Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

V pořádku

Helena Rösslerová

„Studium rozhodně doporučuji, ale zájemci by měli vědět, že je opravdu náročné, a vytěžit z něj maximum, vyžaduje mnoho času i energie.“

Helena Rösslerová
absolventka MBA Action Learning 2011

Helena Rösslerová
Marketingová ředitelka ve společnosti Lundbeck Česká republika s.r.o.

Helena Rösslerová Helena Rösslerová Helena Rösslerová

Lundbeck je nadnárodní farmaceutická firma s centrálou v Dánsku a více než 5000 zaměstnanci působícími v bezmála 50 pobočkách na 5 kontinentech a, která se již bezmála 100 let specializuje na výzkum a vývoj nových léků pro léčbu poruch centrální nervové soustavy, především depresí, úzkostí, psychóz, Parkinsonovy a Alzheimerovy choroby.

Proč jsem si vybrala Action Learning MBA?

V době, kdy jsem zahajovala studium MBA na TC Business School, byly mé zkušenosti s managementem a vedením lidí omezené, jelikož celá má dosavadní kariéra byla úzce spjata s farmacií. Někdy v roce 2005 jsem si po bezmála deseti letech na pozici produktové manažerky začala uvědomovat potřebu dalšího profesního růstu. Jelikož jsem měla nejen dlouholeté zkušenosti, ale i vřelý vztah k marketingu, začala jsem usilovat o pozici marketingového manažera v naší firmě.

Marketing je velmi komplexní a mocný nástroj, ale z mých předchozích zkušeností jsem věděla, že je často podceňován a jeho potenciál se nevyužívá naplno. Proto jsem se rozhodla dále se vzdělávat, ale dílčí kurzy o marketingu a strategii mě neuspokojovaly. Měly pro mě minimální přínos, byly spíše takovým shrnutím pro začátečníky, ale člověk, který se chtěl dostat více k jádru věci, se na nich mnoho nového nenaučil. Dospěla jsem k závěru, že potřebuji pořádné vzdělání.

Možnost studovat jsem si ale musela tvrdě vybojovat. „Otravovala“ jsem šéfa tak dlouho, až se rozhodl mě vyzkoušet. Dával mi různé úkoly a sledoval, jak se s nimi poperu. Postupem času jsem začala cítit, že mám jeho důvěru, neboť mi svěřoval čím dál tím odpovědnější práci. Na konci roku 2007 jsem požádala o vyslání na MBA. Má žádost vyslyšena a na jaře 2008 jsem, jako vůbec první zaměstnanec české pobočky, do MBA nastoupila.

Action Learning MBA u TC Business School jsem si vybrala na základě návštěvy ukázkové lekce, ze které jsem si odnesla velmi dobré až báječné dojmy. Dalším plusem TCBS bylo studium v češtině, což se později ukázalo jako velká výhoda, neboť, jak říkali lektoři, lidé se těžko domluví česky, natožpak anglicky.

 

Co mi studium přineslo a proč ho doporučuji?

Jelikož jsem do studia nevstupovala jako praxí kovaný manažer, bylo prvním velkým přínosem studia potvrzení, že mé názory a pohledy na management v základu ladí s tím, co slyším od lektorů i dalších manažerů ve skupině. Získala jsem mnohem větší sebevědomí. Do té doby jsem často měla pocit, že mé názory nejsou dostatečně dobré, protože jsem díky nedostatku zkušeností, nedokázala reagovat na kritiku.

Dále pro mě bylo velmi důležité, že na rozdíl od dosud navštívených manažerských kurzů, jsou lektoři TCBS zkušení praktici, kteří rozumí tomu, co učí, a že je na nich vidět ohromné množství znalostí. Jinými slovy, byli pro mě lidmi, od kterých jsem se chtěla učit.

Jsem tak trochu workholik, baví mě věci pořádně a do hloubky, ale současně jsem ráda, když to „odsejpá“. Velmi mi proto vyhovovalo, že výuka měla svižné tempo, byli jsme doslova v neustálém poklusu. Ačkoli kurzy probíhaly od rána až do pozdních večerních hodin a jen s kratičkými přestávkami, jejich obsah byl natolik strhující, že dokázaly udržet mou pozornost a každý studijní den jsem končila nabitá energií.

