Souvisí marketing a důvěra?
19.01.2009 0 komentářů
Marketing pomáhá firmě uspět na trhu. Důvěra zase pomáhá každému z nás v osobním i pracovním životě. Jaké souvislosti se z toho dají odvodit pro management? Inspiraci můžete nalézt v následujícím článku.
Již dvakrát jsem se zde věnoval tématu důvěry. Také jsme tu rozebírali, co je to vlastně marketing. Jak spolu ale marketing a důvěra souvisí? Podle mě velmi úzce. Pro obojí si půjčím stejnou vizualizační (fuj, to je slovo :) ) pomůcku a na ní souvislosti objasnit. Tou pomůckou je strom s kořeny.
Důvěryhodnost každého člověka ovlivňují 4 složky - integrita, úmysly, způsobilost a výsledky. První z nich, tedy integrita není na první pohled viditelná, další tři se více, či méně pozorovat dají. Integrita jsou tedy kořeny stromu, úmysly, způsobilost i výsledky jsou jeho kmenem resp. korunou. Naše důvěryhodnost vůči okolí je podstatná pro dosažení našich vlastních (životních) cílů.
![]() |
---|
Říká-li firma, že se snaží uspokojit zákazníky, vytváří tím korunu stromu - něco, co je pozorovatelné a také měřitelné. Zda se jí to ale povede, záleží hodně na tom, jak má uspořádaný vnitřek firmy, tedy kořeny. Úspěšný marketing je velmi podstatný pro dosažení našich firemních cílů.
![]() |
---|
Souvislost je tedy hlavně v tom, že pokud se snažíme něčeho dosáhnout navenek, musíme mít nejdříve pořádek doma, jak se říká zameteno pod vlastním prahem. To platí jak pro osobní život, tak pro úspěch firmy.
Pak je tu ale další souvislost. Aby byl marketing úspěšný, měla by být důvěryhodná celá firma. A aby byla důvěryhodná firma, měli by v ní pracovat důvěryhodní lidé. Napadlo vás někdy hledat možnou příčinu neúspěchu na trhu v oblasti důvěry? Zákazníci ale takto často přemýšlí. Vzpomínám si na svoji minulou návštěvu jednoho obchodu. Cena byla super, ke zboží mi dávali ještě malý dárek...ale něco mi tam nesedělo, to co říkali a jak se chovali, nebylo důvěryhodné...nakonec jsem nenakoupil.
Milan Hodovský

„Do studia jsem šel s tím, že mi pomůže zlepšit manažerské dovednosti. Výsledek však předčil má očekávání. Studium na TC Business School mě „donutilo“ od základu změnit pohled na management a na mě jako na manažera.“
Milan Hodovský
Head of Project Management Department, ANECT a.s.
Zajímá nás Váš názor
RSS kanál komentářů k tomuto článku