Řízení lidských zdrojů

Honza Bloudek Google+ Zpět do kategorie Management obecně

17.06.2014 0 komentářů

Ještě nedávno jsme se v řadě firem potkávali s tím, že jejich manažer lidských zdrojů – říkalo se mu personalista - byl především odborníkem na překonávání nástrah zákoníku práce, spadala pod něj mzdová účtárna a vedle toho se staral o nábor nových lidí a zajišťoval pro zaměstnance firmy předepsaná školení. Stačí dnes takovýto styl řízení lidských zdrojů k udržení konkurenceschopnosti?

Seriál nejen pro manažer/ky - ONLINE a ZDARMA!

PROČ BYSTE MĚLI SERIÁLU VĚNOVAT ČAS?

  • Během několika dnů se vám otevře nový pohled na vedení týmů a firem.
  • Nečeká vás žádné akademické teoretizování. Ukážeme vám, jak rozpoznat manažerské problémy a jak postupovat při jejich zvládání.
  • Pochopíte, proč se některé potíže stále opakují a jak tomu předcházet.
  • Uvědomíte si, že zásadní rozdíl mezi skutečným úspěchem firmy a jejím pouhým přežíváním nejčastěji tkví jinde než v geniálních nápadech jednotlivce.
  • Přečtete si reálné příběhy podnikatelů a majitelů firem.
  • Díky novým poznatkům můžete zvednout hlavu z každodenní operativy, získáte nadhled pro přemýšlení o dalším rozvoji firmy a prostoru pro rodinu a koníčky.

>> PŘIHLASTE SE ZDE <<

Z dnešního pohledu by v centru pozornosti manažerů lidských zdrojů (LZ) měl být především požadovaný výkon zaměstnanců. Výkon, který vychází ze zvolené strategie a který podporuje rozvoj schopností, na kterých firma staví svůj úspěch na trhu. Zároveň je ale potřeba si uvědomit, že řízení výkonu jednotlivých lidí není v silách manažera nebo oddělení LZ, ale musí se na něm podílet všichni manažeři, kteří vedou lidi.

Lidskými zdroji jsou spíše vztahy než lidé samotní.Úkolem manažerů a pracovníků LZ je připravit ostatním manažerům takový systém nástrojů, který jim umožní řídit a zlepšovat výkony vedených lidí směrem, který vychází ze zvolené strategie. Tyto nástroje by zároveň měly být v souladu s potřebnou firemní kulturou a se systémem koordinování a organizování lidí (organizační strukturou), který firma používá.

Asi nejdůležitějším nástrojem řízení LZ je hodnocení výkonu. Jeho úkolem je poskytovat všem pracovníkům jasnou zpětnou vazbu, jak jejich pracovní výkon odpovídá tomu, co od nich organizace potřebuje a očekává. Součástí hodnocení výkonu je i plánování nových úkolů a navazuje na něj i odměňování a potřebné vzdělávání nebo rozvoj. K nástrojům LZ patří i výběr a umístění lidí.

Práce s nástroji LZ je prakticky vždy v rukou liniových manažerů. Manažeři LZ by se měli snažit, aby tyto nástroje byly navržené a používané tak, aby podporovaly strategicky důležité výkony a spoluvytvářely potřebnou firemní kulturu. Z tohoto pohledu by dnešní manažer LZ měl mít především odpovědnosti za to, že bude ostatním manažerům pomáhat se splněním strategických cílů firmy.

 

Workshop: Agilní firma - aby vás nepřekvapil...

Svět se strašně rychle a hlavně nepředvídatelně mění. Včerejší jistoty v průběhu noci dávno roztály a ráno se vynořují nové příležitosti i hrozby. Přijďte 31. března 2020 od 9h (zájemce budeme informovat o náhradním termínu) na WORKSHOP do hotelu Modrá Růže na Praze 1 (metro Můstek) a připravte firmu i sebe na zvraty v chaotickém prostředí. Firmy v něm potřebují...zde

 



Zajímá nás Váš názor

RSS kanál komentářů k tomuto článku


Přihlášení k odběru zpravodaje

Přihlašte se k odběru zpravodaje a my vám budeme pravidelně posílat shrnutí nových příspěvků z weblogu na váš email

V souladu se zákonem o některých službách informační společnosti č. 480/2004 Sb. souhlasím s využitím mého výše uvedeného elektronického kontaktu (e-mail) TC Business School, k zasílání obchodních sdělení a informací souvisejících se studiem, programy a jinými poskytovanými službami a to i v případě, že se nestanu studentem, nebo i po ukončení studia. Souhlas s využitím mého elektronického kontaktu (e-mail) uděluji ode dne potvrzení tohoto prohlášení až do jeho odvolání. Více na stránce ZOOU.