Souvisí marketing a důvěra?

Michal Henych Zpět do kategorie Marketing

19.01.2009 0 komentářů

Marketing pomáhá firmě uspět na trhu. Důvěra zase pomáhá každému z nás v osobním i pracovním životě. Jaké souvislosti se z toho dají odvodit pro management? Inspiraci můžete nalézt v následujícím článku.

Již dvakrát jsem se zde věnoval tématu důvěry. Také jsme tu rozebírali, co je to vlastně marketing. Jak spolu ale marketing a důvěra souvisí? Podle mě velmi úzce. Pro obojí si půjčím stejnou vizualizační (fuj, to je slovo :) ) pomůcku a na ní souvislosti objasnit. Tou pomůckou je strom s kořeny.

Důvěryhodnost každého člověka ovlivňují 4 složky - integrita, úmysly, způsobilost a výsledky. První z nich, tedy integrita není na první pohled viditelná, další tři se více, či méně pozorovat dají. Integrita jsou tedy kořeny stromu, úmysly, způsobilost i výsledky jsou jeho kmenem resp. korunou. Naše důvěryhodnost vůči okolí je podstatná pro dosažení našich vlastních (životních) cílů.

Strom důvěry

Říká-li firma, že se snaží uspokojit zákazníky, vytváří tím korunu stromu - něco, co je pozorovatelné a také měřitelné. Zda se jí to ale povede, záleží hodně na tom, jak má uspořádaný vnitřek firmy, tedy kořeny. Úspěšný marketing je velmi podstatný pro dosažení našich firemních cílů.

Strom marketingu a vnitřních procesů firmy

Souvislost je tedy hlavně v tom, že pokud se snažíme něčeho dosáhnout navenek, musíme mít nejdříve pořádek doma, jak se říká zameteno pod vlastním prahem. To platí jak pro osobní život, tak pro úspěch firmy.

Pak je tu ale další souvislost. Aby byl marketing úspěšný, měla by být důvěryhodná celá firma. A aby byla důvěryhodná firma, měli by v ní pracovat důvěryhodní lidé. Napadlo vás někdy hledat možnou příčinu neúspěchu na trhu v oblasti důvěry? Zákazníci ale takto často přemýšlí. Vzpomínám si na svoji minulou návštěvu jednoho obchodu. Cena byla super, ke zboží mi dávali ještě malý dárek...ale něco mi tam nesedělo, to co říkali a jak se chovali, nebylo důvěryhodné...nakonec jsem nenakoupil.

 

Proč má smysl studovat MBA?

Studium na TC Business School mi zásadně změnilo pohled na řízení firmy a na způsob, jak dosáhnout trvalého růstu. Za zmínku stojí, že prakticky tři roky za sebou, dosahujeme navýšení výkonu firmy o 40 %.

Lubomír Dvořák, DVOŘÁK – svahové sekačky s.r.o., Česká hlava 

A co přinese MBA studium Vám?

kontaktujte nás

 



Zajímá nás Váš názor

RSS kanál komentářů k tomuto článku


Přihlášení k odběru zpravodaje

Přihlašte se k odběru zpravodaje a my vám budeme pravidelně posílat shrnutí nových příspěvků z weblogu na váš email

V souladu se zákonem o některých službách informační společnosti č. 480/2004 Sb. souhlasím s využitím mého výše uvedeného elektronického kontaktu (e-mail) TC Business School, k zasílání obchodních sdělení a informací souvisejících se studiem, programy a jinými poskytovanými službami a to i v případě, že se nestanu studentem, nebo i po ukončení studia. Souhlas s využitím mého elektronického kontaktu (e-mail) uděluji ode dne potvrzení tohoto prohlášení až do jeho odvolání. Více na stránce ZOOU.