6. díl edice: K čemu jsou manažerům čísla?

Tomáš Bujna, Jan Bloudek, Sláva Kubátová
Datum vydání: 7. prosince 2017
Jak jednoduchý a pohodlný byl svět, v němž bylo možné věřit, že základním vstupem do manažerského rozhodování jsou čísla!
Naše cena: |
241 Kč
|
---|---|
219 Kč bez DPH |
Z ceny knihy přispíváme 20 Kč nadaci Svaz Paraplegiků

Doprava:
Dobírka je způsob doručení zboží, při kterém příjemce za zboží zaplatí až kurýrovi nebo poštovnímu doručovateli při přijetí zboží. Platba na dobírku a zaslání poštou za
120 Kč,
Název klienta: MANAGEMENT TC, s.r.o.
Číslo účtu: 132686593/0300
IBAN: CZ91 0300 0000 0001 3268 6593
BIC: CEKOCZPP
VS: vaše jméno a příjmeníplatba převodem a zaslání poštou za
90 Kč nebo
V kancelářích školy TC Business School adresou: Na Zátorce 4, Praha 6, 165 00 /
Po domluvě na adrese Váňův statek, Dubovice 21, 393 01 Pelhřimov /
Po domluvě v Bratislavěosobní převzetí po domluvě.
Snad ještě před sto lety nebo po válce, kdy zákazník bral cokoli, hlavně že něco vůbec bylo? Patrně v těchto dobách se zrodilo přesvědčení, že řízení financí je královskou disciplínou pro řízení organizací a rozvahy a výsledovky samy od sebe generovaly pro manažery téměř příkazy, co dělat nebo nedělat.
Ze zkušeností s manažery 21. století jsme dospěli k jinému pohledu na řízení financí. Dnešní pracovní síla je vzdělaná a samostatná a záleží jí hodně na tom, aby bylo zjevné, že něco dokázala a ještě něco dokáže. K tomu ale potřebuje rozumná a šikovná měřítka, která pomáhají vyhodnotit, jaký smysl má (nebo nemá) to, co se v organizaci děje. Proto jsme pojali řízení financí spíše jako službu finančním i nefinančním manažerům, která jim pomůže vyhodnocovat, čeho organizace dosáhla, a plánovat, čeho by dosáhnout v budoucnosti měla. Čísla a peníze jako společný jmenovatel se hodí, nikdy však nenahradí ony skvělé a originální nápady, které musí manažeři při svém rozhodování vymýšlet.
Jan Werich se v některé ze svých improvizací vyjádřil o číslech zhruba takto: Peníze si vymysleli lidi, hlavně aby věděli, od kdy do kdy a co za to. Snažili jsme se dát nástrojům řízení financí trochu vznešenější a smysluplnější roli. Byli bychom rádi, kdyby manažerům pomohly jasněji pochopit, co se děje uvnitř i vně organizace a aby tak podpořily možnost se v manažerských týmech dohodnout na společných cílech i postupu, jak jich dosáhnout.
Držíme palce.