Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

V pořádku

 

Action Learning: vzdělávání a praxi nelze oddělit

Organizace mohou prosperovat jen tehdy, když se rychlost jejich učení rovná nebo je vyšší než rychlost změn. Reginald William Revans, duchovní otec Action Learning

Action Learning Action Learning se v současnosti prosazuje jako jeden z nejúčinnějších a z hlediska nákladů nejúspornějších nástrojů řešení problémů, rozvoje manažerských a vůdčích schopností, budování týmů a transformování organizací. Ohromný potenciál Action Learning spočívá v tom, že všech popsaných cílů dosahuje současně.

Úkol, který jednotlivec považuje za neřešitelný, tým většinou přijímá jako výzvu a s chutí se vrhne do jeho řešení. Silná motivace vyplývá ze snahy dosáhnout náročného cíle za použití vlastních zkušeností a myšlenek v procesu neustálého učení se.

Co je to Action Learning

Při Action Learning malá skupina zainteresovaných jednotlivců samostatně řeší závažné a zdánlivě neřešitelné problémy vlastní organizace neustálým cyklickým učením se z vlastních chyb i úspěchů skupiny i jednotlivých členů. Díky univerzálním principům je Action Learning vhodný nejen pro velké nadnárodní společnosti, ale i pro malé firmy s několika zaměstnanci.

Helena Langšádlová

„Metoda Action Learning je efektivní cestou k dosahování vytyčených cílů, na níž se obohacujeme i o zkušenosti druhých. Tato cesta nám současně přináší poučení a připravuje nás na naše další cesty.“

Další reference

Helena Langšádlová, poslankyně Parlamentu ČR

 

Historie Action Learning

Historie Action Learning Duchovním otcem a průkopníkem Action Learning je Reginald William Revans (1907 – 2003), anglický manažer a univerzitní profesor, který v 50. letech 20. století přišel s myšlenkou, že úspěšná organizace se musí učit. Revans jako ryzí pragmatik zjistil, že lidé se mnohem snáze, rychleji i trvaleji učí sdílením vlastních chyb spíše než vstřebáváním teoretických znalostí a přijímáním „hotových“ řešení, čímž položil základy metody Action Learning, kterou po zbytek svého života rozvíjel a neúnavně propagoval.

Výzkumy ukazují, že lidé si většinou zapamatují 10 % z toho, co si přečtou, 20 % z toho, co slyší, 30 % z toho, co vidí, 70 % z toho, co řeknou, a 90 % z toho, co dělají.

Action Learning vs. Akademické vzdělávání

Action Learning vs. akademické vzdělávání Action Learning a akademické vzdělávání jsou v přímém protikladu. Základní rozdíl spočívá v přístupu k pojmu „učení se“. Cílem akademického studia je zkouška, na které student prokáže, že umí zopakovat teorii. Při Action Learning se za důkaz učení se považuje situace, kdy jste schopni nově nabyté poznatky použít v praxi k řešení reálné situace s měřitelnými přínosy. Oproti tradiční výuce, zaměřené na prezentaci vědomostí a dovedností, se Action Learning soustředí na realizaci projektů a zkoumáním jejich výsledků hledá zlepšení.

Alena Lomičová

„Pokud se jednou vydáte po cestě Action Learning, připravte se na nenápadnou revoluci nejen ve vašich manažerských postojích, ale i ve vašem osobním životě.“

Další reference

Alena Lomičová, General Manager, Garp Cz s.r.o.


 

Máte zájem o Action Learning?

Kontaktujte nás

Nebo se podívejte na nabídku manažerského vzdělávání.

Kontaktní informace

Management TC s.r.o.
Na zátorce 4
160 00 Praha 6
Zobrazit na Google Maps

(+420) 257 532 356 info@tcbs.cz



Kontaktní formulář

Máte zájem o studium, nebo se jen potřebujete na něco zeptat? Vyplňte formulář níže a my se vám rádi ozveme.

Položky označené hvězdičkou * jsou povinné.

MENU
int(12)