Citáty manažerů

Michal Henych Zpět do kategorie Ostatní

04.11.2010 0 komentářů

V dnešním článku jsme pro vás připravili pár zajímavých citátů. Ale nebudou od známých autorů managementu jako Kotler, Armstrong, Peters…bude to od lidí, kteří management každý den dělají. Pravděpodobně se jejich citáty do žádných knih nikdy nedostanou. To ale neznamená, že jejich výroky nenesou myšlenky, které by mohli pomoci i ostatním manažerům.

Velmi upřímně říkáme našim studentům, že se učíme od nich. I proto si občas (no spíš často) zapisuji to, co v průběhu tréninků padne. Jsou to totiž autentické zkušenosti z managementu, žádné nepoužitelné teorie. Dnes bych vám proto chtěl pár zajímavých myšlenek zprostředkovat. Třeba se vám budou hodit.

Citáty
Při diskuzi o drhnoucí týmové práci jsme se bavili o možných příčinách složitého hledání řešení problémů. Logicky jsme se dostali i k úvahám, zda jsou respektovány názory účastníků na řešenou situaci. Respektovány hlavně v okamžiku, když jsou rozdílné No a jeden z manažerů se zamyslel a povídá: „No často existují jen dva názory - můj a špatný." Asi je zjevné, že v takovém prostředí se o spolupráci vůbec nedá mluvit...

Při marketingu se často bavíme o segmentaci zákazníků. Tedy jejich rozdělení do skupin podle odlišných potřeb. No a jeden manažer z velmi známé softwarové firmy povídá: „Náš ředitel nás vede k tomu, že náš zákazník je každý, kdo dýchá a má prachy." Mimochodem si myslím, že ta firma má produkty pro velmi specifickou skupinu zákazníků - software vhodný spíše pro velké firmy...no, ale třeba si jejich řešení koupí i zelinář z krámku na rohu :). Každopádně s tímto přístupem musí být jejich marketing neskutečně drahý...

A nakonec jedna perlička. Studen povídá, že tématem projektu bude: „Řešení problému s asymetrickou výměnu objektivních informací." „Cože?" povídám mu na to. A poprosil jsem ho, aby to popsal nějak srozumitelněji. A on říká: „No to je přece ten problém, o kterém jsme diskutovali. Jak nám ta paní z účtárny zatajuje informace a občas i lže." Ach ta manažerština :).

 

Proč má smysl studovat MBA?

Studium na TC Business School mi zásadně změnilo pohled na řízení firmy a na způsob, jak dosáhnout trvalého růstu. Za zmínku stojí, že prakticky tři roky za sebou, dosahujeme navýšení výkonu firmy o 40 %.

Lubomír Dvořák, DVOŘÁK – svahové sekačky s.r.o., Česká hlava 

A co přinese MBA studium Vám?

Ověřte si přínos již v květnu, kdy pořádáme  Den otevřených dveří programu MBA 2018

 



Zajímá nás Váš názor

RSS kanál komentářů k tomuto článku


Přihlášení k odběru zpravodaje

Přihlašte se k odběru zpravodaje a my vám budeme pravidelně posílat shrnutí nových příspěvků z weblogu na váš email

V souladu se zákonem o některých službách informační společnosti č. 480/2004 Sb. souhlasím s využitím mého výše uvedeného elektronického kontaktu (e-mail) TC Business School, k zasílání obchodních sdělení a informací souvisejících se studiem, programy a jinými poskytovanými službami a to i v případě, že se nestanu studentem, nebo i po ukončení studia. Souhlas s využitím mého elektronického kontaktu (e-mail) uděluji ode dne potvrzení tohoto prohlášení až do jeho odvolání. Více na stránce ZOOU.