Principy učící se organizace

Michal Henych Zpět do kategorie Řízení informací

27.06.2010 0 komentářů

O učící se organizaci jsme již několikrát psali. Už je to ale pár týdnů a tak určitě stojí za to toto téma zase trošku oprášit. V dnešním článku tedy trochu více rozebereme principy učící se organizace, protože v tom je stále asi trochu zmatek. Tak pojďme do toho.

Online kurz pro podnikatele a majitele firem

Během šesti dnů poodhalíte, jak restrukturalizovat firmu, nastartovat její růst a získat více času pro strategické plánování i osobní život.

Prozkoumejte s námi 6 ukázkových témat MBA studia.

>> PŘIHLASTE SE DO KURZU ZDARMA <<

Stále se ještě setkáváme s názorem, že v učící se organizaci jde hlavně o vzdělávání všech, kteří v ní pracují. No ano, ne že by se neměli všichni stále vzdělávat, tím se minimálně nic nepokazí. Ale pokud se jenom vzdělávají, pak se často učení odtrhne od praxe. To může vést až k tomu, že se vzdělávají, jenže v něčem, co organizace vůbec nepotřebuje.


A jak tedy dosáhnout toho, aby se učení opravdu používalo ke zlepšování výsledků práce? Na pomoc si opět jako minule vezmu knihu od Petra Sengeho. Ten ukazuje jednoduchý princip, kdy „učení" musí být součástí všech fází projektu, či jiné akce. A dále je stále nutno si připomínat, že učení má hlavně pomoci dosáhnout výsledků.

Princip učící se organizace

  • Učit se před - Existuje velká pravděpodobnost, že někdo - uvnitř firmy nebo mimo ni - už něco podobného dělal před vámi.
  • Učit se během - Je pravděpodobné, že to co doposud děláme, povede k plánovaným výsledkům?. Jaké poučení si můžeme vzít z toho, co jsme doposud dělali? Děje se to, co jsme zamýšleli?
  • Učit se po - Když něco děláme znovu, jak bychom to mohli udělat lépe, než minule? A jak bychom mohli naše poznatky a zkušenosti zaznamenat a dát na vědomí ostatním? A kdo by vlastně mohl využít toho, co jsme se naučili?

Často vidíme, že lidé v organizacích se soustředí hlavně na poslední fázi a ty první dvě vynechávají. Což je škoda, není to efektivní a pak se dá těžko mluvit o učící se organizaci. A jak je to u vás?


Články weblogu na podobná témata:

 

 

 

Ukázkové lekce MBA - ONLINE a ZDARMA

"Za necelý rok od zahájení studia, tedy ještě v jeho průběhu, jsem byla povýšena do pozice marketingové manažerky. Navíc bez výraznějších manažerských zkušeností..."

Helena Rösslerová, Marketingová ředitelka, Lundbeck ČR

A co přinese MBA studium Vám?

VYZKOUŠEJTE SI MINIKURZ PRO MANAŽERY

 



Zajímá nás Váš názor

RSS kanál komentářů k tomuto článku


Přihlášení k odběru zpravodaje

Přihlašte se k odběru zpravodaje a my vám budeme pravidelně posílat shrnutí nových příspěvků z weblogu na váš email