Studium jsem nevnímala jen jako přípravu na pozici marketingové manažerky. Cítila jsem, že ne se vším, co se ve firmě i mé práci děje, si vím rady. Měla jsem problémy v týmové spolupráci, nevěděla jsem si rady s konflikty, vnímala jsem rezervy v komunikaci. Chtěla jsem se zažitými stereotypy něco dělat, ale nevěděla, jak na to. I v tomto ohledu studium Action Learning MBA u TC Business School mé očekávání naplnilo.

Při studiu jsem realizovala množství projektů, do kterých bylo vždy nutno vtáhnout i ostatní. S každým dalším projektem jsem na sobě pozorovala posun. A co bylo lepší, vnímali ho i mí kolegové. Tím se mi splnilo to, co jsem od studia očekávala: zdravý a cílený růst mých dovedností. Naučila jsem se dívat na věci s nadhledem, hledat skutečné příčiny problémů, odlišovat činnosti od cílů a účelů, neztrácet čas s nepodstatnými detaily a domýšlet vše do důsledků.

Studium mě také naučilo šikovně používat literaturu. Přestala jsem se trápit tím, že nestíhám knihy číst od začátku do konce. Naučila jsem se vybírat pouze ty informace, které se týkají mého problému, důkladně je analyzovat, ptát se na názor kolegů ve firmě i mimo ni. A pak z to poskládat vlastní řešení, které pro mě má smysl a které je pevně ukotveno v realitě, protože ty knížky stárnou a život se pořád vyvíjí.

Co jsem díky studiu dokázala a jak to změnilo naši firmu?

Za necelý rok od zahájení studia, tedy ještě v jeho průběhu, jsem byla povýšena do pozice marketingové manažerky. Jako jediná žena ve vrcholovém managementu, navíc bez výraznějších manažerských zkušeností, jsem to zpočátku neměla úplně jednoduché. Ale jak jsem studovala, postupně jsem si budovala silnější pozici, kolegové mě začali více respektovat a vnímat jako partnera.

Všechny ALP projekty, které jsem v rámci studia zpracovala, se v naší firmě zrealizovaly, byť některé ne v plném rozsahu. Nejvýraznějším úspěchem byl ALP zaměřený na marketing. Měli jsme informaci, že na český trh vstoupí levná kopie přímo konkurující našemu léku. Opatření, která jsem navrhla, fungují, protože i po 4 letech od příchodu konkurence, je náš lék stále jedničkou na trhu. Dále byl ve firmě zaveden i můj ALP projekt zaměřený na ekonomiku a finance, který výrazně zjednodušil manažerského účetnictví.

Studium mě naučilo k jakémukoli problému přistupovat jako k projektu a nyní jsem schopna uřídit více věcí. Nedotýká se mě to, co mi dříve vadilo, více chápu ostatní a místo toho, abych jim říkala, že to dělají špatně, přemýšlím o tom, jak bych se já mohla chovat jinak. Také vidím a zkouším více alternativ řešení než dříve.

Po absolvování Action Learning MBA jsem prošla několika dílčími kurzy, ale po tom, co znám z TC Business School, mi přišly povrchní a nic moc mi nedaly. Inspiraci čerpám z knih, které TC Business School vydává. Jsem vděčná, že je mám a všem manažerům je vřele doporučuji k přečtení. Na studium do TBCS jsem vyslala další dva zaměstnance.

Studium na TC Business School rozhodně doporučuji, ale zájemci by měli dopředu počítat s tím, že je opravdu náročné, vyžaduje velké osobní nasazení, a pokud z něj chtějí vytěžit maximum, musí být připraveni do něj muset investovat mnoho svého času i energie.

 

 

Kontaktní formulář

Máte zájem o studium, nebo se jen potřebujete na něco zeptat? Vyplňte formulář níže a my se vám rádi ozveme.

Položky označené hvězdičkou * jsou povinné.

MENU
int(12)