TOP 10 Manažerských knih

Michal Henych Zpět do kategorie Management obecně

29.07.2011 0 komentářů

V každém oboru lze určitě sestavit hitparádu, tedy pomyslné TOP 10. V manažerské literatuře tomu není jinak. Pokusili jsme se o to i s tím vědomím, že to nemůže být úplný seznam. Snad v něm ale najdete inspiraci pro problémy, které ve firmě řešíte. Tak pojďme do toho ...

Velmi často na tomto místě cituji z různé literatury. To mě inspirovalo k tomu, že jsem se pokusil sestavit seznam knih, o kterých si myslím, že by o ně měl každý manažer alespoň zavadit. No a v předvánočním čase to klidně vezměte i jako inspiraci na dárky. Každopádně jde spíše o seznam, než žebříček, protože pořadí prostě určit neumím. Tak to pro jistotu vezmu abecedně.

  • Michael Hammer: Agenda 21 - Dejte procesy na první místo, ale žádné rigidní procesy, přizpůsobte vše zákazníkům. Jediné ospravedlní toho, že vaše firma existuje je, že vyřeší nějaký zákazníkův problém. Kniha již bohužel není ke koupi, pokud byste na ni narazili, určitě neváhejte, stojí za to.
  • Stephen M.R. Covey: Důvěra - Lze důvěru měřit? Lze. A lze ztracenou důvěru získat? Určitě ano. Zajímavé ale je, že důvěra k druhým začíná sebedůvěrou. Pokud nevěříte ani sobě, jak můžete věřit ostatním. Syn S.Coveyho výborně doplňuje ostatní knihy svého otce.
  • Charles Handy: Hlad ducha - firma nebude dělat to, co chcete jen proto, že ji vlastníte. Naopak, chová se podobně jako živý organismus, má svoji hlavu. Napoprvé mi přišla kniha trochu depresivní, takže ji rozhodně nečtěte, pokud jste zrovna v osobní krizi, ale za přečtení rozhodně stojí.
  • Jim Collins: Jak z dobré firmy udělat skvělou - Nejprve sežeňte do autobusu ty správné lidi. Teprve poté, co je tam máte, je nechte vymyslet, kam by se mohlo jet. A když už máte směr, držte se ho! Neduďte liška, buďte ježek! Strategie nezačíná trhem, strategie začíná od lidí.
  • Philip Kottler a Kevin Koller: Marketing management (12. vydání) - Ne 10. nebo 11. ale jen a jen 12. vydání. To je totiž výrazně přepracované a žádný jiný kompletní přehled toho, co je možné v marketingu neznám...ale je to stále „jen" Kotler, takže úplné novinky zase nečekejte :).
  • Peter Senge: Pátá disciplína - Tak tuto knihu rozhodně nečtěte před spaním. Spolehlivě vás uspí . Pokud ale hledáte inspiraci, jak vytvořit učící se organizaci, pak začněte právě u ní.
  • Kevin Hall: Speed Lead - Není tým na některé problémy zbytečným nástrojem? A co takhle použít hvězdicovou strukturu místo špagetového týmu? Že vás to nenapadlo?
  • W. Chan Kim a Renée Mauborgne: Strategie modrého oceánu - Neperte se stále s konkurencí, vytvořte si vlastní „nekonečný" prostor možností. V rudém oceánu, kde teče krev a probíhá jedna velká nekonečná bitva, se žije špatně každému.
  • Stephen R. Covey: 7 návyků skutečně efektivních lidí - Pokud chcete zlepšit vaši firmu, či organizaci, začněte u sebe. S přístupem „raději hledám chyby u druhých" daleko nedojdete :).

...no a 10. místo v pomyslném TOP 10 nechávám volné. Napadá mě totiž dalších aspo+n 10 knih, které by si ho zasloužily. Máte i vy oblíbenou knihu, o které si myslíte, že by sem určitě měla patřit?

Manažerská knihovnička
Možná ještě jedna drobná poznámka na závěr. V každé literatuře najdete určitě něco, co se vám hodit bude, ale taky spoustu věcí, které se vám prostě hodit nebudou...

 

Proč má smysl studovat MBA?

Studium na TC Business School mi zásadně změnilo pohled na řízení firmy a na způsob, jak dosáhnout trvalého růstu. Za zmínku stojí, že prakticky tři roky za sebou, dosahujeme navýšení výkonu firmy o 40 %.

Lubomír Dvořák, DVOŘÁK – svahové sekačky s.r.o., Česká hlava 

A co přinese MBA studium Vám?

kontaktujte nás

 



Zajímá nás Váš názor

RSS kanál komentářů k tomuto článku


Přihlášení k odběru zpravodaje

Přihlašte se k odběru zpravodaje a my vám budeme pravidelně posílat shrnutí nových příspěvků z weblogu na váš email

V souladu se zákonem o některých službách informační společnosti č. 480/2004 Sb. souhlasím s využitím mého výše uvedeného elektronického kontaktu (e-mail) TC Business School, k zasílání obchodních sdělení a informací souvisejících se studiem, programy a jinými poskytovanými službami a to i v případě, že se nestanu studentem, nebo i po ukončení studia. Souhlas s využitím mého elektronického kontaktu (e-mail) uděluji ode dne potvrzení tohoto prohlášení až do jeho odvolání. Více na stránce ZOOU.