Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

V pořádku

6. díl edice: K čemu jsou manažerům čísla?

6. díl edice: K čemu jsou manažerům čísla?

Tomáš Bujna, Jan Bloudek, Sláva Kubátová

Datum vydání: 7. prosince 2017

Jak jednoduchý a pohodlný byl svět, v němž bylo možné věřit, že základním vstupem do manažerského rozhodování jsou čísla!

Naše cena:
241 Kč
219 Kč bez DPH

Z ceny knihy přispíváme 20 Kč nadaci Svaz Paraplegiků

Doprava: Dobírka je způsob doručení zboží, při kterém příjemce za zboží zaplatí až kurýrovi nebo poštovnímu doručovateli při přijetí zboží. Platba na dobírku a zaslání poštou za 120 Kč,
Název klienta: MANAGEMENT TC, s.r.o.
Číslo účtu: 132686593/0300
IBAN: CZ91 0300 0000 0001 3268 6593
BIC: CEKOCZPP
VS: vaše jméno a příjmení
platba převodem a zaslání poštou
za 90 Kč nebo V kancelářích školy TC Business School adresou: Na Zátorce 4, Praha 6, 165 00 /
Po domluvě na Zámeckém hotelu v Třešti u Jihlavy /
Po domluvě v Bratislavě /
Po domluvě v Ostravě /
osobní převzetí po domluvě
.

Snad ještě před sto lety nebo po válce, kdy zákazník bral cokoli, hlavně že něco vůbec bylo? Patrně v těchto dobách se zrodilo přesvědčení, že řízení financí je královskou disciplínou pro řízení organizací a rozvahy a výsledovky samy od sebe generovaly pro manažery téměř příkazy, co dělat nebo nedělat.

Ze zkušeností s manažery 21. století jsme dospěli k jinému pohledu na řízení financí. Dnešní pracovní síla je vzdělaná a samostatná a záleží jí hodně na tom, aby bylo zjevné, že něco dokázala a ještě něco dokáže. K tomu ale potřebuje rozumná a šikovná měřítka, která pomáhají vyhodnotit, jaký smysl má (nebo nemá) to, co se v organizaci děje. Proto jsme pojali řízení financí spíše jako službu finančním i nefinančním manažerům, která jim pomůže vyhodnocovat, čeho organizace dosáhla, a plánovat, čeho by dosáhnout v budoucnosti měla. Čísla a peníze jako společný jmenovatel se hodí, nikdy však nenahradí ony skvělé a originální nápady, které musí manažeři při svém rozhodování vymýšlet. 

Jan Werich se v některé ze svých improvizací vyjádřil o číslech zhruba takto: Peníze si vymysleli lidi, hlavně aby věděli, od kdy do kdy a co za to. Snažili jsme se dát nástrojům řízení financí trochu vznešenější a smysluplnější roli. Byli bychom rádi, kdyby manažerům pomohly jasněji pochopit, co se děje uvnitř i vně organizace a aby tak podpořily možnost se v manažerských týmech dohodnout na společných cílech i postupu, jak jich dosáhnout.
Držíme palce.


Kontaktní formulář

Máte zájem o studium, nebo se jen potřebujete na něco zeptat? Vyplňte formulář níže a my se vám rádi ozveme.

Položky označené hvězdičkou * jsou povinné.

MENU