Skrytí šampióni 21. století

Michal Henych Zpět do kategorie Ostatní

20.02.2011 0 komentářů

Dnes bychom vás chtěli zase seznámit s knihou, která vyšla nedávno v českém překladu. Máte pocit, že trhy jsou přecpané, s konkurencí je třeba se prát? Diskuze se zákazníky o přidané hodnotě vašich služeb se smrskávají pouze na diskuze o hodnotě…tedy ceně? Tak si ji zkuste přečíst…

Chtěli byste pracovat v některé z následujících firem: Sappi, Klais, Lantal, Bobcat, Utsch? Že je neznáte? No, ani já je neznal, ale všechny patří mezi firmy, které mají na svých trzích vedoucí postavení a s konkurencí se rozhodně prát nemusí. To tedy znamená, že dva nejoblíbenější prodejní nástroje dneška, používat nemusí. Jasně, mluvím o nástrojích „akce" a „sleva" :).

Jak toho dosahují si určitě přečtete sami v knize Hermanna Simona Sktrytí šampióni 21. století. Možná si vzpomenete, že jsme v předcházejících článcích několikrát hovořili o knize Jima Collinse Good to Great (česky "Jak z dobré knihy udělat skvělou"). Ano, šampióni 21. století jsou na podobné téma. Nicméně Collins zkoumal pouze několik firem, kdežto Simon objevil takových firem tisíce.

Skrytí šampióni 21 století
Musím říct, že mě nejvíce zaujala neznámost těchto firem. Samozřejmě to neplatí pro všechny, ale v žádném případě nemají tendenci „troubit do světa", jak jsou jejich výrobky a služby geniální, nejbarevnější a unikátní. To vše na rozdíl od jiných firem, které zaplavují reklamou vše, co se zaplavit dá...a ani zdaleka nemají tak výborné výsledky.

Tuto neznámost asi nejvíc symbolizuje závěr, ve kterém se Simon se zmíněným Collinsem shodují: „Čím méně jsou vedoucí představitelé známí na veřejnosti, tím úspěšnější jsou jejich podniky z dlouhodobého hlediska".

Pokud jsem vás aspoň trochu nalákal na přečtení knihy, pak věnujte nejvíc pozornosti kapitolám o výběru lidí, vůdčích osobnostech, firemní kultuře a způsobu tvorby strategií...tam totiž najdete nejvíce inspirací.


Články weblogu na podobná témata:

 

Ukázkové lekce MBA - ONLINE a ZDARMA

"Za necelý rok od zahájení studia, tedy ještě v jeho průběhu, jsem byla povýšena do pozice marketingové manažerky. Navíc bez výraznějších manažerských zkušeností..."

Helena Rösslerová, Marketingová ředitelka, Lundbeck ČR

A co přinese MBA studium Vám?

VYZKOUŠEJTE SI MINIKURZ PRO MANAŽERY

 



Zajímá nás Váš názor

RSS kanál komentářů k tomuto článku


Přihlášení k odběru zpravodaje

Přihlašte se k odběru zpravodaje a my vám budeme pravidelně posílat shrnutí nových příspěvků z weblogu na váš email