Kurzy TC Business School
Místo, kde můžete opravit firmu
Nabídka našich jednodenních kurzů
Kurzy probíhají v rámci reálních studijních programů (GMP)
Marketing: Rozumíte svým zakazníkům?
Máte odvahu hledat, proč vaše marketingové aktivity nepřináší firmě kýžené ovoce?
Na kurzu pochopíte marketingovou strategii a získané poznatky uplatníte ke zlepšení marketingu ve firmě.
Co si z kurzu odnesete?
- K čemu je marketing - Čeho lze marketingem dosáhnout? Jaký přístup k marketingu zvolit? Na jakém trhu vlastně působíme (B2B, B2C a jiné trhy)?
- Marketingový proces, kultura a lidé ve firmě - Jak vlastně marketing ve firmě probíhá? Kdo ho ve firmě dělá a koho se týká? A jak ho lidé ve firmě vnímají?
- Marketingové koncepce - Jak se stavíme k trhu? Chceme se zákazníkům natlačit? Nebo začneme od jeho potřeb?
- Strategický marketing - Konkurenční výhoda, segmentace, targeting, pozicování a značka
- Taktický marketing - Produkt, cena, prostor, marketingová komunikace a také jiné modely taktického marketingu
Strategie v nejistých dobách
Jak zajistit dlouhodobou existenci firmy v jejím prostředí? Strategií. A patrně to vždy bude v tom nejlepším slova smyslu dobrodružným bojem o život. Den plný úvah, naučení i směru řešení v oblasti strategie společně naplníme obsahem ve třech hlavních balících:
- Prostředí firmy, příležitosti a potřeba najít svou vlastní konkurenční výhodu
- Strategický proces, jeho různé modely a nástroje - jak do strategie natáhnout lidi ve firmě
- Vztah strategie a firemní kultury - podporují se navzájem nebo si vzájemně kladou stolky?
Finance: K čemu jsou manažerům čísla?
Odkud se berou a co vlastně znamenají? Samy o sobě jsou smysluprázdná, význam jim dává jenom jejich interpretace manažery, kteří je sami mohou ovlivnit.
Program workshopu:
- Smysl řízení financí - Jsou finance ultimátním cílem podnikání?
- Základní finanční principy - Na co se zaměřit, aby organizace měla zdravé a udržitelné finance?
- Principy účetnictví - K čemu slouží účetnictví? A proč jsou účetní tak trochu "divní"?
- Finanční výkazy a finanční analýza - Jak poznat, zda se firmě daří?
- Financování a platební schopnost - Kde vzít peníze na rozvoj (nebo alespoň na přežití)?
- Kalkulace nákladů - Jak spočítat náklady, aby firma na zakázkách dostatečně vydělala?
- Plánování, rozpočtování a controlling - Jak naplánovat a řídit postup k firemním cílům?
- Investice - Jak zjistit, zda se investice dlouhodobě vyplatí?
Kultura organizace je cestou ke strategii
Kultura je pramenem strategických výhod i překážek rozvoje organizací. Někteří manažeři se pokouší kulturu ignorovat jako něco nehmotného, nepopsatelného nebo neuchopitelného, nakonec je však stejně dožene - jak totiž prý kdysi řekl Peter Drucker: „Kultura sežere strategii klidně i k snídani (Culture eats strategy for breakfast)“
Na kurzu se vybavíme nástroji, které pomohou kulturu popsat, odhadnout její vhodnost vůči strategii, a rozhodnout, kam kulturu organizace dál směrovat.
Program workshopu:
- Co je kultura?
- Vlivy na kulturu - kultury jiných skupin (národů)
- Kultura organizace - ovlivňující faktory, vztah mezi kulturou a strategií...
- Změny kultury a řízení procesu změny
Tajemství spolupráce v týmech I.
Zdá se, že ve většině případů manažer potřebuje, aby se ostatní lidé (podřízení, kolegové či nadřízení) v organizaci chtěli nechat ovlivnit, aby vyšli jeho ovlivňování vstříc, aby měli vůli s ním spolupracovat. Je samozřejmě také možné ovlivňovat lidi kolem sebe příkazy, zákazy či kontrolou. V současné době však tento způsob ovlivňování ztrácí účinnost. Samostatný a vzdělaný člověk si nerad nechá poroučet.
