Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

V pořádku

„Studium mi dalo to, co jsem od něj očekával. Restart, šanci zastavit se a začít jako manažer fungovat jinak.“

Petr Hlaveš, absolvent MBA Action Learning 2008

Petr Hlaveš
Business Development Manager ve společnosti SAZKA, a.s

Proč jsem si vybral Action Learning MBA?

Po více než 10 letech na vyšších manažerských postech jsem cítil potřebu jakéhosi manažerského restartu. Jelikož jsem spoustu věcí dělal spíše intuitivně, chtěl jsem svou praxi více podložit ověřenou manažerskou teorií a získat nový pohled na management. Prostě se zastavit, porozhlédnout a někam dále se jako manažer posunout.

Do té doby jsem absolvoval desítky různých školení a rozvojových programů, ale vždy jsem měl pocit, že jsou určeny spíše pro nižší a střední management. Pro mne to byly jen dobré základy. Mé zkušenosti s manažerským vzděláváním byly natolik bohaté, že jsem byl v T-Mobile, kde jsem tehdy v době studia pracoval, pověřen přípravou interní manažerské akademie pro rozvoj středního managementu.

Přesto jsem se chtěl naučit něco víc, něco, co se ve školách běžně neučí. Chtěl jsem studium, které bude nástavbou k absolvovaným kurzům a dostatečně prověřeno praxí, ideálně tedy se zahraničím know-how. Pro studium na TC Business School jsem se rozhodl na základě doporučení několika manažerů v mém okolí, kteří jím prošli a velmi ho chválili.

 

Co mi studium přineslo a proč ho doporučuji?

Počáteční dojmy ze studia byly příjemně rozpačité. První třídenní blok potvrdil, že reference nelhaly, ale velmi mě překvapilo, jak velká aktivita se od nás, studentů, od samotného začátku studia vyžaduje. Na tak intenzivní zapojení jsem nebyl připraven, protože na většině kurzů, když to hodně přeženu, si to můžete jednoduše odsedět a sem tam si něco poznamenat. Přístup lektorů TC Business School byl jiný a dal by se shrnout: „Hele, my vám to ukážeme, ale je to vesměs na vás, zkuste sami sebe někam posunout“. Nechci použít slovo šok, ale změna to byla velká a po dosavadních zkušenostech více než vítaná.

Přínosy studia se dostavily velmi rychle. Že se něco děje, jsem začal pociťovat již po několika prvních studijních sezeních. Potřeboval jsem tehdy vyřešit nějaký drobný problém ve svém oddělení. Rozhodl jsem se vyzkoušet scénář, který jsme rozebírali při studiu. Ačkoli v základu bylo jedinou „novinkou“, že jsem k problému přistupoval jinak než obvykle a začal s lidmi více komunikovat, vyvolalo to překvapené reakce podřízených. Co však bylo důležitější, vzniklo i originální řešení daného problému.

Složení naší studijní skupiny bylo velmi rozmanité. Potkal jsem se s lidmi, kteří pracovali ve zcela odlišných odvětvích. Díky tomu jsem si odnesl nejen množství dobré zpětné vazby, ale i informací z byznysu. Délka studia navíc zaručila, že jsem se s ostatními manažery velmi dobře poznal. Dodnes spolu udržujeme kontakt, čas od času se stýkáme, se dvěma kolegy jsem dokonce udělal i nějaký byznys. Vyhovoval mi i přístup lektorů, kteří se nám vždy snažili pomoci v našem úsilí někam se posunout, nikoli prázdnými frázemi, ale poučujícím stylem vedení.

Co jsem díky studiu dokázal a jak to změnilo naši firmu?

Studium mi dalo to, co jsem hledal. Restart, šanci zastavit se a začít jako manažer fungovat jinak. Poznal jsem, jakým způsobem se člověk učí a rozvíjí, což mi pomáhá dále rozvíjet i sám sebe. Velice rychle jsem změnil pohled na lidi, což ve mně zůstalo dodneška. Nevnímám zaměstnance jen jako někoho, jehož pracovní čas si kupuji, ale jako někoho, kdo mi při správném vedení může pomoci dosáhnout vlastních cílů a ovlivňovat věci.

Studium Action Learning MBA je velmi náročné na čas. Tuto nevýhodu však dostatečně kompenzovala skutečnost, že jsem se po drtivou většinu studia zabýval řešením problémů ze své každodenní manažerské praxe. Zpracoval jsem několik ALP projektů, z nichž většina našla uplatnění i v praxi. Konkrétně jsme ve firmě změnili systém rozvoje středního managementu nebo provozní vedení značkových prodejen. Můj studijní projekt v oblasti marketingu se stal základem pro celorepublikovou kampaň propagující dotovaný hardware pro datové přenosy.

I podstata mé práce doznala díky studiu Action Learning MBA změn. Více rozmlouvám, naslouchám, ptám se na názory ostatních, zjišťuji si další informace nezbytné pro lepší náhled na danou problematiku. Sice je to pomalejší než intuitivní rozhodování od stolu, ale výsledky mě přesvědčují, že to stojí za to.

Do studia Action Learning MBA jsem nešel s tím, abych vyřešil nějaký konkrétní problém. Hledal jsem cestu, jak se dlouhodobě rozvíjet. Chtěl jsem změnit styl řízení a vedení lidí, chtěl jsem hlouběji pochopit, co vše se skrývá pod pojmem management. Studium na TC Business School mé očekávání naplnilo. A v neposlední řadě jsem přesvědčen, že investice do mého studia se mnohonásobně vrátila i mé firmě.


 

Kontaktní formulář

Máte zájem o studium, nebo se jen potřebujete na něco zeptat? Vyplňte formulář níže a my se vám rádi ozveme.

Položky označené hvězdičkou * jsou povinné.

MENU
int(12)