Virální marketing

Michal Henych Zpět do kategorie Marketing

21.10.2012 0 komentářů

Dnes trochu navážeme na článek z minulého týdne a podíváme se na další formu marketingové komunikace – virální marketing. I zde platí, že název se často používá, nicméně ne všem je jasné, co se pod tímto způsobem marketingové komunikace skrývá.

Seriál nejen pro manažer/ky - ONLINE a ZDARMA!

PROČ BYSTE MĚLI SERIÁLU VĚNOVAT ČAS?

  • Během několika dnů se vám otevře nový pohled na vedení týmů a firem.
  • Nečeká vás žádné akademické teoretizování. Ukážeme vám, jak rozpoznat manažerské problémy a jak postupovat při jejich zvládání.
  • Pochopíte, proč se některé potíže stále opakují a jak tomu předcházet.
  • Uvědomíte si, že zásadní rozdíl mezi skutečným úspěchem firmy a jejím pouhým přežíváním nejčastěji tkví jinde než v geniálních nápadech jednotlivce.
  • Přečtete si reálné příběhy podnikatelů a majitelů firem.
  • Díky novým poznatkům můžete zvednout hlavu z každodenní operativy, získáte nadhled pro přemýšlení o dalším rozvoji firmy a prostoru pro rodinu a koníčky.

>> PŘIHLASTE SE ZDE <<

Podstatou virálního marketingu (v angličtině je to viral marketing, takže správnější překlad by asi byl virový marketing) je sestavit takovou zprávu, video či audio, které svojí povahou bude motivovat příjemce, aby se sami stali šiřiteli. Aby tomu tak bylo, bývá sdělení často vtipné, parodující, pobuřující, popř. s erotickým podtextem.


Velkou výhodou jsou především nízké náklady. K šíření zpráv se využívá především všech elektronických forem, které nabízí internet: e-mailu, sociálních sítí, diskusních fór či blogů.

Weblog TCBS - Virální marketing
Nevýhodou je, že nad způsobem šíření nemáte žádnou moc, takže výsledky (krátkodobé i dlouhodobé) nelze dopředu příliš předpokládat. Proto je vhodné tyto aktivity kombinovat s dalšími formami komunikace. Kontrolou se myslí jednak obsah sdělení, který se může postupem času „deformovat", ale i množství šiřitelů. Není-li sdělení „atraktivní", může šíření skončit hned na začátku.


Známým příkladem virálního videa je spot „Přemluv bábu!" s M. Issovou a J. Mádlem šířený v roce 2010 před volbami. Sami můžete přemýšlet k jakým výsledkům (z krátkodobého i dlouhodobého pohledu) tato komunikační aktivita vedla.


Články weblogu na podobná témata:

 

Workshop: Agilní firma, aneb snazší cesta....

Svět se strašně rychle a hlavně nepředvídatelně mění. Včerejší jistoty v průběhu noci dávno roztály a ráno se vynořují nové příležitosti i hrozby. Přijďte 24. června 2020 od 9h na WORKSHOP do hotelu Modrá Růže na Praze 1 (metro Můstek) a připravte firmu i sebe na zvraty v chaotickém prostředí. Firmy v něm potřebují...zde

 



Zajímá nás Váš názor

RSS kanál komentářů k tomuto článku


Přihlášení k odběru zpravodaje

Přihlašte se k odběru zpravodaje a my vám budeme pravidelně posílat shrnutí nových příspěvků z weblogu na váš email

V souladu se zákonem o některých službách informační společnosti č. 480/2004 Sb. souhlasím s využitím mého výše uvedeného elektronického kontaktu (e-mail) TC Business School, k zasílání obchodních sdělení a informací souvisejících se studiem, programy a jinými poskytovanými službami a to i v případě, že se nestanu studentem, nebo i po ukončení studia. Souhlas s využitím mého elektronického kontaktu (e-mail) uděluji ode dne potvrzení tohoto prohlášení až do jeho odvolání. Více na stránce ZOOU.