Virální marketing
21.10.2012 0 komentářů
Dnes trochu navážeme na článek z minulého týdne a podíváme se na další formu marketingové komunikace – virální marketing. I zde platí, že název se často používá, nicméně ne všem je jasné, co se pod tímto způsobem marketingové komunikace skrývá.
Podstatou virálního marketingu (v angličtině je to viral marketing, takže správnější překlad by asi byl virový marketing) je sestavit takovou zprávu, video či audio, které svojí povahou bude motivovat příjemce, aby se sami stali šiřiteli. Aby tomu tak bylo, bývá sdělení často vtipné, parodující, pobuřující, popř. s erotickým podtextem.
Velkou výhodou jsou především nízké náklady. K šíření zpráv se využívá především všech elektronických forem, které nabízí internet: e-mailu, sociálních sítí, diskusních fór či blogů.
Nevýhodou je, že nad způsobem šíření nemáte žádnou moc, takže výsledky (krátkodobé i dlouhodobé) nelze dopředu příliš předpokládat. Proto je vhodné tyto aktivity kombinovat s dalšími formami komunikace. Kontrolou se myslí jednak obsah sdělení, který se může postupem času „deformovat", ale i množství šiřitelů. Není-li sdělení „atraktivní", může šíření skončit hned na začátku.
Známým příkladem virálního videa je spot „Přemluv bábu!" s M. Issovou a J. Mádlem šířený v roce 2010 před volbami. Sami můžete přemýšlet k jakým výsledkům (z krátkodobého i dlouhodobého pohledu) tato komunikační aktivita vedla.
Články weblogu na podobná témata:
Milan Hodovský

„Do studia jsem šel s tím, že mi pomůže zlepšit manažerské dovednosti. Výsledek však předčil má očekávání. Studium na TC Business School mě „donutilo“ od základu změnit pohled na management a na mě jako na manažera.“
Milan Hodovský
Head of Project Management Department, ANECT a.s.
Zajímá nás Váš názor
RSS kanál komentářů k tomuto článku