Zpětná vazba jako koordinační nástroj?

Sláva Kubátová Google+ Zpět do kategorie Rozvoj osobnosti manažéra

06.03.2014 0 komentářů

Kapitola o zpětné vazbě je v MBA tréningu interpersonálních dovedností téměř vždy překvapením: většina lidí si uvědomuje, že význam i složitost tohoto nástroje tak nějak podcenili.

Seriál nejen pro manažer/ky - ONLINE a ZDARMA!

PROČ BYSTE MĚLI SERIÁLU VĚNOVAT ČAS?

  • Během několika dnů se vám otevře nový pohled na vedení týmů a firem.
  • Nečeká vás žádné akademické teoretizování. Ukážeme vám, jak rozpoznat manažerské problémy a jak postupovat při jejich zvládání.
  • Pochopíte, proč se některé potíže stále opakují a jak tomu předcházet.
  • Uvědomíte si, že zásadní rozdíl mezi skutečným úspěchem firmy a jejím pouhým přežíváním nejčastěji tkví jinde než v geniálních nápadech jednotlivce.
  • Přečtete si reálné příběhy podnikatelů a majitelů firem.
  • Díky novým poznatkům můžete zvednout hlavu z každodenní operativy, získáte nadhled pro přemýšlení o dalším rozvoji firmy a prostoru pro rodinu a koníčky.

>> PŘIHLASTE SE ZDE <<

Je pravdou, že funkce a význam zpětné vazby ve smyslu ověření si toho, jak mé jednání nebo má řešení vypadají z jiného pohledu, se v poslední době významně změnily. Tak jak se zvyšuje nesrozumitelnost a těkavost prostředí, v němž žijeme a pracujeme, stává se postupně víc a víc iluzí, že bychom každý sám dokázali realisticky interpretovat, co se kolem nás děje. A tak musíme spoléhat na zpětné vazby, které dostáváme od druhých lidí.

Současně se ale také snižuje možnost ovládat tekutou realitu strukturovanými manažerskými postupy, například organizovat a koordinovat práci lidí pomocí úhledně nakreslených a napsaných organizačních struktur a řádů. Zdály se sice možná téměř geniální ve chvíli, kdy jsme je psali – ale jak dlouho tato chvíle potrvá v nezměněné podobě, kdy přiletí ta první zásadní informace, kterou jsme v ní nedokázali zachytit? Zpětná vazba se tak stává mnohem flexibilnějším nástrojem organizování a koordinace, který se navíc pomocí mozků autorů zpětných vazeb neustále aktualizuje a adaptuje: mozky totiž, na rozdíl od směrnic, tu důležitou novou informaci dříve či později zachytí.

V této situaci však nastoupí další otázka: jak zpětnou vazbu podat, abychom dosáhli výsledku a nezničili vztahy s lidmi, na nichž jsme závislí. Dovedností potřebných pro účinné zacházení se zpětnou vazbou je mnoho, jejich soubor tvoří základ celé sociální inteligence a lidé je málokdy doceňují a uplatňují. Dokonce se termín zpětná vazba často používá jako zástěrka k ponižování, vyřizování si účtů, soupeření a jiným vztahovým nešvarům.

Taková užití určitě nepovedou k pozitivním výsledkům, k otevřenosti a k lepší koordinací lidí. A tak chceme-li zpětnou vazbu používat, je třeba nejprve začít od debat o potřebných vztazích a dovednostech.

 

Workshop: Agilní firma, aneb snazší cesta....

Svět se strašně rychle a hlavně nepředvídatelně mění. Včerejší jistoty v průběhu noci dávno roztály a ráno se vynořují nové příležitosti i hrozby. Přijďte 24. června 2020 od 9h na WORKSHOP do hotelu Modrá Růže na Praze 1 (metro Můstek) a připravte firmu i sebe na zvraty v chaotickém prostředí. Firmy v něm potřebují...zde

 



Zajímá nás Váš názor

RSS kanál komentářů k tomuto článku


Přihlášení k odběru zpravodaje

Přihlašte se k odběru zpravodaje a my vám budeme pravidelně posílat shrnutí nových příspěvků z weblogu na váš email

V souladu se zákonem o některých službách informační společnosti č. 480/2004 Sb. souhlasím s využitím mého výše uvedeného elektronického kontaktu (e-mail) TC Business School, k zasílání obchodních sdělení a informací souvisejících se studiem, programy a jinými poskytovanými službami a to i v případě, že se nestanu studentem, nebo i po ukončení studia. Souhlas s využitím mého elektronického kontaktu (e-mail) uděluji ode dne potvrzení tohoto prohlášení až do jeho odvolání. Více na stránce ZOOU.