Principy učící se organizace

Michal Henych Zpět do kategorie Řízení informací

27.06.2010 0 komentářů

O učící se organizaci jsme již několikrát psali. Už je to ale pár týdnů a tak určitě stojí za to toto téma zase trošku oprášit. V dnešním článku tedy trochu více rozebereme principy učící se organizace, protože v tom je stále asi trochu zmatek. Tak pojďme do toho.

Seriál nejen pro manažer/ky - ONLINE a ZDARMA!

PROČ BYSTE MĚLI SERIÁLU VĚNOVAT ČAS?

  • Během několika dnů se vám otevře nový pohled na vedení týmů a firem.
  • Nečeká vás žádné akademické teoretizování. Ukážeme vám, jak rozpoznat manažerské problémy a jak postupovat při jejich zvládání.
  • Pochopíte, proč se některé potíže stále opakují a jak tomu předcházet.
  • Uvědomíte si, že zásadní rozdíl mezi skutečným úspěchem firmy a jejím pouhým přežíváním nejčastěji tkví jinde než v geniálních nápadech jednotlivce.
  • Přečtete si reálné příběhy podnikatelů a majitelů firem.
  • Díky novým poznatkům můžete zvednout hlavu z každodenní operativy, získáte nadhled pro přemýšlení o dalším rozvoji firmy a prostoru pro rodinu a koníčky.

>> PŘIHLASTE SE ZDE <<

Stále se ještě setkáváme s názorem, že v učící se organizaci jde hlavně o vzdělávání všech, kteří v ní pracují. No ano, ne že by se neměli všichni stále vzdělávat, tím se minimálně nic nepokazí. Ale pokud se jenom vzdělávají, pak se často učení odtrhne od praxe. To může vést až k tomu, že se vzdělávají, jenže v něčem, co organizace vůbec nepotřebuje.


A jak tedy dosáhnout toho, aby se učení opravdu používalo ke zlepšování výsledků práce? Na pomoc si opět jako minule vezmu knihu od Petra Sengeho. Ten ukazuje jednoduchý princip, kdy „učení" musí být součástí všech fází projektu, či jiné akce. A dále je stále nutno si připomínat, že učení má hlavně pomoci dosáhnout výsledků.

Princip učící se organizace

  • Učit se před - Existuje velká pravděpodobnost, že někdo - uvnitř firmy nebo mimo ni - už něco podobného dělal před vámi.
  • Učit se během - Je pravděpodobné, že to co doposud děláme, povede k plánovaným výsledkům?. Jaké poučení si můžeme vzít z toho, co jsme doposud dělali? Děje se to, co jsme zamýšleli?
  • Učit se po - Když něco děláme znovu, jak bychom to mohli udělat lépe, než minule? A jak bychom mohli naše poznatky a zkušenosti zaznamenat a dát na vědomí ostatním? A kdo by vlastně mohl využít toho, co jsme se naučili?

Často vidíme, že lidé v organizacích se soustředí hlavně na poslední fázi a ty první dvě vynechávají. Což je škoda, není to efektivní a pak se dá těžko mluvit o učící se organizaci. A jak je to u vás?


Články weblogu na podobná témata:

 

 

 

Workshop: Agilní firma, aneb snazší cesta....

Svět se strašně rychle a hlavně nepředvídatelně mění. Včerejší jistoty v průběhu noci dávno roztály a ráno se vynořují nové příležitosti i hrozby. Přijďte 24. června 2020 od 9h na WORKSHOP do hotelu Modrá Růže na Praze 1 (metro Můstek) a připravte firmu i sebe na zvraty v chaotickém prostředí. Firmy v něm potřebují...zde

 



Zajímá nás Váš názor

RSS kanál komentářů k tomuto článku


Přihlášení k odběru zpravodaje

Přihlašte se k odběru zpravodaje a my vám budeme pravidelně posílat shrnutí nových příspěvků z weblogu na váš email

V souladu se zákonem o některých službách informační společnosti č. 480/2004 Sb. souhlasím s využitím mého výše uvedeného elektronického kontaktu (e-mail) TC Business School, k zasílání obchodních sdělení a informací souvisejících se studiem, programy a jinými poskytovanými službami a to i v případě, že se nestanu studentem, nebo i po ukončení studia. Souhlas s využitím mého elektronického kontaktu (e-mail) uděluji ode dne potvrzení tohoto prohlášení až do jeho odvolání. Více na stránce ZOOU.