Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

V pořádku

Originální metoda výuky:
Action Learning

Action Learning: Nejúspornější a nejúčinnější nástroj řešení problémů

Action Learning Action Learning se v současnosti prosazuje jako jeden z nejúčinnějších a z hlediska nákladů nejúspornějších nástrojů řešení problémů, rozvoje manažerských a vůdčích schopností, budování týmů a transformování organizací. Ohromný potenciál Action Learning spočívá v tom, že všech popsaných cílů dosahuje současně.

Učení nemůže být odděleno od praxe. Výuka je efektivnější, dokážeme-li ji aplikovat na konkrétní (nejlépe vlastní) situaci.

Metoda Action Learning, kterou lektoři a studenti TC Business School pracují, přináší výsledky rychle a navíc dlouhodobě. Na rozdíl od akademického způsobu vzdělávání totiž vyvolává chuť proniknout k podstatě problému a vrhnout se na jeho řešení.

Proč metoda funguje?

Action Learning vs. akademické vzdělávání

Action Learning využívá cyklické učení se. Na získání nových zkušeností (AKCE) navazuje potřeba je nahlédnout zblízka a důkladně promyslet (PŘEZKOUMÁNÍ). Následuje formování obecných závěrů postavené na předchozích zkušenostech a jejich porovnávání s teorií (UČENÍ). Dalším krokem je samozřejmě praktické odzkoušení (POUŽITÍ). Přirozeně vede k získání nových zkušeností, jejich přezkoumání…

Díky Action Learning se studenti učí neustále klást otázky a přehodnocovat nově nabyté poznatky. Tato metoda pomáhá manažerům pružně a efektivně reagovat na změny okolního světa. A to v týmu: úkol, který se jednotlivci zdá neřešitelný, vnímá kolektiv jako výzvu. Všichni se učí z vlastních chyb i úspěchů.

Čím je metoda jiná?

ACTION LEARNING AKADEMICKÉ VZDĚLÁVÁNÍ
Klade otázky. Odpovědi hledají studenti společně s lektory. Klade otázky. Odpovědi oznamují učitelé.
Studenti pracují v týmech. Studenti získávají informace individuálně.
Rozvíjí tvořivost a nutí přemýšlet v širších souvislostech. Podporuje úzkokontextové vnímání reality.
Zkušenosti a znalosti lze prakticky a velmi rychle aplikovat v praxi. Vědomosti je potřeba dlouhodobě, opakovaně ověřovat a pak teprve prakticky využít. Ne vždy se pro to naskytne příležitost.
Cílem je schopnost studenta použít nabyté poznatky při řešení reálných situací s měřitelnými přínosy. Cílem je složit zkoušku prokazující schopnost zopakovat teorii.
Výsledkem je studentovo pochopení sousloví „naučil jsem se“. Výsledkem je studentovo složení písemné, ústní nebo jiné formální zkoušky.


Pro koho je metoda vhodná?

Ohromný potenciál a univerzální uplatnění metody Action Learning využívají velké nadnárodní společnosti i malé firmy s několika zaměstnanci. Cyklické „učení se“ pomáhá dosáhnout stanovených cílů.

Action Learning se čím dál víc prosazuje jako rychlý, účinný a úsporný nástroj řešení problémů i rozvoje manažerských a vůdčích schopností, budování týmů a transformování organizací.

Helena Langšádlová

„Metoda Action Learning je efektivní cestou k dosahování vytyčených cílů, na níž se obohacujeme i o zkušenosti druhých. Tato cesta nám současně přináší poučení a připravuje nás na naše další cesty.“

Další reference

Helena Langšádlová, poslankyně Parlamentu ČR

„Metoda Action Learning je efektivní cestou k dosahování vytyčených cílů, na níž se obohacujeme i o zkušenosti druhých. Tato cesta nám současně přináší poučení a připravuje nás na naše další cesty.“

Helena Langšádlová

Helena Langšádlová, poslankyně Parlamentu ČR

 

Jaká je historie metody?

Historie Action Learning

Duchovním otcem a průkopníkem metody Action Learning je světově uznávaný anglický manažer a univerzitní profesor Reginald William Revans (1907-2003). S do té doby převratnou myšlenkou, že úspěšná organizace se musí neustále učit, přišel v 50. letech minulého století.

R. W. Revans zjistil, že lidé se mnohem snáze, rychleji i trvaleji učí sdílením vlastních chyb. Mnohem více než vstřebáváním teoretických znalostí. Metodu, kterou pojmenoval Action Learning, rozvíjel a propagoval po celý život.

Stojí za připomenutí: Výzkumy ukazují, že lidé si většinou zapamatují 10 % z toho, co si přečtou, 20 % z toho, co slyší, 30 % z toho, co vidí, 70 % z toho, co řeknou, a 90 % z toho, co dělají.

Organizace mohou prosperovat jen tehdy, když se rychlost jejich učení rovná nebo je vyšší než rychlost změn. – Reginald William Revans


Kontaktní formulář

Máte zájem o studium, nebo se jen potřebujete na něco zeptat? Vyplňte formulář níže a my se vám rádi ozveme.

Položky označené hvězdičkou * jsou povinné.

V souladu se zákonem o některých službách informační společnosti č. 480/2004 Sb. souhlasím s využitím mého výše uvedeného elektronického kontaktu (e-mail) TC Business School, k zasílání obchodních sdělení a informací souvisejících se studiem, programy a jinými poskytovanými službami a to i v případě, že se nestanu studentem, nebo i po ukončení studia. Souhlas s využitím mého elektronického kontaktu (e-mail) uděluji ode dne potvrzení tohoto prohlášení až do jeho odvolání. Více na stránce ZOOU.

MENU
int(0)