Pracovní motivace

Honza Bloudek Google+ Zpět do kategorie Management obecně

15.09.2014 1 komentář

Existuje bezpočet teorií, průzkumů a modelů, které se snaží popsat, co všechno má vliv na pracovní motivaci a co by manažeři měli zohlednit, když chtějí, aby jejich lidé pracovali s chutí a odváděli dobré výsledky.

Seriál nejen pro manažer/ky - ONLINE a ZDARMA!

PROČ BYSTE MĚLI SERIÁLU VĚNOVAT ČAS?

  • Během několika dnů se vám otevře nový pohled na vedení týmů a firem.
  • Nečeká vás žádné akademické teoretizování. Ukážeme vám, jak rozpoznat manažerské problémy a jak postupovat při jejich zvládání.
  • Pochopíte, proč se některé potíže stále opakují a jak tomu předcházet.
  • Uvědomíte si, že zásadní rozdíl mezi skutečným úspěchem firmy a jejím pouhým přežíváním nejčastěji tkví jinde než v geniálních nápadech jednotlivce.
  • Přečtete si reálné příběhy podnikatelů a majitelů firem.
  • Díky novým poznatkům můžete zvednout hlavu z každodenní operativy, získáte nadhled pro přemýšlení o dalším rozvoji firmy a prostoru pro rodinu a koníčky.

>> PŘIHLASTE SE ZDE <<

Pokusím se na problém podívat jednodušeji a vybrat z teorií a průzkumů pár poznatků, které se mi zdají pro manažerskou práci nejdůležitější.
Nedávno jsem dělal průzkum kvality práce managementu mezi zaměstnanci v jedné menší firmě. Firmě se dařilo velice dobře, přesto se potýkala s 28% fluktuací a mezi zaměstnanci se šířila „blbá nálada“.

Jako jedna z příčin se ukázalo, že management v záplavě provozních problémů nezvládnul přesvědčit zaměstnance o tom, že firmě se doopravdy daří a nehrozí jí finanční problémy nebo stagnace. Tato negativní zpráva se ale po firmě šířila pomocí značně zkreslené šuškandy a vedla k demotivaci mnoha lidí. 

Zdá se, že nejlépe lidé pracují, když je baví samotná práce, kterou dělají, když mají dobrý pocit z výsledků, kterých dosáhli. Pokud je splněná tato základní podmínka, trochu překvapivě nemá na výsledek moc velký vliv, jestli dostávají navíc nějaké mimořádné bonusy nebo mají zavedené motivační programy. Obvykle stačí, když mají lidé dojem, že jejich odměna i další podmínky jsou fér. Fér s ohledem na obvyklé platy za podobnou práci, rozumně nastavená pravidla hry a korektní vztahy s vedoucím.

Motivaci lidí, jejich chuť do práce je ale možné snadno pokazit - třeba špatnou atmosférou na pracovišti, protivným vedoucím, nespravedlivým uplatňováním pravidel, která pro někoho platí a pro druhého ne. Motivaci může také ničit, když lidé nevidí dostatek pozitivních výsledků, ke kterým jejich práce vede.

Obtížným úkolem, který ale vede k nejlepším výsledkům, bude sehnat a vychovat takové lidi, kteří si dokáží najít motivaci v práci sami. Jakmile je potřeba příliš složitě řešit motivační postupy nebo bonusová schémata, může se snadno stát, že budete motivovat a přeplácet pracovníky, kteří stejně výborné výkony podávat nebudou, protože jim chybí vnitřní motor. Je také důležité zorganizovat práci a odpovědnost za ni tak, aby si v ní lidé svoji motivaci dokázali najít, aby měli šanci vidět za dobrými výsledky svůj úspěch.

 

 

Workshop: Agilní firma - aby vás nepřekvapil...

Svět se strašně rychle a hlavně nepředvídatelně mění. Včerejší jistoty v průběhu noci dávno roztály a ráno se vynořují nové příležitosti i hrozby. Přijďte 31. března 2020 od 9h (zájemce budeme informovat o náhradním termínu) na WORKSHOP do hotelu Modrá Růže na Praze 1 (metro Můstek) a připravte firmu i sebe na zvraty v chaotickém prostředí. Firmy v něm potřebují...zde

 



Zajímá nás Váš názor

RSS kanál komentářů k tomuto článku

Ahoj Honzo, "průzkum kvality práce managementu mezi zaměstnanci" - můžeš se podělit o informaci, jak takový průzkum probíhá? A napadá mne ještě jedna věc - při různých anketních průzkumech, "průzkumných" rozhovorech (tipuji že asi i obecně) lidé často "nastrkují korporátní tvář", tzn. odpovídají tak jak věří, že "je to správně". Zajímalo by mne, jestli existuje nějaká pomůcka, kterou lze takové odpovědi identifikovat (a tudíž hned anulovat jako bezcenné), případně jak tenhle stav ošetřit? Díky měj se krásně, Martin

Martin Špale 09.10.2014 17:35



Přihlášení k odběru zpravodaje

Přihlašte se k odběru zpravodaje a my vám budeme pravidelně posílat shrnutí nových příspěvků z weblogu na váš email

V souladu se zákonem o některých službách informační společnosti č. 480/2004 Sb. souhlasím s využitím mého výše uvedeného elektronického kontaktu (e-mail) TC Business School, k zasílání obchodních sdělení a informací souvisejících se studiem, programy a jinými poskytovanými službami a to i v případě, že se nestanu studentem, nebo i po ukončení studia. Souhlas s využitím mého elektronického kontaktu (e-mail) uděluji ode dne potvrzení tohoto prohlášení až do jeho odvolání. Více na stránce ZOOU.