„Prázdná slova“ v managementu – Efektivita

Michal Henych Zpět do kategorie Procesy a organizační struktura

05.03.2011 0 komentářů

Už jste někdy měli pocit, že se bavíte s manažerem, zcela jasně rozumíte jeho slovům, ale vůbec nechápete, co znamenají dohromady? Musím říct, že já mnohokrát. Dokonce mám pocit, že někteří lidé tak mluví schválně :). To mě inspirovalo k tomu, že dnes začínáme další seriál – prázdná slova v managementu. Dnes se podíváme na zoubky slovu „efektivita“.

„Pro příští období je prioritou zefektivnit reakce na uspokojení zákaznických potřeb, maximalizovat kvalitu služeb a optimalizovat procesy vedoucí k efektivnímu využití všech zdrojů...".

Pokud má manažer „nějak zařídit" aby lidé dosahovali výsledků, tak si myslím, že tímto pokynem to nebude zrovna nejšťastnější :) ...tedy mírně řečeno. Já osobně netuším, zda mám jít na sever, nebo na jih. Taky nevím, jak dlouho tam budu a jestli budu potřebovat ploutve, buldozer, nebo spacák a jídlo na dva týdny...

Úplně zmatený manažer

Opravdu netuším, co lidi vede k tak prázdným slovům, možná jen neochvějná víra v to, že slova jsou přece jasná a každý si pod nimi musí představit jedno a to samé. Jenže tak to není. Konec konců v seriálu o často zaměňovaných slovech jsme se tomuto tématu věnovali poměrně detailně.

S postupujícím časem mám ale pocit, že by měla být další kategorie slov - zakázaná. Tyto slova totiž mají mnoho významů a bez jasného vysvětlení jsou naprosto prázdná, zbytečná a způsobují více problémů, než pozitivních výsledků.

Co tedy znamená „zefektivnit reakce"? Mají být rychlejší, než dnes? Nebo to má stát co nejméně peněz, nebo se efektivitou myslí co nejméně pozdějších reklamací, nebo že by detailnější zjištění toho, kde je problém, nebo kombinace prvních dvou... hmm to všechno je totiž efektivita a určitě sami najdete ještě mnoho dalších možností.

Manažeři si často stěžují, že jejich lidé dělají něco jiného, než co se jim říká...no upřímně řečeno nedivím se jim..teda těm lidem. Snižovat počet reklamací totiž vede k naprosto jiným činnostem, než zrychlení zvedání telefonů. Není tedy lepší říci, co konkrétně budeme zlepšovat? Třeba pak ani slovo efektivita nebude potřeba.


Články weblogu na podobná témata:

 

 

Proč má smysl studovat MBA?

„Studium na TC Business School mi zásadně změnilo pohled na řízení firmy a na způsob, jak dosáhnout trvalého růstu. Za zmínku stojí, že prakticky tři roky za sebou, dosahujeme navýšení výkonu firmy o 40 %.”

Lubomír Dvořák, DVOŘÁK – svahové sekačky s.r.o., Česká hlava 

A co přinese MBA studium Vám?

VYZKOUŠEJTE SI MINIKURZ PRO MANAŽERY

 



Zajímá nás Váš názor

RSS kanál komentářů k tomuto článku


Přihlášení k odběru zpravodaje

Přihlašte se k odběru zpravodaje a my vám budeme pravidelně posílat shrnutí nových příspěvků z weblogu na váš email