I proto se zdá, že nejdůležitějším úkolem manažera bude najít vhodné způsoby spolupráce s ostatními. A právě k tomu budou – jak manažer, tak i jeho lidé – potřebovat širokou paletu interpersonálních dovedností.
V jednom dnu se tak podíváme na zoubek čtyřem interpersonálním dovednostem, které naši studenti-manažeři považují za klíčové pro úspěšné vedení lidí:
- Naslouchání - základ všech ostatních interpersonálních dovedností
- Stanovování cílů - jak ovlivnit lidi, aby sami pochopili, proč a kam chtějí dojít (a neminuli přitom ze zřetele cíle společné)
- Zpětná vazba - nástroj učení a koordinace v organizaci
- Delegování - jak vychovat tým manažersky alespoň stejně kompetentních spolupracovníků, kteří jsou srozuměni s tím, že se musí věnovat úkolům spojeným s vedením organizace

Naším klíčovým potenciálem se stává schopnost adaptace a ta může být stěží opřena o technické dovednosti.
Tajemství spolupráce v týmech II.
Všechny individuální interpersonální dovednosti je potřeba využívat i při práci ve skupinách, avšak skupinová práce navíc vyžaduje další nástroje k tomu, aby lidé ve skupinách či týmech pracovali efektivně. Při spolupráci ve skupinách působí totiž navíc tzv. skupinové mechanismy – jakési zákonitosti rozložení vlivu a energie, které se v jednání dvou jedinců nemohou objevit. Tento den společně naplníme úvahami, jak se tyto skupinové mechanismy projevují a jak je ovlivnit, aby společná práce přinesla potřebné výsledky. Na cestu si vezmeme zase čtyři dovednosti, které naši studenti-manažeři používají vlastně každodenně:
- Vedení porad a schůzek - někdy je lidé považují za přehlídku ztraceného času, dobře vedené porady jsou však nezbytné pro účinné organizování lidí a úkolů v organizaci
- Zvládání konfliktů - konflikty jsou neoblíbené, nevyhnutelné a zároveň prospěšné, vždyť jak by se jinak na stůl dostaly různé myšlenky a nápady
- Vyjednávání - umožňuje překlenout rozdíly, udržet vzájemnou interakci ve věcné rovině a nenechat původní plodný konflikt různých názorů eskalovat do neproduktivních fází
- Týmy a vedení týmů - V současnosti potřebujeme týmy ke zvládnutí obsahově složitých úkolů a k pochopení širokých a spletitých souvislostí, v nichž se budou realizovat.
Organizační struktura: Spojovat, či rozdělovat?
Velké množství lidských činností probíhá nikoli na úrovni jednotlivce, ale v různě velkých společenstvích lidí (na poli managementu jim obvykle říkáme firmy nebo organizace). Všechna tato společenství se nějak potřebují zorganizovat, mimo jiné už jen z toho nejprostšího důvodu, aby si lidé jeden druhému zkrátka vzájemně nepadali pod nohy.
Program workshopu:
- K čemu organizace potřebuje specifické uspořádání? – souvislosti se strategií
- Základní princip: Spojovat či rozdělovat? – souvislosti s kulturou
- Různé modely organizačního uspořádání - Z jakých základních modelů organizování lze vybírat? Struktury hierarchické, projektové, procesní, jednoduché, volné…
- Jaké vlivy a prvky zvážit při návrhu organizační struktury – Podle čeho, z čeho a jak poskládat organizační strukturu
- Organizační uspořádání a řízení provozu – Procesní řízení?Projektové řízení? Nebo nějak úplně jinak?
Jeden den, ve kterém společně prozkoumáme pole organizačních struktur v celku, který pravděpodobně jinde nenajdete. Jeden den, který vám umožní firemní strukturu promyslet v souvislostech a nastartuje její případnou změnu tak, aby lépe podpořila vaší konkurenceschopnost.



