Cíle mají být chytré (SMART) - R

Michal Henych Zpět do kategorie Procesy a organizační struktura

18.03.2012 0 komentářů

SMART – neboli chytré cíle. Nebo chytře stanovené cíle? To je asi jedno. Každopádně každé z písmen této zkratky má ještě svůj další význam…a ne jeden. V dnešním pokračování miniseriálu se tedy podíváme na předposlední písmeno – R a jeho možné interpretace významu.

Seriál nejen pro manažer/ky - ONLINE a ZDARMA!

PROČ BYSTE MĚLI SERIÁLU VĚNOVAT ČAS?

  • Během několika dnů se vám otevře nový pohled na vedení týmů a firem.
  • Nečeká vás žádné akademické teoretizování. Ukážeme vám, jak rozpoznat manažerské problémy a jak postupovat při jejich zvládání.
  • Pochopíte, proč se některé potíže stále opakují a jak tomu předcházet.
  • Uvědomíte si, že zásadní rozdíl mezi skutečným úspěchem firmy a jejím pouhým přežíváním nejčastěji tkví jinde než v geniálních nápadech jednotlivce.
  • Přečtete si reálné příběhy podnikatelů a majitelů firem.
  • Díky novým poznatkům můžete zvednout hlavu z každodenní operativy, získáte nadhled pro přemýšlení o dalším rozvoji firmy a prostoru pro rodinu a koníčky.

>> PŘIHLASTE SE ZDE <<

Relevantní cíle (Relevant) - ve slovníku cizích slov najdete, že relevantní znamená „mající rozhodující význam". No sám jsem několikrát zažil, že se v projektu řešilo něco, co přímo neřešilo problém. Spíš se doufalo, že to problém vyřeší.

Jenže dobrá víra není zrovna to nejlepší, co pro uřízení projektu můžete potřebovat. Má-li být cíl relevantní, nutí vás to vlastně přemýšlet, zda je to co zamýšlíte udělat to nejpodstatnější, co musíte udělat. Složitá formulace? No tak jinak: lidé občas dělají to co chtějí (co je víc baví) a nepřemýšlejí, co skutečně udělat musí. A pak se diví... :).

Cíle SMART
Často se R spojuje i s realistickým cílem (Realistic), což už se ale překrývá s jedním z významů A (Achievable). Zajímavější je význam řešící dostatečné pokrytí všemi potřebnými zdroji (Resourced). Nejde jen o peníze, ale i o lidi a jejich čas a dostatečné znalosti (know-how). Zvláště na ty lidské zdroje se v mnoha projektech zapomíná. Často se opět jen věří, že budou mít na plnění cílů čas...

I další význam odkazující na výsledky (Results oriented, Result focused, ...) jsme tu již měli. Poslední význam R, který jsem našel je Rewarding - to slovo má v angličtině víc významů. Je to jednak odměna, ohodnocení, ale také odměna v širším slova smyslu. Tedy cíl přinášející uspokojení, naplnění, chcete-li motivující.


Články weblogu ze seriálu Stanovování cílů:

 

Workshop: Agilní firma, aneb snazší cesta....

Svět se strašně rychle a hlavně nepředvídatelně mění. Včerejší jistoty v průběhu noci dávno roztály a ráno se vynořují nové příležitosti i hrozby. Přijďte 24. června 2020 od 9h na WORKSHOP do hotelu Modrá Růže na Praze 1 (metro Můstek) a připravte firmu i sebe na zvraty v chaotickém prostředí. Firmy v něm potřebují...zde

 



Zajímá nás Váš názor

RSS kanál komentářů k tomuto článku


Přihlášení k odběru zpravodaje

Přihlašte se k odběru zpravodaje a my vám budeme pravidelně posílat shrnutí nových příspěvků z weblogu na váš email

V souladu se zákonem o některých službách informační společnosti č. 480/2004 Sb. souhlasím s využitím mého výše uvedeného elektronického kontaktu (e-mail) TC Business School, k zasílání obchodních sdělení a informací souvisejících se studiem, programy a jinými poskytovanými službami a to i v případě, že se nestanu studentem, nebo i po ukončení studia. Souhlas s využitím mého elektronického kontaktu (e-mail) uděluji ode dne potvrzení tohoto prohlášení až do jeho odvolání. Více na stránce ZOOU.