Týmová práce - Jak na schůzky

Michal Henych Zpět do kategorie Procesy a organizační struktura

20.02.2011 0 komentářů

Nutnost „starat se" o týmový proces v rámci schůzek týmu jsme zde již probírali. Nicméně jak tedy konkrétně na to? V článku se opět podíváme do knihy Kavana Halla Speed Lead. Myslím, že v ní nalezneme inspiraci pro vylepšení i vašich schůzek a porad týmů.

Seriál nejen pro manažer/ky - ONLINE a ZDARMA!

PROČ BYSTE MĚLI SERIÁLU VĚNOVAT ČAS?

  • Během několika dnů se vám otevře nový pohled na vedení týmů a firem.
  • Nečeká vás žádné akademické teoretizování. Ukážeme vám, jak rozpoznat manažerské problémy a jak postupovat při jejich zvládání.
  • Pochopíte, proč se některé potíže stále opakují a jak tomu předcházet.
  • Uvědomíte si, že zásadní rozdíl mezi skutečným úspěchem firmy a jejím pouhým přežíváním nejčastěji tkví jinde než v geniálních nápadech jednotlivce.
  • Přečtete si reálné příběhy podnikatelů a majitelů firem.
  • Díky novým poznatkům můžete zvednout hlavu z každodenní operativy, získáte nadhled pro přemýšlení o dalším rozvoji firmy a prostoru pro rodinu a koníčky.

>> PŘIHLASTE SE ZDE <<

Podle průzkumu, který proběhnul v roce 2003 v cca 600 firmách, dělají účastníci následující věci:

  • 55% se věnuje programu
  • 5% dělá něco úplně jiného
  • 3% pročítají nebo píšou maily
  • 1% surfuje po internetu
  • 15% sní s otevřenýma očima

No pokud je efektivita našich týmových schůzek jen něco málo přes polovinu, tak tedy říkám nic moc - chudáci zákazníci :).

Týmová práce - nudný meeting
Průzkum je opět z knihy Kevana Halla Speed Lead. Dále pak navrhuje a detailně rozvádí několik bodů, které by mohly přispět ke zlepšení efektivity schůzek. Body jsou „jen" 3, ale z vlastní zkušenosti si myslím, že se na ně často zapomíná:

  • Soustřeďte se na výstupy, nikoliv na body - důležité fakt není probrat všechny body. Nejdůležitější je dotáhnout výstupy ze schůzky do konkrétních výsledků - např. plánu na zlepšení.
  • Pravidelná schůzka je špatná schůzka - celkem často se z původně přínosných schůzek stává „každodenní otrava". Známe jednu firmu, kde každý den probíhá „kaskáda" hodinových porad od 8 až do 12:00 ... hmm
  • Překonejte 5 nejvíce deprimujících charakteristik schůzek - a ty jsou:
  1. Setkání nemá program
  2. Není dobře připraveno
  3. Nemá jasný účel
  4. Jednání narušují telefony, maily, ...
  5. Diskuze nejsou k tématu

Tak co, poznáváte vaše porady a schůzky?


Články weblogu ze seriálu o týmové práci:

 

 

Workshop: Agilní firma, aneb snazší cesta....

Svět se strašně rychle a hlavně nepředvídatelně mění. Včerejší jistoty v průběhu noci dávno roztály a ráno se vynořují nové příležitosti i hrozby. Přijďte 24. června 2020 od 9h na WORKSHOP do hotelu Modrá Růže na Praze 1 (metro Můstek) a připravte firmu i sebe na zvraty v chaotickém prostředí. Firmy v něm potřebují...zde

 



Zajímá nás Váš názor

RSS kanál komentářů k tomuto článku


Přihlášení k odběru zpravodaje

Přihlašte se k odběru zpravodaje a my vám budeme pravidelně posílat shrnutí nových příspěvků z weblogu na váš email

V souladu se zákonem o některých službách informační společnosti č. 480/2004 Sb. souhlasím s využitím mého výše uvedeného elektronického kontaktu (e-mail) TC Business School, k zasílání obchodních sdělení a informací souvisejících se studiem, programy a jinými poskytovanými službami a to i v případě, že se nestanu studentem, nebo i po ukončení studia. Souhlas s využitím mého elektronického kontaktu (e-mail) uděluji ode dne potvrzení tohoto prohlášení až do jeho odvolání. Více na stránce ZOOU.