B2B marketing - Na co se zaměřit, když je vaším zákazníkem firma

Honza Bloudek Google+ Zpět do kategorie Marketing

19.06.2011 0 komentářů

Pokud mezi vaše důležité zákazníky patří firmy, vyplatí se používat pro ně v marketingu jiné postupy, než se používají pro marketing zaměřený na spotřebitele. Přestože velká část firem, které působí na trhu, pracuje především pro další firmy, marketingové postupy jsou v této oblasti mnohem méně známé a propracované.

Seriál nejen pro manažer/ky - ONLINE a ZDARMA!

PROČ BYSTE MĚLI SERIÁLU VĚNOVAT ČAS?

  • Během několika dnů se vám otevře nový pohled na vedení týmů a firem.
  • Nečeká vás žádné akademické teoretizování. Ukážeme vám, jak rozpoznat manažerské problémy a jak postupovat při jejich zvládání.
  • Pochopíte, proč se některé potíže stále opakují a jak tomu předcházet.
  • Uvědomíte si, že zásadní rozdíl mezi skutečným úspěchem firmy a jejím pouhým přežíváním nejčastěji tkví jinde než v geniálních nápadech jednotlivce.
  • Přečtete si reálné příběhy podnikatelů a majitelů firem.
  • Díky novým poznatkům můžete zvednout hlavu z každodenní operativy, získáte nadhled pro přemýšlení o dalším rozvoji firmy a prostoru pro rodinu a koníčky.

>> PŘIHLASTE SE ZDE <<

Často se setkávám s tím, že firmy uvažují o svém marketingu podle všeobecných pouček, které platí pro běžné spotřebitele a nepracují příliš s rozdíly mezi chováním firem a jednotlivců. Pro marketingové úvahy je užitečné rozdělit si zákazníky do dvou skupin - na jednotlivé spotřebitele (neboli B2C - zkratka Business to Consumer) a firemní zákazníky (B2B - Business to Business).

V čem jsou hlavní odlišnosti firemních - B2B zákazníků?

  • Zákazníci B2B nakupují proto, aby mohli sami něco nabízet a prodávat se ziskem. Rozhodují se tak, aby vydělali. Zákazníci B2C nakupují pro svoji osobní potřebu, zisk pro ně není hlavním motivem.
  • Poptávku v B2B nelze příliš ovlivnit marketingovými akcemi nebo slevami. Poptávka závisí na tom, kolik má B2B zákazník svých zakázek - podle nich se rozhoduje, kolik materiálu nebo služeb potřebuje.
  • Zákazníci B2B se rozhodují více racionálně, strukturovaně a hlavně - rozhodování se účastní více lidí.

B2B a B2C

U B2B zákazníků je nejdůležitější poznat jejich rozhodovací proces - kdo všechno ho ovlivňuje a co je pro jednotlivé rozhodovatele důležité. Nejúčinnějším marketingovým nástrojem je zde navázání dlouhodobých osobních vztahů.


Články weblogu na podobná témata:

 

Workshop: Agilní firma, aneb snazší cesta....

Svět se strašně rychle a hlavně nepředvídatelně mění. Včerejší jistoty v průběhu noci dávno roztály a ráno se vynořují nové příležitosti i hrozby. Přijďte 24. června 2020 od 9h na WORKSHOP do hotelu Modrá Růže na Praze 1 (metro Můstek) a připravte firmu i sebe na zvraty v chaotickém prostředí. Firmy v něm potřebují...zde

 



Zajímá nás Váš názor

RSS kanál komentářů k tomuto článku


Přihlášení k odběru zpravodaje

Přihlašte se k odběru zpravodaje a my vám budeme pravidelně posílat shrnutí nových příspěvků z weblogu na váš email

V souladu se zákonem o některých službách informační společnosti č. 480/2004 Sb. souhlasím s využitím mého výše uvedeného elektronického kontaktu (e-mail) TC Business School, k zasílání obchodních sdělení a informací souvisejících se studiem, programy a jinými poskytovanými službami a to i v případě, že se nestanu studentem, nebo i po ukončení studia. Souhlas s využitím mého elektronického kontaktu (e-mail) uděluji ode dne potvrzení tohoto prohlášení až do jeho odvolání. Více na stránce ZOOU.