Cíle mají být chytré (SMART) - S

Michal Henych Zpět do kategorie Procesy a organizační struktura

02.02.2012 0 komentářů

V dalším díle seriálu se vrátíme k problematice určování cílů v managementu. Asi už jste slyšeli o tom, že cíle mají být SMART. Je to zkratka z anglických slov. Nicméně není úplně shoda kterých. Takže to rozebereme pěkně popořadě. Dnes se podíváme na první – písmeno S.

Seriál nejen pro manažer/ky - ONLINE a ZDARMA!

PROČ BYSTE MĚLI SERIÁLU VĚNOVAT ČAS?

  • Během několika dnů se vám otevře nový pohled na vedení týmů a firem.
  • Nečeká vás žádné akademické teoretizování. Ukážeme vám, jak rozpoznat manažerské problémy a jak postupovat při jejich zvládání.
  • Pochopíte, proč se některé potíže stále opakují a jak tomu předcházet.
  • Uvědomíte si, že zásadní rozdíl mezi skutečným úspěchem firmy a jejím pouhým přežíváním nejčastěji tkví jinde než v geniálních nápadech jednotlivce.
  • Přečtete si reálné příběhy podnikatelů a majitelů firem.
  • Díky novým poznatkům můžete zvednout hlavu z každodenní operativy, získáte nadhled pro přemýšlení o dalším rozvoji firmy a prostoru pro rodinu a koníčky.

>> PŘIHLASTE SE ZDE <<

V managementu není příliš věcí, které by byly jednoznačné. Vlastně si nevzpomínám na žádnou :). Když se bavíme o určování cílů, často se hovoří o chytrých cílech. Anglicky SMART opravdu znamená chytrý, ale pravý význam slova je ve významu jednotlivých písmen.

S jako Specific - cíle by tedy měly být konkrétní. Příkladem nekonkrétních cílů je např." zlepšíme komunikaci", nebo „zvýšíme efektivitu". Nekonkrétní cíl poznáte celkem jednoduše. Když ho řeknete ve skupině lidí, každý pravděpodobně vyrazí jiným směrem. Obou uvedených příkladů lze dosáhnout desítkami různých postupů.

S ale také může znamenat jednoduchý (Simple). Pod jednoduchostí bych viděl spíše srozumitelnost. Určitě to neznamená, že byste si měli stanovovat příliš jednoduché cíle.

Cíle SMART
Když budete hledat po různých metodikách řízení projektů, objevíte, že S může znamenat i Significant - neboli cíl musí mít význam. Nemá cenu dělat něco, co je těžko postřehnutelné. Zlepšení, které provedete, by mělo být mj. viditelné. To navazuje na předchozí článek - cíl musí být výsledek, nejen nějaká činnost.

A nebo S znamená Stretching? Cíl sám o sobě by vás měl někam posouvat - jen cíle, při jejichž dosahování se naučíte něco nového, motivují. No a motivace je jeden z významů druhého písmene ve slově SMART. O tom ale zase příště.


Články weblogu ze seriálu Stanovování cílů:

 

 

Workshop: Agilní firma, aneb snazší cesta....

Svět se strašně rychle a hlavně nepředvídatelně mění. Včerejší jistoty v průběhu noci dávno roztály a ráno se vynořují nové příležitosti i hrozby. Přijďte 24. června 2020 od 9h na WORKSHOP do hotelu Modrá Růže na Praze 1 (metro Můstek) a připravte firmu i sebe na zvraty v chaotickém prostředí. Firmy v něm potřebují...zde

 



Zajímá nás Váš názor

RSS kanál komentářů k tomuto článku


Přihlášení k odběru zpravodaje

Přihlašte se k odběru zpravodaje a my vám budeme pravidelně posílat shrnutí nových příspěvků z weblogu na váš email

V souladu se zákonem o některých službách informační společnosti č. 480/2004 Sb. souhlasím s využitím mého výše uvedeného elektronického kontaktu (e-mail) TC Business School, k zasílání obchodních sdělení a informací souvisejících se studiem, programy a jinými poskytovanými službami a to i v případě, že se nestanu studentem, nebo i po ukončení studia. Souhlas s využitím mého elektronického kontaktu (e-mail) uděluji ode dne potvrzení tohoto prohlášení až do jeho odvolání. Více na stránce ZOOU.