Stanovování cílů - Cíl=výsledek

Michal Henych Zpět do kategorie Procesy a organizační struktura

10.04.2012 0 komentářů

Dnes se v prvním pokračování nového miniseriálu podrobněji podíváme na problematiku stanovování cílů. K tomuto námětu jsem dospěl po několika diskuzích na toto téma, kterých jsem se v posledních měsících účastnil.

Seriál nejen pro manažer/ky - ONLINE a ZDARMA!

PROČ BYSTE MĚLI SERIÁLU VĚNOVAT ČAS?

  • Během několika dnů se vám otevře nový pohled na vedení týmů a firem.
  • Nečeká vás žádné akademické teoretizování. Ukážeme vám, jak rozpoznat manažerské problémy a jak postupovat při jejich zvládání.
  • Pochopíte, proč se některé potíže stále opakují a jak tomu předcházet.
  • Uvědomíte si, že zásadní rozdíl mezi skutečným úspěchem firmy a jejím pouhým přežíváním nejčastěji tkví jinde než v geniálních nápadech jednotlivce.
  • Přečtete si reálné příběhy podnikatelů a majitelů firem.
  • Díky novým poznatkům můžete zvednout hlavu z každodenní operativy, získáte nadhled pro přemýšlení o dalším rozvoji firmy a prostoru pro rodinu a koníčky.

>> PŘIHLASTE SE ZDE <<

Ono se řekne domluvte si s pracovníkem co má být cílem. Jenže problém je v tom, že velmi často se pak nejedná o cíl (tedy výsledek), ale o nějaké dílčí činnosti. Což má za následek to, že pracovník nechápe k čemu to má být. Cíl se pak většinou nedostaví.

Trefně to zformuloval jeden z našich studentů: „Všichni se splnili své, ale výsledek se nedostavil“. Jaký je tedy rozdíl mezi činností a výsledkem? Zkusíme nějaké (opravdu jednoduché) příklady:

  • Činnost: Dojdi na poštu a pošli tyto balíky.
  • Výsledek: Potřeboval bych, aby tyto balíky měl zákazník maximálně zítra odpoledne.
  • Činnost: Pošli mu prosím mail s žádostí o schůzku na příští týden.
  • Výsledek: Do konce příštího týdne bychom měli podepsat novou smlouvu o spolupráci. Do zítřka dopoledne bych tedy potřeboval mít s tím zákazníkem domluvenou schůzku.

Cítíte ten rozdíl? To není jen „hra se slovy“. Manažeři často říkají, že je přece jasné k čemu má ta, či ona, činnost vést. No jasné to možná je vám, ale je to jasné i ostatním?

Stanovování cílů

Činnostem dáváte v druhém případě jasný smysl a zároveň přenášíte odpovědnost na pracovníka. A to nejen za to, aby došel na poštu nebo odeslal mail, ale za celý výsledek jeho práce.

Ke zlepšení stanovování cílů Vám může pomoci například manažerské studium MBA.


 

 

 

Workshop: Agilní firma, aneb snazší cesta....

Svět se strašně rychle a hlavně nepředvídatelně mění. Včerejší jistoty v průběhu noci dávno roztály a ráno se vynořují nové příležitosti i hrozby. Přijďte 24. června 2020 od 9h na WORKSHOP do hotelu Modrá Růže na Praze 1 (metro Můstek) a připravte firmu i sebe na zvraty v chaotickém prostředí. Firmy v něm potřebují...zde

 



Zajímá nás Váš názor

RSS kanál komentářů k tomuto článku


Přihlášení k odběru zpravodaje

Přihlašte se k odběru zpravodaje a my vám budeme pravidelně posílat shrnutí nových příspěvků z weblogu na váš email

V souladu se zákonem o některých službách informační společnosti č. 480/2004 Sb. souhlasím s využitím mého výše uvedeného elektronického kontaktu (e-mail) TC Business School, k zasílání obchodních sdělení a informací souvisejících se studiem, programy a jinými poskytovanými službami a to i v případě, že se nestanu studentem, nebo i po ukončení studia. Souhlas s využitím mého elektronického kontaktu (e-mail) uděluji ode dne potvrzení tohoto prohlášení až do jeho odvolání. Více na stránce ZOOU.