Sapeli Muteo - rozhovor s Václavem Bradáčem

Lucka Kolomazníková Google+ Zpět do kategorie Management obecně

04.03.2020 0 komentářů

Na začátku letošního roku jsme měli příležitost navštívit studenty a absolventy ve firmě Sapeli. Prohlédli jsme si firmu a Václav Bradáč, místopředseda představenstva, CEO Sapeli, nám povyprávěl o tom, kam firma momentálně směřuje a jaké úspěchy loni zaznamenali.

Seriál nejen pro manažer/ky - ONLINE a ZDARMA!

PROČ BYSTE MĚLI SERIÁLU VĚNOVAT ČAS?

  • Během několika dnů se vám otevře nový pohled na vedení týmů a firem.
  • Nečeká vás žádné akademické teoretizování. Ukážeme vám, jak rozpoznat manažerské problémy a jak postupovat při jejich zvládání.
  • Pochopíte, proč se některé potíže stále opakují a jak tomu předcházet.
  • Uvědomíte si, že zásadní rozdíl mezi skutečným úspěchem firmy a jejím pouhým přežíváním nejčastěji tkví jinde než v geniálních nápadech jednotlivce.
  • Přečtete si reálné příběhy podnikatelů a majitelů firem.
  • Díky novým poznatkům můžete zvednout hlavu z každodenní operativy, získáte nadhled pro přemýšlení o dalším rozvoji firmy a prostoru pro rodinu a koníčky.

>> PŘIHLASTE SE ZDE <<

V loňském roce jste jako firma získali několik prestižních ocenění. Jak se to stalo?

Zhruba před dvěma lety jsme se rozhodli oslovit nový segment s novým produktem a vydali jsme se novým směrem. A podařilo se nám to.

Dosáhli jste úžasného úspěchu, když jste získali světově nejuznávanější ocenění za produktový design Red Dot Award 2019.

Ano, potvrdilo to, že Sapeli není jen lídrem ve výrobě a kvalitě dveří, ale zároveň, že jsme schopni vyvíjet nové věci, přicházet s neotřelými nápady a inovacemi. Tenhle úspěch je výsledkem více než dvouleté práce. Práce, která nás úžasně bavila, motivovala a kterou jsme si i nesmírně užili. Dokázali jsme, že nabízíme dveře špičkového designu a kvality.

Člověk nesmí dělat kompromisy. Naše prémiové produkty také žádné kompromisy nesnesou.

Mají vyšší přidanou hodnotu, odlišují se kvalitou i myšlenkou. Dali jsme lidem šanci podívat se na Sapeli znovu a jinak.

Za co konkrétně jste ceny získali?

Oceněny byly naše unikátní dveře Muteo, které navrhl designér Petr Novague ve spolupráci s firmou Sapeli. Dveře jsou naprosto netradiční především díky tomu, že spojují dveře a kliku v jeden celek. Vyvinuli jsme úplně nový koncept dveří bez kliky, a to kompletně celý - od samotných dveří až po zavírací mechanismus. Sapeli Muteo je náš vývoj, pochází z naší dílny.

Tyhle mezinárodní ceny jsou potvrzením toho, že ten produkt je dobrý.

Jak takový nadčasový a unikátní produkt vůbec vznikne?

Především se nám podařilo dát dohromady správné lidi ve správnou chvíli.

Seznámili jsme se s designerem Petrem Novaguem, který se nás zeptal: „A musí být vůbec dveře rovné?“  A byl tu nový nápad, nový pohled.

Jsme rádi, že jsme potkali člověka s otevřenou hlavou, neotřelými a netradičními nápady. Jeho největší inspirací jsou luxusní auta, například Porsche. A tenhle pohled se promítl i do konceptu nových dveří.

Kde si můžeme vaše nové dveře prohlédnout?

V současné době máme prémiový showroom v pražském Karlíně, kde se koncentrují designové firmy. Je to nadčasová budova, náš prostor je postavený na míru, je zajímavý, prosvětlený, má svou duši. Každý milimetr tam mluví sám za sebe. Bylo to jedno z nejlepších rozhodnutí, že jsme showroom umístili právě sem. Karlín je dnes krásné místo plné zeleně.

Co Muteo změní u vás v Sapeli?

Muteo je samozřejmě zásadní změna i uvnitř ve firmě. Mění procesy uvnitř firmy. Nutí to lidi dělat svou práci jinak. Klademe větší důraz na kvalitu a dokonalost. Naše dveře splňují nároky nejnáročnějších zákazníků a dokážeme oslovit i zahraniční klientelu. Někteří zaměstnanci to chápou rychleji, na někoho je obtížnější změny přenést.

Je nás ve firmě 370 a každý se na chodu firmy podílí. Všichni jsme součástí jednoho týmu, musíme spolupracovat a navzájem se podporovat, abychom dokázali zákazníkům dodat to, co očekávají.

Znamená to, že musíte jinak pracovat i s lidmi ve firmě?

Ano, všichni by měli chápat strategii firmy, měli by rozumět cílům, kterých chceme dosáhnou, měli by znát směr, kterým jsme se vydali. Není jednoduché na lidi přenést nové myšlenky a změny, ale věříme, že se nám to podaří. Jsme na začátku nové cesty.

Jaké máte zkušenosti se vzděláváním lidí?

Již neuvěřitelných 19 let spolupracujeme s týmem lidí angažovaných v TC  Business School.

Všem, kdo o své práci, a nejenom o ní, přemýšlíte jako o komunikaci a spolupráci mezi lidmi (a nebo se zatím jenom hledáte :-) doporučuji se s touto skupinou lidí seznámit.

Pomůžou vám stejně jako mně, přemýšlet a uvažovat v duchu  H2H ... human to human.

Mají můj respekt a obdiv!!!

Děkuji moc za rozhovor i krásnou referenci

 

Workshop: Agilní firma - aby vás nepřekvapil...

Svět se strašně rychle a hlavně nepředvídatelně mění. Včerejší jistoty v průběhu noci dávno roztály a ráno se vynořují nové příležitosti i hrozby. Přijďte 31. března 2020 od 9h (zájemce budeme informovat o náhradním termínu) na WORKSHOP do hotelu Modrá Růže na Praze 1 (metro Můstek) a připravte firmu i sebe na zvraty v chaotickém prostředí. Firmy v něm potřebují...zde

 



Zajímá nás Váš názor

RSS kanál komentářů k tomuto článku


Přihlášení k odběru zpravodaje

Přihlašte se k odběru zpravodaje a my vám budeme pravidelně posílat shrnutí nových příspěvků z weblogu na váš email

V souladu se zákonem o některých službách informační společnosti č. 480/2004 Sb. souhlasím s využitím mého výše uvedeného elektronického kontaktu (e-mail) TC Business School, k zasílání obchodních sdělení a informací souvisejících se studiem, programy a jinými poskytovanými službami a to i v případě, že se nestanu studentem, nebo i po ukončení studia. Souhlas s využitím mého elektronického kontaktu (e-mail) uděluji ode dne potvrzení tohoto prohlášení až do jeho odvolání. Více na stránce ZOOU.