Vyšší důvěra snižuje náklady organizace

Michal Henych Zpět do kategorie Rozvoj osobnosti manažéra

01.11.2011 0 komentářů

Důvěra se buduje dlouho a když ji ztratíte, nejde ji obnovit, nebo za hodně dlouho. to jsou tvrzení, které jste již určitě slyšeli. Zkusme se podívat na to, co k budování důvěry přispívá - více důvěry totiž šetří čas a tím i náklady na domlouvání jak v organizaci, tak v soukromém životě.

Seriál nejen pro manažer/ky - ONLINE a ZDARMA!

PROČ BYSTE MĚLI SERIÁLU VĚNOVAT ČAS?

  • Během několika dnů se vám otevře nový pohled na vedení týmů a firem.
  • Nečeká vás žádné akademické teoretizování. Ukážeme vám, jak rozpoznat manažerské problémy a jak postupovat při jejich zvládání.
  • Pochopíte, proč se některé potíže stále opakují a jak tomu předcházet.
  • Uvědomíte si, že zásadní rozdíl mezi skutečným úspěchem firmy a jejím pouhým přežíváním nejčastěji tkví jinde než v geniálních nápadech jednotlivce.
  • Přečtete si reálné příběhy podnikatelů a majitelů firem.
  • Díky novým poznatkům můžete zvednout hlavu z každodenní operativy, získáte nadhled pro přemýšlení o dalším rozvoji firmy a prostoru pro rodinu a koníčky.

>> PŘIHLASTE SE ZDE <<

Po čase se vracím k tématu důvěry. Už jednou jsem zde rozebíral podstatu důvěry i to, že se dá měřit. A protože čím více máte v organizaci důvěry, tím menší náklady budete mít, je zajímavé se podívat, jak lze vyšší důvěry dosáhnout. Opět použiji knihu o důvěře S. M.R. Coveyho.

Kniha Důvěra

Covey říká, že k vyšší důvěře můžete přispět hlavně sami – svým chováním. Těchto způsobů chování identifikoval celkem 13:

  • Mluvte zpříma
  • Projevte respekt
  • Jednejte transparentně
  • Napravte nevhodné chování
  • Dejte najevo loajalitu
  • Mějte výsledky
  • Zdokonalujte se
  • Postavte se realitě čelem
  • Vyjasněte očekávání
  • Jednejte odpovědně
  • Nejdřív naslouchejte
  • Dodržujte závazky
  • Poskytněte důvěru

Seznam vypadá trochu jako klišé, ale stačí se do knihy začíst a pochopíte, že tomu tak není. Například projevení respektu lze demonstrovat na následujícím citátu: „Charakter člověka se pozná podle toho, jak jedná s lidmi, kteří mu nemohou být užiteční, nebo mu ubližují“.

Stejně pod kůži jde i dosahování výsledků: „Sami sebe posuzujeme podle toho, co cítíme, že jsme schopni vykonat, zatímco druzí lidé nás posuzují podle toho, co jsme již vykonali“.

Tak co, jste opravdu připraveni snižovat náklady organizace budováním důvěry? Funguje to, když si lidé důvěřují, rychleji se domluví, nemusí trávit tolik času na nudných poradách. Ale nezapomeňte, že změnit musíte v prvé řadě sebe, ne ty druhé :).

 

 

Workshop: Agilní firma, aneb snazší cesta....

Svět se strašně rychle a hlavně nepředvídatelně mění. Včerejší jistoty v průběhu noci dávno roztály a ráno se vynořují nové příležitosti i hrozby. Přijďte 24. června 2020 od 9h na WORKSHOP do hotelu Modrá Růže na Praze 1 (metro Můstek) a připravte firmu i sebe na zvraty v chaotickém prostředí. Firmy v něm potřebují...zde

 



Zajímá nás Váš názor

RSS kanál komentářů k tomuto článku


Přihlášení k odběru zpravodaje

Přihlašte se k odběru zpravodaje a my vám budeme pravidelně posílat shrnutí nových příspěvků z weblogu na váš email

V souladu se zákonem o některých službách informační společnosti č. 480/2004 Sb. souhlasím s využitím mého výše uvedeného elektronického kontaktu (e-mail) TC Business School, k zasílání obchodních sdělení a informací souvisejících se studiem, programy a jinými poskytovanými službami a to i v případě, že se nestanu studentem, nebo i po ukončení studia. Souhlas s využitím mého elektronického kontaktu (e-mail) uděluji ode dne potvrzení tohoto prohlášení až do jeho odvolání. Více na stránce ZOOU.