•    rozvíjení talentu
•    zvyšování sebevědomí
•    zlepšení sociálních dovedností
•    možnost snadněji budovat kariéru
•    profesní posun a s ním spojené platové ohodnocení

Ale nenechte se mýlit, osobní rozvoj není jen benefitem pro zaměstnance! 

Může mít obrovský význam i pro zaměstnavatele – firmy. Jedině pokud se rozvíjejí a učí lidé ve firmě, může si firma udržet svou konkurenceschopnost. Společnosti díky osobnímu rozvoji svých zaměstnanců mohou zvyšovat produktivitu a kvalitu práce, mohou neustále inovovat své postupy a adaptovat se na rychle se měnící prostředí kolem.

Každý člověk má sám odpovědnost za svůj osobní rozvoj, ale osobní rozvoj zaměstnanců by měl být i strategickým cílem rozvoje každé firmy, která tak může systematicky budovat kompetence svých lidí a zvyšovat svůj vlastní potenciál a zlepšovat se.

A jak je to u vás? Je rozvoj lidí samozřejmou součástí strategie firmy? Chce se vaše firma stále zlepšovat?

 

Ukázkové lekce MBA - ONLINE a ZDARMA

"Za necelý rok od zahájení studia, tedy ještě v jeho průběhu, jsem byla povýšena do pozice marketingové manažerky. Navíc bez výraznějších manažerských zkušeností..."

Helena Rösslerová, Marketingová ředitelka, Lundbeck ČR

A co přinese MBA studium Vám?

VYZKOUŠEJTE SI MINIKURZ PRO MANAŽERY

 



Zajímá nás Váš názor

RSS kanál komentářů k tomuto článku

Já se divím, že auto jako benefit má tak málo procent

Tomáš K 11.09.2014 15:18

U nás to funguje úplně obráceně :(

Zdeněk 10.09.2014 11:31

Plně souhlasím s autorem článku! Díky, PK

Petr Kulhánek 10.09.2014 11:29



Přihlášení k odběru zpravodaje

Přihlašte se k odběru zpravodaje a my vám budeme pravidelně posílat shrnutí nových příspěvků z weblogu na váš email