Sociální sítě ve firmě II
02.04.2012 0 komentářů
Při elektronickém sdílení informací sdílení informací nestačí, aby měli všichni k informacím přístup. Podstatné je zejména jejich podobné pochopení. To lze mimo jiné podpořit jejich vhodnou vizualizací. Ta by měla napomoci k tomu, že lidé se budou schopni rychle a efektivně v „hromadách“ informací orientovat.
Důležitým rozměrem práce na sociálních sítích je „vizualizace znalostí". Pod tímto termínem si představujeme prezentaci znalostí takovým způsobem, aby pomohla profesionálům zapojených do projektu, lépe se orientovat. A to platí jak pro informace, kterými přispívají sami, tak pro informace, které zde uložili ostatní.
Proč je taková pozornost na vizualizaci? V dnešním světě, kdy je stále obtížnější rozpoznat a sdílet informace mezi skupinami lidí, kteří mají rozdílné zkušenosti, vzdělání i praxi. Asi to znáte sami ne? V rámci oddělení, či firmy si rozumíte dobře, horší je to s ostatními, nebo třeba se zákazníky.
Navíc se tyto znalosti stávají stále složitější a hlavně vzájemně propojené. Nikdy přesně nevíte, které konkrétní lidi informace ještě může ovlivnit. Domyslet všechny jejich dopady je složité, takže často ani nevíte s kým přesně byste měli informace sdílet.
Pro podporu vizualizace můžete vedle drahých profesionálních softwarů, použít i mnoho takových, které jsou zdarma, nebo za minimální cenu.
Přečtete si také navazující článek Sociální sítě ve firmě III.
Články weblogu na podobná témata:
Milan Hodovský

„Do studia jsem šel s tím, že mi pomůže zlepšit manažerské dovednosti. Výsledek však předčil má očekávání. Studium na TC Business School mě „donutilo“ od základu změnit pohled na management a na mě jako na manažera.“
Milan Hodovský
Head of Project Management Department, ANECT a.s.
Zajímá nás Váš názor
RSS kanál komentářů k tomuto článku