Nechte vyrůst sebe i firmu

Manažer 21

Role manažera sa v 21. století plném neočekávaných a dramatických změn posunula. Přehledný svět, kde kdysi hrdinný manažer svým lidem předeslal geniální strategii a pak zvítězil, prostě zmizel.

Poslání manažera

Dnes má manažer zcela jiné poslání: především musí vytvořit a udržovat velmi silný a odhodlaný tým lidí, který sám dokáže vytvářet a naplňovat společné vize – ale současně je dokáže opravovat a aktualizovat.

Záhady managementu - detektivky pro každý den

Život manažera 21. století v něčem připomíná detektivní práci. Vedení lidí a strategie v nejistých dobách přináší nové a nové složité případy, které je potřeba řešit. Napište i vy v spolupráci s námi vlastní sérii detektivek a vyřešte své případy podobně jako řada našich absolventů.

Začnětě s námi psát svou vlastní detektivku

Případ 1: Máte pocit, že firma stojí jenom na vás?

Někdy se tak věci zkrátka vyvinou. Brodíte se proti proudu, na zádech pořádný batoh úkolů a široko daleko nikde nikdo. Nebo naopak je kolem vás lidí spousta a všichni chodí za vámi, abyste poradil, vyřešil, udělal… Docela dobře rozumíme, že chcete napnout všechny síly a firmu popostrčit zase kus dopředu. Ale upřímně: Jak moc jste zároveň naštvaní nebo zklamaní, že všechno zůstává jen na vás?

Podobnou situaci zažily stovky lidí snažících se zlepšovat své firmy.  Stejně jako Petr Kubíček, manažer a spolumajitel firmy Kubíček Factory. Přečtěte si Petrův příběh, jak se pere se svým individuálním hrdinstvím.

Případ 2: Chybí vám ve firmě lidé?

Nebo lépe – chybí vám správní lidé? Protože to, co slýcháme od majitelů firem, manažerů a třeba i projekťáků není, že potřebují jakékoli lidi. Potřebují lidi kompetentní, lidi s chutí podnikat změny, lidi spolehlivé, připravené spolupracovat a ochotné převzít zodpovědnost za výsledek.

A takových, řekněme si upřímně, je na trhu pracovních sil jako šafránu.

Sami ale víte, že jen s nimi můžete firmu posouvat dopředu. Tak, abyste dokázali reagovat na změny a rozvíjet své plány. Stejně jako třeba Přemysl Špalek z Cestovní kanceláře Alpina, ve které řešili podobný problém.

Případ 3: Rozvíjet sebe? Nebo firmu?

Taky vnímáte to dilema? Svět se mění, trhy uhánějí ostošest, jako manažer se tedy učit potřebujete neustále. Věnujete čtení, kurzům, studiu tuny energie, trávíte u toho spoustu času – a mezitím práce na rozvoji firmy stojí. Ale skutečně stát musí? Nevytvořili jsme si v hlavě falešné dilema tím, že my sami jsme si mezi vzdělávání a pracovní výkon postavili pomyslný vysoký plot, přes který praxe a učení se nekomunikují?

Mnoho manažerů nám řeklo, že své vlastní vzdělávání a rozvoj vnímá úplně odděleně od vlastní práce na rozvoji firmy. Je to škoda, protože mnoho jiných manažerů si své falešné dilema rozbouralo a svůj vlastní rozvoj používá pro rozvoj firmy a vice versa. Jako například Helena Rösslerová, ředitelka Lundbeck Česká republika s.r.o.